Hoe activeren van iPhone 4 zonder bekend Apple ID?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.503 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704148

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is 3 uur in de nacht en ben al uren bezig om dit probleem op te lossen.

Mijn zoontje heeft en maand geleden van papa een iPhone 4 gekregen.
Deze was overgenomen van zijn vriend die hem al weer een hele tijd geleden 2e hands had gekocht.
Mijn zoontje heeft hem deze hele maand gewoon kunnen gebruiken(zonder sim).
Nu was er gisteren een update waarbij mijn zoontje ook ' Find my phone' heeft geactiveerd. Hij heeft er netjes een tekst op gezet: hallo meneer/ mevrouw, ik ben mijn iPhone kwijt en u heeft die nu in uw handen. Kunt u mij bellen op 06-...(nr van mama)....
Tot grote schrik geeft de tel nu aan: dit is een kwijtgeraakte iPhone die is gewist, log in met de gebruikte Apple id...... DIE HEBBEN WE NIET, EN KUNNEN DIE OOK NIET ACHTERHALEN!!!!

Mijn zoontje is zoooooo verdrietig!!
Kan héél misschien iemand ons helpen??

Mvg, Esmé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Contact met Apple opnemen om dat ID weer te vinden op deze pagina.
Vziw kan je niet veel andere dingen doen.

[ Voor 41% gewijzigd door RGAT op 23-10-2015 03:25 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Degene die het verkocht heeft heeft zn Apple ID nooit verwijderd. Hierdoor is de iPhone gekoppeld met dat Apple ID. Ontkoppelen kan enkel door ermee in te loggen en de iPhone via de instellingen te ontkoppelen met het account. Hier kan je met geen mogelijkheid omheen, anders zou het systeem namelijk behoorlijk brak zijn.

Enige wat je kan proberen is achterhalen van wie het e-mail adres is (vriend van je zoontje heeft em 2e hands overgenomen, dus zou daar beginnen met kijken). Hopen dat je degene vind die de iPhone heeft ingesteld met zn Apple ID en het wil ontkoppelen. Er is hier geen omweg voor, dus heeft geen zin om van alles en nog wat te proberen.

Dit zijn zaken waar je voor aanschaf (wanneer je de telefoon controleert) al rekening mee moet houden. De iPhone is dus niet correct gereset voordat het verkocht is. Nu kan ik me voorstellen dat niet iedereen even bekend is ermee en nu heb je er al helemaal niks aan. Hopelijk is de iPhone niet voor teveel geld overgenomen, anders is het een dure les.

Concreet gezien kan je dus twee dingen doen:

1. De eigenaar van het Apple ID achterhalen en hopen/zorgen dat hij/zij bereid is de koppeling los te maken. Hopelijk is het account van de vriend van je zoontje, bespaart een hoop gespeur.
2. Een ander iPhone aanschaffen (bij tweedehands dus niet dezelfde fout maken).

Wees blij dat het een iPhone 4 is, dus relatief een "goedkope" les. Was dit met een iPhone 6 tweedehands gebeurd van €500/600+.....

[ Voor 21% gewijzigd door ASNNetworks op 23-10-2015 03:43 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Knal er een jailbreak op, ben je ook van het probleem verholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 03:56:
Knal er een jailbreak op, ben je ook van het probleem verholpen :P
Nope. Geef de TS aub geen valse hoop. Jailbreak kan de activation lock van Apple NIET omzeilen. De telefoon is vanaf de Apple servers geblokkeerd. Zonder activatie, kan je simpelweg niet de iPhone gebruiken. Een jailbreak kan niet je telefoon vanaf de Apple centrale deblokkeren.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46
RGAT schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 03:24:
Contact met Apple opnemen om dat ID weer te vinden op deze pagina.
Vziw kan je niet veel andere dingen doen.
Ik heb al eerder iemand dit zien doen en dat lijkt soms inderdaad te helpen.

Offtopic:
Al snap ik niet zo goed waarom Apple dit doet? Dit systeem is er om diefstal van Apple hardware tegen te gaan, wanneer Apple devices op afstand gaat zitten unlocken, wat is het nut dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 08:17
Ja dat snap ik ook niet helemaal.

Ik kan mij wel voorstellen dat de lock niet bij iedereen bekend is. Ik kan mij herinneren dat ik er destijds ook door ben verrast toen ik mijn ipad verkocht aan mijn neef. Daar mag best wel wat meer nadruk op gelegd worden (maar misschien heb ik er ook wel doorheen geklikt dat kan ook).

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 23-10-2015 07:14 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
ASNNetworks schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:05:
[...]

