3de 680 lightning erbij? advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 15:25
Beste Medetweakers,

Ik ben al enkele jaren de trotse bezitter van een setje GTX680 lightnings. Nu wil het zo zijn dat ik in de mogelijkheid ben om er een derde bij aan te schaffen. De grote vraag die mij bezig houdt is de volgende;

Loont het?

Ik heb drie schermen op surround ingesteld staan en de meeste games draai ik ook op die instelling. Battlefield 4 haal ik net niet meer op ultra, veel andere dingen draaien nog op (relatief) hoge settings. De bottleneck in mijn huidige setup is (denk ik) voornamelijk het gpu geheugen gezien de hoge resolutie. Dit denk ik met deze aankoop iets te kunnen oprekken zonder te veel geld uit te geven (ben student;)).

Graag advies!

Hardware op dit moment:

3930K
32gb ram
2x 680 lightning sli
1200w voeding (dus dat lukt wel)
Resolutie die ik gebruik 5760x1080

Dank voor allen die mee willen denken!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
ik zou zeggen absoluut niet, je wordt nu namelijk al gebottleneckt door de krappe 2gb video ram die de gtx 680 lightning heeft. voor hogere resoluties wordt meer geheugen gevraagd en als je dus een surround omgeving hebt zoals de jouw is het ten strengste aangeraden om tegenwoordig met minimaal 3/4 gb voor de dag te komen.

Daarnaast is de scaling van sli x2 --> x3 lang niet zo goed als van x1 naar x2. ik zou zeggen gebruik ze nog even tot je merkt dat de games echt niet meer naar wens draaien en stap dan over op een nieuwe generatie kaarten met onder andere meer geheugen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW