Game PC - €1800,- max - Advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• RedJD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-02 11:45
Hallo iedereen,

Ik ben na 9 jaar weer toe aan een nieuwe pc. Ik heb al een systeem samengesteld, nu hoor ik graag jullie advies!

Hier eerst wat extra informatie;

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag de meeste recente (en toekomstige) games op de hoogste settings draaien, minimaal op 1920x1080. Daarnaast wil ik ook in de mogelijkheid zijn om te streamen via Twitch.

Met dit systeem wil ik voornamelijk gamen(liefst ultra settings, voor bijvoorbeeld ARK, Rust, Fallout 4 etc), daarnaast gebruik ik deze pc ook voor mijn werk (programmeren). Wat ik graag ook zou willen is games streamen op Twitch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assembleren doe ik zelf, ik heb dit tot nu toe altijd gedaan.
Maximum bedrag is 1800,- maar daar zit ik met mijn zelf gekozen onderdelen nog niet aan.
Dit is exclusief verzenden kosten e.d.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en audio neem ik mee. Ik wil wel graag 2 monitors aanschaffen, maar deze mogen afzonderlijk van de totale systeemprijs gerekend worden. (Let wel; ik hoef geen monitors van 400 euro per stuk, graag zo goedkoop mogelijk met beste kwaliteit).
Ik game op 1 monitor, de ander gebruik ik voornamelijk wanneer ik bezig ben met programmeren/ browsen/video kijken naast het gamen etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat de onderdelen die ik heb uitgezocht voldoende moeten zijn voor een degelijk systeem. In eerste instantie had ik ook de gedachte om mijn systeem SLI ready te maken (door een hogere voeding te kiezen). Maar omdat ik heb begrepen dat dit in de praktijk niet vaak voorkomt weet ik niet of ik alsnog een wat hogere voeding moet pakken, zodat ik eventueel een extra kaart kan plaatsen zonder andere componenten te vervangen.
Mijn huidige pc heb ik inmiddels bijna 9 jaar, en kon tot voor kort vrijwel de meeste games nog op high settings draaien.
Ditzelfde idee wil ik doorvoeren bij mijn nieuwe systeem, ik probeer er altijd zo zuinig mogelijk mee om te gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het mobo ga ik het liefst voor Asus, deze mobo's heb ik altijd al gebruikt en nooit problemen mee gehad, ook de opties die hier tegenwoordig bij zitten spreken me erg aan. Processor van Intel aangezien ik vaak meerdere programma's tegelijk open heb staan, en heb begrepen dat AMD hiervoor niet echt geschikt is.
In verschillende reviews heb ik gelezen dat de EVGA videokaarten goed uit de bus komen, dus wil ik deze graag proberen. In dit geval ga ik voor een GeForce kaart, mijn huidige is een ATI radeon, maar ik heb daar sinds kort wat problemen met Catalyst software en vroeger had ik ook altijd GeForce kaartjes.
De samsung SSD heb ik gekozen ook naar aanleiding van reviews, ik heb momenteel zelf wel een SSD van kingston in mijn pc, maar aangezien ik een nieuw systeem ga halen, lijkt het me slim dat ik mijn oude pc aan mijn vriendin kan doneren :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast die ik heb uitgekozen vind ik zeer mooi, en compact genoeg. Ik wil wel dat het systeem zo stil mogelijk is.
Ik ben niet groen aangelegd, maar heb wel een nette PSU uitgekozen dacht ik zo, afgezien daarvan vind ik het energieverbruik niet relevant. Ik wil zeer graag de 980 ti, vanwege het feit dat ik denk dat ik hiermee voorlopig vooruit kan. Ik heb wel gezien dat er meestal wordt aangeraden om een goedkopere te nemen, maar dit is gewoon iets waar ik mijn zinnen op heb gezet! :P

Ga je overklokken?
In principe wilde ik wel kijken of ik de processor standaard wat hoger kon laten draaien, ik heb gelezen dat deze processor redelijk simpel naar ~4,4Ghz overgeklokt kan worden. Vandaar ook mijn keuze voor cpu cooler (daarnaast heb ik een hekel aan grote lompe koelers, dit komt vooral doordat ik bij mijn huidige pc een standaard cooler heb die van die een klikbevestiging had (van die zwarte draaiende pins) waar ik destijds zo hard op moest drukken dat ik dacht dat mijn mobo het zou begeven). De installatie van deze cooler is de simpelste die ik tot nu toe heb gezien, en dat staat me wel aan.

Wat verwacht je van ons?
- Ik wil graag weten wat jullie van dit systeem vinden, en of dit een beetje aan de eisen voldoet.
- Zijn er vergelijkbare, goedkopere component?
- Kan dit systeem de komende ~5 jaar op zijn minst vooruit zonder nieuwe componenten te kopen?
- Welke 2 monitors raden jullie mij aan?
- Ben ik nog wat vergeten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,51€ 247,51
1Asus Z170-A€ 142,-€ 142,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 698,99€ 698,99
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Fractal Design Define S€ 81,95€ 81,95
1NZXT Kraken X41€ 102,95€ 102,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 97,-€ 97,-
1EVGA SuperNOVA 650 G2€ 108,88€ 108,88
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,89€ 89,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.615,12

[ Voor 1% gewijzigd door RedJD op 22-10-2015 19:37 . Reden: Vragen verduidelijkt ]

• RedJD
Is er niemand die wat advies heeft voor mij?

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Voeding is bij mij onbekend, zo te zien ook geen recenties. Buiten dat om is 650W (80 Gold) echt veel voor deze setup. Je kunt het hier ook makkelijk af met 500 W.

Dit systeem zal prima de komende 5 jaar mee gaan. Als aanrader qua monitor Asus RoG Swift of Asus RoG Swift?
Je kunt altijd nog kijken naar alternatieve, maar dit vind ik een mooi scherm. Goede prestaties en kwaliteit, maar daar betaal je voor.

[ Voor 10% gewijzigd door TheunG op 23-10-2015 09:20 ]

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De CPU koeler die je hebt uitgezocht, past deze wel op de 1151 socket?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:31
Als je op Twitch wilt streamen, maak dan budget vrij voor een redelijke microfoon. Twitch streams vallen of staan voor een redelijk groot deel op of je goede audio hebt.

Een Blue Snowball of Yeti is een goed idee. Zorg er ook voor dat je een koptelefoon hebt die je uren en uren op kan (een Sennheiser HD518/558/598 is een heel bekend comfortabel setje modellen hiervoor) als je dit redelijk fanatiek wilt doen.

Een 5 jaar oude videokaart, zoals de GTX 480, is trager dan een GTX 960, niet bepaald een high-end videokaart.

Wellicht is het een goed idee om nu iets minder uit te geven aan de GPU, en dan iets sneller te upgraden. Op die manier krijg je uiteindelijk meer waar voor je geld.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RedJD
TheunG schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:19:
Voeding is bij mij onbekend, zo te zien ook geen recenties. Buiten dat om is 650W (80 Gold) echt veel voor deze setup. Je kunt het hier ook makkelijk af met 500 W.

Dit systeem zal prima de komende 5 jaar mee gaan. Als aanrader qua monitor Asus RoG Swift of Asus RoG Swift?
Je kunt altijd nog kijken naar alternatieve, maar dit vind ik een mooi scherm. Goede prestaties en kwaliteit, maar daar betaal je voor.
Ik heb via een PSU calculator gekeken wat ik ongeveer nodig heb,en kwam uit op ~471W wat de voeding minimaal moest hebben, wellicht is een 500W voeding dan inderdaad genoeg. Ik had de 650W gekozen met het oog op eventuele toevoegen van componenten zodat ik niet ineens weer een nieuwe voeding moet kopen. Kwalitatief is deze voeding geloof ik wel prima, zover ik uit verschillende artikelen heb begrepen (en o.a. reviews op youtube).