Nope. Geef de TS aub geen valse hoop. Jailbreak kan de activation lock van Apple NIET omzeilen. De telefoon is vanaf de Apple servers geblokkeerd. Zonder activatie, kan je simpelweg niet de iPhone gebruiken. Een jailbreak kan niet je telefoon vanaf de Apple centrale deblokkeren.
Oh, bij mij werkte het toch echt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 19:50
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:20:
[...]

Oh, bij mij werkte het toch echt prima..
Was je telefoon ook op afstand gewist dan? Dit zou zoals hierboven niet moeten kunnen. Anders zou het hele nut van de beveiliging nergens op slaan..

Man steelt iPhone -> blokkade -> jailbreak -> verkoop..

zo werkt het niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:07
Zo werkt het inderdaad niet nee en als het zou werken (wat dus echt niet zo is). Hoe wil je een gewiste iPhone jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Ram hem in DFU modus, crash de restore, zet er een jailbreak op? Werkt toch echt prima o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:43
Leuk bovenstaande reacties, maar aan de vraag te zien en het profiel van de OP, zal mevrouw geen flauw idee hebben waar jullie over spreken (jairbreak, DFU modus, etc). Met alle respect natuurlijk. Daarom denk ik dat mevrouw met het antwoord van ASNNetworks het meeste kan, en anders Apple bellen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Als ik het goed begrijp is de tekst van je zoontje zelf. Zonder wachtwoord van het Apple ID kan hij hem niet in de verloren modus zetten dus hij heeft iig het wachtwoord. Ik zou ook Apple bellen en vragen of zij het AppleID willen geven waarmee deze gelockt is. Je zoontje zal het wachtwoord sowieso moeten weten. Misschien weet hij zelf ook nog wel het email adres als hij er goed over na denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51

Mx. Alba

hen/die/zij

Als je een tweedehands iDevice overneemt, altijd in het bijzijn van de verkoper een volledige reset doen (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Wis alle inhoud en instellingen (tweede optie). Als de telefoon nog op de een of andere manier aan een account gekoppeld is, vraagt hij dan om het wachtwoord van dat account en na de wipe is hij dan vrij.

Maar daar heeft TS nu niets aan. Zoals gezegd, de enige optie is nu om te achterhalen wiens Apple ID is gebruikt en die persoon zo ver krijgen de telefoon los te koppelen - wat die persoon eigenlijk al gedaan zou moeten hebben toen hij/zij het ding verkocht.

Ik vraag me af... Je zoontje heeft toch wel apps gedownload? Dat heeft hij toch met een Apple ID moeten doen? Heeft hij daarvoor dan altijd het Apple ID van een vorige eigenaar van die iPhone gebruikt? Hou er dan ook rekening mee dat die vorige eigenaar wellicht beschikking heeft over foto's en filmpjes die je zoontje heeft gemaakt en over de contacten die in de telefoon stonden, als die via iCloud gesynchroniseerd zijn. Geen fijne gedachte...

Of zoals Pendora hierboven zegt, heeft je zoontje wel zonder het zich te realiseren een Apple ID aangemaakt. Als hij daarmee apps heeft gedownload, dan heeft hij het emailadres dat hij heeft opgegeven geverifieerd en kan je via dat emailadres het wachtwoord resetten. Zonder geverifieerd emailadres kan je namelijk geen apps downloaden uit de App Store. Het resetten van het wachtwoord kan je doen via https://appleid.apple.com/nl/ en dan op "Stel wachtwoord opnieuw in" klikken en kiezen voor wachtwoord resetten via email.

[ Voor 19% gewijzigd door Mx. Alba op 23-10-2015 09:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
In de tekst staat:

Hij heeft er netjes een tekst op gezet: hallo meneer/ mevrouw, ik ben mijn iPhone kwijt en u heeft die nu in uw handen. Kunt u mij bellen op 06-...(nr van mama)....

Dit is de tekst van het zoontje zelf niet die van een vorig persoon. Dit kan je alleen maar doen als je de verlorenmodus in Zoek mijn iPhone aan zet. Zoontje heeft gedacht dat dat makkelijk is voor als hij zijn telefoon kwijt niet door hebbende dat dit juist die modus activeert.

Het zoontje heeft iig het wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:45
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:38:
Als je een tweedehands iDevice overneemt, altijd in het bijzijn van de verkoper een volledige reset doen (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (helemaal onderaan) > Wis alle inhoud en instellingen (tweede optie). Als de telefoon nog op de een of andere manier aan een account gekoppeld is, vraagt hij dan om het wachtwoord van dat account en na de wipe is hij dan vrij.
Beste is om gewoon uit te loggen op icloud (dus ook zoek mijn iPhone uitzetten, dat gebeurt dan automatisch als je uitlogt als het goed is) en uit de appstore voordat je hem opnieuw instelt. Dan zou hij volledig vrij moeten zijn voor de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Jeffrey0416 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:23:
Ram hem in DFU modus, crash de restore, zet er een jailbreak op? Werkt toch echt prima o.o
Er is een verschil tussen codeslot en Apple ID blokkade ;) De codeslot kan je idd eraf halen via DFU en restore, jailbreak hoeft niet eens. Een blokkade via Apple ID kan je niet eraf halen, ook niet via jailbreak. Waarom? Na DFU herstel moet de iPhone via de Apple servers geactiveerd worden, ja ook wanneer je jailbreakt. Uiteindelijk heb je een jailbreak op je iPhone, maar kom je de activatie niet door omdat de telefoon om de Apple ID vraagt. Je mag de iPhone 100x in DFU mode zetten en 101x jailbreaken, hij zal geactiveerd moeten worden om te kunnen gebruiken. Zolang hij als verloren is opgegeven, kan je de iPhone simpelweg niet activeren.

Er zit niks anders dan achterhalen van wie de Apple ID is en zorgen dat die persoon de iPhone ontkoppelt met het account. Of een nieuw iPhone aanschaffen...., en dan niet dezelfde fout maken als het weer tweedehands is.

Overigens: om Find my iPhone te activeren hoef je niet het wachtwoord op te geven om te bevestigen, enkel als je het uitzet. De iPhone is dus waarschijnlijk nooit los gekoppeld met het account, enkel alle opties uitgevinkt. Na de update is Find my iPhone aangevinkt, en nu is de iPhone op afstand op slot gezet. Hoe de iPhoe opeens op slot is gezet snap ik echter ook niet. Maar om Find my iPhone te activeren hoeft het wachtwoord niet ingevoerd te worden. Gister nog even getest voor de zekerheid...

Misschien een idee om even 'goed' met je zoontje te praten. Uit ervaring (zowel werk als privé) weet ik dat wanneer kinderen een fout hebben gemaakt (iets per ongeluk 'kapot' hebben gemaakt) al vaak bepaalde zaken verzwijgen omdat ze bang zijn dat ze de schuld krijgen. Uiteraard zegt elk ouder: nee mijn kind is niet zo. Maar als ik alle keren moest tellen dat kinderen het een en ander hebben verzwegen en ik de ouders moest uitleggen wat er waarschijnlijk is gebeurd, kwam de aap toch vaak uit de mouw. Wijs overigens niet je zoontje aan ofzo, maar misschien helpt het om hem een keer goed uit te horen. Of dus achter de eigenaar van de Apple ID gaan of nieuwe iPhone kopen....

Ik denk dat lief.mensje wat te lezen heeft dit weekend als ik de thread zo bekijk, dus ik stop ook maar even met reageren ;)

[ Voor 50% gewijzigd door ASNNetworks op 23-10-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
Pendora schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:42:
In de tekst staat:

Hij heeft er netjes een tekst op gezet: hallo meneer/ mevrouw, ik ben mijn iPhone kwijt en u heeft die nu in uw handen. Kunt u mij bellen op 06-...(nr van mama)....

Dit is de tekst van het zoontje zelf niet die van een vorig persoon. Dit kan je alleen maar doen als je de verlorenmodus in Zoek mijn iPhone aan zet. Zoontje heeft gedacht dat dat makkelijk is voor als hij zijn telefoon kwijt niet door hebbende dat dit juist die modus activeert.

Het zoontje heeft iig het wachtwoord
Ik vind dit een erg aannemelijke conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51
Esmé, welkom op GoT :w

Volgens mij staan er al wat goede tips in het topic. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn. Maar ik heb toch je titel iets rustiger gemaakt en probeer dat ook te blijven in je berichten. Het is beter om nu naar een oplossing te zoeken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:08
Vervelend verhaal, enige wat ik er nog aan wil toevoegen is dat (zoals hierboven al aangegeven) je inderdaad contact op kunt nemen met apple om de blockade op te heffen.

Enige wat je dan wel nodig hebt is de aankoop factuur zodat je kunt bewijzen dat de telefoon van jouw is. Dus ik ben bang dat deze optie ook niet gaat lukken..

[EDIT]
Famemonster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Ik vind dit een erg aannemelijke conclusie.
Als ik "zoek mijn iphone" aanzet dan wordt er niet gevraagd om een wachtwoord van m'n Apple ID. Wel als ik deze eraf wil halen. Misschien mis ik wat maar volgens mij is dit toch echt een verkeerde conclusie?

[ Voor 37% gewijzigd door Nopheros op 23-10-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
Nopheros schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:40:
Als ik "zoek mijn iphone" aanzet dan wordt er niet gevraagd om een wachtwoord van m'n Apple ID. Wel als ik deze eraf wil halen. Misschien mis ik wat maar volgens mij is dit toch echt een verkeerde conclusie?
Zoals ik het begrijp, staat er dat het zoontje de find my iphone tekst er zelf heeft neergezet, om dat te doen moet je toch echt de gegevens van de desbetreffende iPhone hebben? Of zoals gezegd is als er een app gedownload moet worden, staat er ook vaak welk Apple ID erbij hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door Famemonster op 23-10-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als de telefoon gerest is (herstel alle instellingen in iTunes bijvoorbeeld) dan laat de telefoon iets van info over de apple id zien. geloof eerste letter en het aantal posities. Daarmee zou je kunnen bekijken of je de apple id wellicht toch bekend is.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Nopheros schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:40:

[...]

Klopt alleen is dit niet de Verloren modus. Probeer je iPhone maar eens in de verloren modus te zetten zonder wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 19:27

Yor

Yor1313#2571

Pendora schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Klopt alleen is dit niet de Verloren modus. Probeer je iPhone maar eens in de verloren modus te zetten zonder wachtwoord
Zoontje heeft update gedaan, na de update moet je inloggen met je appleid in de setup assistant. Zonder wachtwoord kom je gewoon niet verder ALS er al een apple id opstond. Stond er geen apple id op, kan je deze stap skippen.

Voor de rest hebben we te weinig informatie.

Het zou zo maar kunnen dat zoontje gewoon zonder wifi al die tijd heeft kunnen lopen klooien en de phone nu opeens wel een wifi verbinding had en zo de lost mode getriggerd is, die dan in dit geval door een ander aangezet is. Maar, hoe komt dat nummer van MAMA er dan in.... wat ons weer terug brengt dat zoonlief of een eigen apple id heeft gemaakt, of het wachtwoord van het bestaande apple id weet.

Dat gezegd hebbende:

Weet je het apple id ? Weet je van wie dat apple id is? Vraag hem/haar dan om de lost mode uit te zetten op icloud.
Is het een apple id aangemaakt door zoonlief, en die weet het wachtwoord niet meer, ga naar https://appleid.apple.com en kijk of je het wachtwoord kunt herstellen via mail of de beveiligings vragen.

Lukt dat allemaal niet, bel dan Apple Support.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 08:17
Leif.mensje?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar het blijft natuurlijk wel een via, via, via aangeschafte telefoon. Helemaal uitsluiten dat het geen gestolen telefoon betreft en de lock terech is, wordt op basis van dit verhaal ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440351

Vandaag hetzelfde problemen ervaren. Er valt veel te zeggen voor de beveilig van Apple maar bij een 4s welke nu nog geen 2 tientjes waard is zo moeilijk doen over het deactiveren van bestaande icloud-login snap ik niet. Je zou zeggen dat er na een aantal jaar net als bij veel games wat minder restrictie op verouderde toestellen zit. Tevens is het belachelijk dat je als wettelijke eigenaar van een toestel geblokkeerd wordt door Apple om jouw eigendom ook daadwerkelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En jij bent wettelijke eigenaar omdat je 2 tientjes hebt betaald voor het toestel? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het toestel van de eerste eigenaar tot en met jou netjes overgegaan is door verkoop. Het kan zo zijn dat een toestel gejat is, de Apple ID niet verwijderd is of wat dan ook. Voor Apple ben je alleen de eigenaar wanneer je een aankoopbewijs kunt overhandigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 440351 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:18:
Vandaag hetzelfde problemen ervaren. Er valt veel te zeggen voor de beveilig van Apple maar bij een 4s welke nu nog geen 2 tientjes waard is zo moeilijk doen over het deactiveren van bestaande icloud-login snap ik niet. Je zou zeggen dat er na een aantal jaar net als bij veel games wat minder restrictie op verouderde toestellen zit. Tevens is het belachelijk dat je als wettelijke eigenaar van een toestel geblokkeerd wordt door Apple om jouw eigendom ook daadwerkelijk te gebruiken.
De oplossing is door met de verkoper de stappen in Wat u moet doen voordat u uw iPhone, iPad of iPod touch verkoopt of weggeeft door te lopen. Een topic van ruim 2 jaar oud topic hierover omhooghalen met een rant, is dat niet. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.