Iemand al z`n Kopermijn gelapped??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ik wil een uitzoeken of dit enigzins zin heeft op m`n 650e Slot1 (SL3XK)
Op een zelfgemaakte heatsink haal ik:
32C idle en 55C met koe ;)

Morgen komt er een Alpha P3125 S (thanx to OC-Shop :)) via rembours en wou dus weten of het een idee is om de slug te lappen.

Graag jullie ervaringen...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik schijn binnenkort ook een lappingkit te krijgen maar ik heb geen idee wat dat lappen eigenlijk is.

enlighten me

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Lapping wil zeggen dat je de hele fijne hoogte verschillen die een slug heeft (zie het meer als pieken en dalen) zoveel mogelijk vlak maakt zodat de slug meer contact heeft met de heatsink (die je dus ook kan lappen) en je dus minder heat compound nodig heb.

Zo had ik destijds een 300a op 450 lopen en het scheelde me ongeveer 5C....wel de moeite waard :)

Snap je?

Verwijderd

Als je niet weet wat lapping is lees deze topic dan maar eens door
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/002516.html

Verwijderd

Niet doen!!!!!!!!!!

Ik heb er ook al eens naar gekeken, maar toen vond ik dit online: http://www.overclockers.com/tips96 /

het schijnt dat de selicium core dan breekt..

Bij het lappen van een cellie, haal je het tin dat over de processor heen zit weg, bij de coppermine kun je volgens mij aleen een blau laagje coating verwijderen en dan zit je meteen al op de halfgeleidertjes..

• Chrasher
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat je wel kan doen is het raakvlak van je koeler lappen. Vooral de wat goedkoperekoelertjes zijn zo grof dat je de groeven kan zien zitten. :( Als je die weg kan lappen dan heb je een veel constanter raakvlak met je processor. :)

PSN-id: Chrasher

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Ok Chrasher...is de alpha P3125s (met koperkern)ook zo "grof"?

En ik weet alle verhaaltjes wel..maar was benieuwd hoe(en of) jullie het hadden gedaan en of het veel uitmaakte...

En Sick Boy...als je het verhaaltje goed had gelezen ;) ....kwam je erachter dat die cpu op een peltier liep...en dat daardoor die scheurtje ontstonden die zichtbaar werden toen ie verder ging schuren om te kijken wat er onder de slug zat ;)

• Chrasher
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Rozz, ik zou niet weten of die Alpha zo grof is. Ik heb er hier geen en kan dat dus niet controleren. Mijn Golden Orb was netjes afgevlakt, daar hoefde ik niets aan te veranderen.
Maar het is met het blote oog te zien of een koeler grof of vlak is van onderen. Dat kan je zelf ook controleren.

PSN-id: Chrasher

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Topicstarter
Yep...thanx...
kan niet wachten tot morgen ;)
Pagina: 1