De schermen vind ik nogal aan de prijzige kant, zijn er ook kwaliteits monitors voor een schappelijkere prijs?
John Rambo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:35:
De CPU koeler die je hebt uitgezocht, past deze wel op de 1151 socket?
Volgens de compatibiliteitschecker op de officiële website is dat wel het geval. [The Asus Z170-A ATX LGA1151 Motherboard is compatible with the Kraken X41]
coptician schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:36:
Als je op Twitch wilt streamen, maak dan budget vrij voor een redelijke microfoon. Twitch streams vallen of staan voor een redelijk groot deel op of je goede audio hebt.

Een Blue Snowball of Yeti is een goed idee. Zorg er ook voor dat je een koptelefoon hebt die je uren en uren op kan (een Sennheiser HD518/558/598 is een heel bekend comfortabel setje modellen hiervoor) als je dit redelijk fanatiek wilt doen.

Een 5 jaar oude videokaart, zoals de GTX 480, is trager dan een GTX 960, niet bepaald een high-end videokaart.

Wellicht is het een goed idee om nu iets minder uit te geven aan de GPU, en dan iets sneller te upgraden. Op die manier krijg je uiteindelijk meer waar voor je geld.
Over een microfoon had ik nog niet nagedacht, goed punt! Daar zal ik eens wat onderzoek naar doen.
Een goede headset zou daarintegen ook geen kwaad kunnen, daar duik ik ook even in!

Bezuinigen op de GPU is opzich niet een heel slecht idee, alleen wil ik liever zeker zijn dat ik nu en in de nabije toekomst alle games goed kan draaien. Als ik nu een kaart haal van 400 euro, en ik moet over 2 jaar weer een kaart van 400 euro halen, heb ik uiteindelijk hetzelfde betaald. Over 2 jaar zijn de kaarten van 400 euro natuurlijk wel weer sneller neem ik aan, alleen lijkt het me sterk dat die dan sneller zijn dan de 980 ti..

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Asus Z170-A€ 142,95€ 142,95
1Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 694,95€ 694,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 122,95€ 122,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 58,95€ 58,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 83,90€ 83,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,89€ 89,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.556,39

1. Je kan beter nu 1 videokaart aanschaffen en in plaats van later 1 extra bijkopen, je oude videokaart verkopen en een nieuwe halen. Kun je het beste elk jaar doen na een nieuwe release. De waarde daalt sowieso van je videokaart, maar als je elk jaar upgrade blijf je tenminste wel het nieuwe behouden, maar verspeid je het waardeverlies over aantal jaar. Dus in toekomst hoef jij niet ineens 1 aan te schaffen van 700 euro weer.

2. Luchtkoeler is betrouwbaarder dan waterkoeler. Na 3-4 jaar kun je die waterkoeler afschrijven. Bovendien presteert een luchtkoeler vaker beter en is goedkoper.

3. Videokaart van Gigabyte, ziet er imho veeel beter uit en hogere clock.

4. Omdat het moederbord wit is heb ik geprobeerd hier alles mooi op af te stellen. Witte kast, zwart geheugen, zwarte cpu koeler, zwarte videokaart.

5. 8GB ram is genoeg voor gaming en 16GB is dus overbodig/overkill.

6. Jij wil twee schermen kopen, maar je kan beter 1 GOED scherm kopen ipv twee mindere. Voorbeeld is een 1440p + ips + 144hz + 27 inch scherm (Asus MG279Q). Je hebt een groot bureaublad dus kan makkelijk twee dingen/3 dingen open hebben naast elkaar. 144HZ fijn voor je ogen en handig voor gaming.

[ Voor 57% gewijzigd door ion op 23-10-2015 11:54 ]

Pagina: 1