PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Beste GoT'ers,

Ik heb grote problemen met m'n pc. Het eerste probleem: hij start niet meer op. Als ik hem opstart blijft hij hangen op het laadscherm van Windows. Opstarten in veilige modus helpt niet, evenals opstarten met teruggaan naar laatste juiste configuratie levert weinig op. Het tweede probleem: ook een nieuwe setup van Windows booten lukt niet ('Setup is starting' blijft hij op hangen).

Het is wel erg toevallig dat hij sinds vandaag niet meer werkt, want de stroom is er tijdelijk afgeweest (wellicht toen m'n pc aanstond). Dit is zonder mijn medeweten gebeurd, toen er in m'n studentenhuis door Essentix nieuwe gas en stroommeters zijn geïnstalleerd. Het zou kunnen dat er toen iets stuk is gegaan, al hoop ik dat het toch toeval is en het een softwarematig probleem betreft. Wellicht een gevalletje de wens is de vader van de gedachte.

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
haal er ens 1 geheugen reepje uit, als het dan nog niet werkt, haal dan het andere reepje eruit en stop de andere terug.

er is een component kapot lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Heb ik geprobeerd zojuist! Zelfde probleem als ik eerst had. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:55:
haal er ens 1 geheugen reepje uit, als het dan nog niet werkt, haal dan het andere reepje eruit en stop de andere terug.

er is een component kapot lijkt me.
Als het hardware is verwacht ik eerder de HDD/SSD. Als geheugen stuk is cracht het OS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Squ1zZy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:54:
[...]

Als het hardware is verwacht ik eerder de HDD/SSD. Als geheugen stuk is cracht het OS wel.
Dit heb ik in het verleden ook al een keertje of twee meegemaakt. Even proberen of je HDD in een adere pc wel lief wil spelen, dan weet je het zo. Er is vast wel een hjuisgenoot waarbij je m even mag inpluggen.

Kalm aan! En rap een beetje!