Systeem voor stabiele Hyper-V demo omgeving

Pagina: 1
Acties:

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn eigen business heb ik een systeem nodig waarop ik een drietal virtuele Windows servers en twee virtuele Windows clients moet kunnen draaien in Hyper-V. Het betreft een demo/ontwikkel omgeving.
Mij is al geadviseerd om minimaal 16GB geheugen en minimaal 500GB diskspace te reserveren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, tweedehands vind ik ook prima. Het is geen productieomgeving maar moet wel stabiel genoeg zijn om een vlotte demo te kunnen verzorgen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Server-achtig systeem, liefst geen rack mount. Hoe kleiner hoe beter. Ik zat te denken aan zoiets als de Intel NUC Kit NUC5i5RYH. Is dat mogelijk?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, hoe kleiner hoe beter.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren wat voor mij de goedkoopste bruikbare oplossing is. Een server huren sluit ik ook niet uit, als dat de beste oplossing is. Als de demo omgeving maar draait en vlot werkt op de momenten dat ik ze nodig heb.

Verwijderd

Waar wil je die server neerzetten? Of moet hij min of meer 'mobiel' zijn?
Een stabiele omgeving... hmm... eigenlijk zal ieder device met voldoende geheugen en een cpu die virtualisatie ondersteunt voldoen.
Een NUC is misschien nog niet zo'n gek idee.

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Wat mij betreft mag het ding in de meterkast naast m'n wifi router en NAS. Hoeft niet mobiel te zijn.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 13:48

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een HP microserver is wel een stukje groter. Maar wel lekker goedkoop. Hier past hij in de meterkast maar dat was wel krap.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stabiliteit heeft meer te maken met de installatie dan met de hardware. Hardware heeft hooguit last van te beperkte resources.
Ik neem aan dat je niet dagelijks demo's zult geven. Al eens gekeken naar een cloudoplossing, pay as you go? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
@Wouter: De microserver was ik in de pricewatch ook tegengekomen maar die lijkt veel te weinig RAM te hebben. Of zijn ze uit te breiden tot 16GB?

@Eagle: Cloud zou ook best een oplossing kunnen zijn. Maar huur ik dan 1 server waar ik de Hyper-V omgeving op draai, of huur ik dan 3 servers en 2 workstations?

Verwijderd

alt1579 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:09:
@Wouter: De microserver was ik in de pricewatch ook tegengekomen maar die lijkt veel te weinig RAM te hebben. Of zijn ze uit te breiden tot 16GB?
Lees de GoT thread maar eens door. Er zijn al meerdere berichten van tweakers die 16GB hebben draaien in een HP Microserver. (zelf heb ik overigens een gen7 met 4GB draaien.
@Eagle: Cloud zou ook best een oplossing kunnen zijn. Maar huur ik dan 1 server waar ik de Hyper-V omgeving op draai, of huur ik dan 3 servers en 2 workstations?
Cloud gaat denk ik redelijk kostbaar worden omdat je vooral veel geheugen wil. Laat dat nu net erg duur zijn. Daar komt bij dat de meeste aanbieders iets in de trant van een VPS zullen aanbieden. Dan ga je al genest virtualiseren en dat is nog niet echt gemeengoed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 21:27 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Toch zou ik kijken naar Azure. Het is niet duur als je de VM's uitzet op het moment dat je ze niet meer nodig hebt.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• alt1579

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Als ik in de NUC 16GB hang en een HD van 1 of 2 TB, is dat qua hardware voldoende voor de virtuele omgeving? Dan alleen rest nog de keuze voor een OS die Hyper-V kan hosten.
Pagina: 1