Raspberry pi aansluiten op thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crasyboy42
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-07 10:20
Hallo iedereen,

Ik zat te kijken naar hoe ik mijn oude thermostaat(Danfoss rt 51) kan vervangen door mijn raspberry pi, ik heb echter geen enkel idee hoe ik dit precies moet doen.

Ik heb zelf al gemeten op hoeveel volt(25.5 AC) en ampère(0.8 mA) de aansluiting van de thermostaat staat alleen heb geen idee hoe ik de bedrading precies moet doen, ik dacht zelf iets van gewoon kabeltjes aan de + en - punt van de aansluiting en dan iets van een transistor er tussen en die aansluiten op de raspberry's GPOI pins.

Op internet vind ik alleen maar posts waar er allerlei relais en alles nodig is, alleen dit is dat met een thermostaat met meer dan 2 kabels, hierdoor ben ik ook beetje verward van hoe dat werkt.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen want ik ben (nog) niet zo goed met elektronica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Is het niet een idee om met wat simpelers te beginnen? Je hebt geen flauw idee wat je wilt doen en wel meteen je hele verwarming erop aansturen? Ik vind het erg gedurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien is domoticz met een opentherm gateway een idee ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 15:01

kvs

Je kan het beste zoeken op Arduino GPIO tutorials ipv. raspberry. Die community is behoorlijk groot, en er zijn ontelbare video's gemaakt om je de basics te leren. Eerste hit op google levert je al een aardig schema op. http://www.instructables....-TEMPERATURE-SENSOR-LM35/ Zowieso lijkt het me handig om te switchen naar Arduino voor zulke projecten. De raspberry draait een compleet OS die je totaal niet nodig hebt, neemt alleen cpu-cycles in.