Asus Maximus VI Hero herkent 4TB HDD niet in bios

Pagina: 1
Acties:

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Ik ben al een aantal dagen bezig om een 4Tb HDD (WD Green WD40EZRX 4 TB) toe te voegen aan mijn setup. Maar de schijf wordt niet herkend in de bios. Welke SATA poort ik ook probeer op het moederbord (en meerdere kabels geprobeerd).

De schijf doet ook geen spin up. Op de stroomkabel die ik gebruik zit ook een SSD heb die kabel ook alleen aangesloten gehad op de HDD. Maar het mag niet baten.

De bios settings staat op AHCI als ik die op IDE zet dan boot de PC niet meer.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of moet ik terug gaan met de schijf?

Ik heb daarnaast nog een 500Gb schijf (Seagate Barracuda ST500DM002 500 GB) tegelijk gekocht een ook deze wordt niet herkend door de Bios

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Even een externe usb-adapter proberen met de schijf? Spinnen beide schijven niet op?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• NoFearWizz
thunder7 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:23:
Even een externe usb-adapter proberen met de schijf? Spinnen beide schijven niet op?
Ja dat moet ik idd nog ff proberen. Ze spinnen beide niet op.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Niet opspinnen is volgens mij niet de BIOS, dus of schijf, of kabel, of voeding. En als het bij meerdere schijven en meerdere kabels speelt, dan komt de voeding wel in beeld, denk ik.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• NoFearWizz
thunder7 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:49:
Niet opspinnen is volgens mij niet de BIOS, dus of schijf, of kabel, of voeding. En als het bij meerdere schijven en meerdere kabels speelt, dan komt de voeding wel in beeld, denk ik.
Het rare is dat de SSD die op die kabel zit wel gewoon werkt. Ik moet ff mijn voedingskabels opduiken dan en andere poorten op de voeding proberen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Een ssd heeft alleen 5V nodig, een 3.5" schijf ook 12V. Als daar net de dtoring zit zou dat het verklaren.

• NoFearWizz
Nielson schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:26:
Een ssd heeft alleen 5V nodig, een 3.5" schijf ook 12V. Als daar net de dtoring zit zou dat het verklaren.
Kijk dat zou idd kunnen. Ik ga gewoon even wat testen. Dank je wel

• NoFearWizz
Ik krijg ze ook niet met een USB Sata/IDE controller (met +12v 2A) aan de praat. Geen Spin-Up op beide schijven dus ze gaan bij deze retour naar de webwinkel.

Toch bedankt iedereen voor de tips

[ Voor 10% gewijzigd door NoFearWizz op 24-10-2015 18:43 ]

Pagina: 1