Aanschaf nieuwe Full HD Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:09
Ik zoek een?
Nieuwe Full HD Smart TV. Rond de 43"/50".

Wat is je budget?
Rond de 600 eu.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV wordt aangesloten op mijn PC en receiver. De TV zou voornamelijk gebruikt worden voor het kijken van series en films, daarnaast wordt deze dan ook gebruikt voor het gamen via de PC. Ik ben op zoek naar een TV die de komende jaren goed kan blijven functioneren en onderdeel kan worden van mijn nog te aanschaffen media. Media zoals een Mediaplayer; NAS en een nieuwe receiver. Op gebied van TV's heb ik te weinig verstand en ik zou graag willen horen waar je ook op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe TV, welke specificaties bijvoorbeeld het belangrijkst zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk neig ik al vrij snel naar Samsung of een Sony, maar graag hoor ik jullie suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om eens een aantal soortgelijke topics door te nemen om alvast een idee te hebben welke modellen populair zijn.

Verder zit er toch een redelijk verschil tussen 43 en 50 inch. Als je er de ruimte voor hebt, altijd zo groot mogelijk kopen. Het went supersnel en zeker bij het kijken van films is een groter scherm prettig.

Eerste modellen waar ik zelf aan zou denken met jou wensen zijn de pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart en de pricewatch: Samsung UE50H6200AW Zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Duidelijk. Ik zal even een kijkje nemen! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Ik zit voornamelijk te kijken naar deze Full HD TV
http://tweakers.net/price...ung-ue48h6400aw-zwart.htm

Echter kwam ik de Philips 49PUK7100 tegen voor ook een redelijke prijs.
Gezien alle posts over 4K tv's heb ik toch een vraag. Is deze uhd TV een redelijke 4k TV?
http://tweakers.net/price...ilips-49puk7100-zwart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Als je twijfelt tussen deze modellen dan zou ik zelf de Samsung bovenaan het lijstje. In mijn ogen is in zijn algemeenheid Philips al een mindere keuze, is het ook nog een een televisie met een 50 Hz paneel en is de meerwaarde van 4K discutabel. Ik zou zeggen de meerprijs zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Oke duidelijk. Bedankt!

Nog een laatste vraag dan. Momenteel heb ik twee tv's op het oog. De Samsung UE48H6400AW en de Sony Bravia KDL-50W755C. Ik neig zelf altijd meer naar Samsung qua merk. Verder zie ik dat er een verschil zit qua 3D mogelijkheden, wat mij eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Wat opvalt is dat ze gemiddeld rond de zelfde prijs zitten en dat de Sony een Geoptimaliseerde refresh rate van 800 en de Samsung maar van 400. Is dit verschil erg terug te zien bij het draaien van HD films en bij het gamen? Verder heeft de Sony onder andere compleet andere software functionaliteiten, ook gelet op de verbinding met externe apparatuur.

Welke is in jullie opzicht beter?

http://tweakers.net/price...ng-ue48h6400aw-zwart.html

http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w755c-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
"Geoptimaliseerde" Hz-waarden zijn een fantasiegetal van de marketingafdeling van de verschillende merken. Elk merk is op een andere manier tot dit getal gekomen waardoor je deze waarden niet met elkaar kan vergelijken. Het is eigenlijk complete onzin die je beter kan negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Hmm oke. Welke zou in jou optiek het beste zijn dan? Inclusief de persoonlijke aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony w755 gebruikt hetzelfde paneel als de w805, maar mist de 3d functionaliteit. De w8 serie is een van de beste full hd panelen van het moment. Goede zwartwaardes, erg hoog contrast, en weinig inputlag. Zelf zou ik dus voor de w755 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Duidelijk, Bedankt! Dan moet ik de Sony maar serieus gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full hd in deze tijd nog op je tv? Als je alleen tv kijkt ok, anders doorsparen en 4k kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 06:16:
Full hd in deze tijd nog op je tv? Als je alleen tv kijkt ok, anders doorsparen en 4k kopen.
Onzin. 4K is de meest nutteloze spec die er de laatste tijd is bijgekomen. Ja meer pixels en een lekker concrete specificatie (makkelijk te snappen, flink aansprekend, nuttig op PC schermen en in mindere mate tablets en telefoons). En ja als je er 1m vanaf staat met een 4K demo in de winkel is het zeer indrukwekkend, maar nee, in de praktijk totaal nutteloos bij < 65" en een kijkafstand van meer dan 3m (wat bijna altijd het geval is).

DIe samsung en die sony ontlopen elkaar niet zo veel. Ik vind zelf sony mooiere tv's maken en in tests scoren ze vaak net iets beter (in zaken die ik belangrijk vind: Contrast, kleurechtheid, backlight bleeding en zwartwaarde). Ik ben ook niet zo gecharmeerd van het uiterlijk van die samsung.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 06-11-2015 07:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1