iPhone 6 | Bluetooth 4.0.x Ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-e-t-e-r
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 00:22
Ik probeer een iPhone 6 te koppelen met een apparaat voorzien van Bluetooth 4.0. Omdat de iPhone zelf voorzien is van Bluetooth 4.0.2 verwachtte ik geen problemen.

De iPhone ziet het apparaat echter niet. Ik heb dit vervolgens met nog 3 andere iPhone 6 toestellen geprobeert - geen enkele iPhone ziet het apparaat. Opvallend is dat de iPhone's elkaar ook niet zien, de iPhones blijven hangen in de status zoeken naar andere apparaten.

Wanneer ik een Android apparaat neem (Nexus 7/2013 en Galaxy) dan wordt het apparaat direct gedetecteerd. Beide Android apparaten laten ook een volledige lijst zien van alle apparaten in de buurt; inclusief de iPhones. De iPhones laten steeds geen apparaten zien. Via het Android apparaat kan ik wel een verbindingsverzoek tot stand brengen met de iPhone 6, maar die verbinding faalt.

Met de iPhone kan ik wel verbindingen tot stand brengen met apparaten die voorzien zijn Bluetooth 2.0, zoals bijvoorbeeld mijn auto. Alle iPhones zijn voorzien van IOS 9.0 of 9.1. Ik heb de meeste tips wel geprobeerd; zoals alle verbindingen verbreken en de netwerkinstellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Graag hoor ik even van iemand dat zij met hun iPhone wel verbindingen tot stand kunnen brengen via Bluetooth 4.0. (En dan niet met een apparaat dat werkt op basis van Bluetooth 2.0). Ik kan mij niet voorstellen dat het niet mogelijk is, maar ik zie even niet wat ik verkeerd doe.

De afspraak met de Apple Store staat inmiddels gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
En over welk apparaat praten we hier?

edit: Er zijn namelijk behoorlijk wat problemen met het verbinden naar auto kits etc. met een iPhone 6.

[ Voor 59% gewijzigd door Famemonster op 23-10-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-e-t-e-r
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08 00:22
Het gaat mij hier om apparaten die gebruik maken van BLE, (Bluetooth Low Energy). Dat zijn typisch apparaten op batterijen waarmee beperkte hoeveelheid informatie wordt uitgewisseld, bijvoorbeeld iBeacon zendertjes. Chipsets die daarvoor gebruikt worden zijn mogelijk de TI CC2540, CC2541, of CC26xx van Texas Instruments.

BLE biedt in auto's geen voordeel, deze zullen eerder in classic mode werken.