Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De pc ga ik voornamelijk gebruiken voor de software's en game's die hier onder staan. Dus renderen, video bewerken, veel multitasking( meestal 4-5 browser tabs open met allerlei softwares en een game).
Softwares: Cinema 4D, After Effects, Photoshop, (Adobe)
Games: Tot nu toe nog , Lol, mmo's , fifa. ( misschien later nog meer games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1000-1300, misschien over budget als het waard is. Exclusief monitor, speakers, muis, toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en modell
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Processor: Ik heb de i7 4790k gekozen, maar ik twijfel ook tussen i7 6700k en i7 5820k, alleen daar heb je DDR4 voor nodig wat veel meer gaat kosten. Denken jullie dat alsnog de 6700k en 5820k beter zijn dan intel xeon 1231 en i7 4790k?
Grafische Kaart: GTX 950-970 of r9 390?
Moederboard: Geen idee, maar ik heb deze moederbord vaak gezien in de forums.
Geheugen Intern: 16/32 GB RAM , sinds ik aan veel multitasking doen en AE wat veel RAM nodig heeft.
SSD: 128-250 GB
Behuizing: Gekozen voor deze case, omdat de meeste deze ook aanbevelen.
Interne Harde Schijf 1-2 TB opslag
Monitor: Tjah, ik weet er weinig van, maar ik heb wel bepaalde voorkeuren, zoals IPS, 27 inch (25 is ook nog wel groot), mooie kleuren, niet al te weinig ms.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een futureproof pc, wat op zich een tijd mee gaat.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Dit is mijn eerste keer dat ik een pc ga bouwen, dus ik heb nog nooit overklokt. Is het belangrijk?
Volgens mij bij een 5820k moet je sowieso overclocken.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
De pc ga ik voornamelijk gebruiken voor de software's en game's die hier onder staan. Dus renderen, video bewerken, veel multitasking( meestal 4-5 browser tabs open met allerlei softwares en een game).
Softwares: Cinema 4D, After Effects, Photoshop, (Adobe)
Games: Tot nu toe nog , Lol, mmo's , fifa. ( misschien later nog meer games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1000-1300, misschien over budget als het waard is. Exclusief monitor, speakers, muis, toetsenbord
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en modell
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Processor: Ik heb de i7 4790k gekozen, maar ik twijfel ook tussen i7 6700k en i7 5820k, alleen daar heb je DDR4 voor nodig wat veel meer gaat kosten. Denken jullie dat alsnog de 6700k en 5820k beter zijn dan intel xeon 1231 en i7 4790k?
Grafische Kaart: GTX 950-970 of r9 390?
Moederboard: Geen idee, maar ik heb deze moederbord vaak gezien in de forums.
Geheugen Intern: 16/32 GB RAM , sinds ik aan veel multitasking doen en AE wat veel RAM nodig heeft.
SSD: 128-250 GB
Behuizing: Gekozen voor deze case, omdat de meeste deze ook aanbevelen.
Interne Harde Schijf 1-2 TB opslag
Monitor: Tjah, ik weet er weinig van, maar ik heb wel bepaalde voorkeuren, zoals IPS, 27 inch (25 is ook nog wel groot), mooie kleuren, niet al te weinig ms.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een futureproof pc, wat op zich een tijd mee gaat.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Dit is mijn eerste keer dat ik een pc ga bouwen, dus ik heb nog nooit overklokt. Is het belangrijk?
Volgens mij bij een 5820k moet je sowieso overclocken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 338,80 | € 338,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 353,85 | € 353,85 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 306,95 | € 306,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,- | € 28,- |
| 2 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 79,95 | € 159,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |