Amazon.de - verzending uit UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:02
Heeft iemand ervaringen met het bestellen bij Amazon.de die geleverd wordt door een van de verkopers daar? En in het specifiek een verkoper die uit het UK verstuurd?

- Komen uit de UK extra douane- en belastingkosten bij?
- Wordt het op tijd geleverd?
- Kan je annuleren als het toch lang duurt? (+3 weken)

Het gaat om een high-end smartphone die al gauw 10-15% scheelt bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

androids schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:38:
- Komen uit de UK extra douane- en belastingkosten bij?
Nee, binnen de EU heb je hier geen last van.
- Wordt het op tijd geleverd?
Dat is natuurlijk vooraf nauwelijks te bepalen. Het pakket kan prima een dag of wat langer onderweg zijn als dat ze vooraf aangaven.
- Kan je annuleren als het toch lang duurt? (+3 weken)
Daar durf ik je geen antwoord op te geven, op de gok genomen ja, in de werkelijkheid is recht hebben en krijgen echter een wereld van verschil.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:02
Geweldig! Dank, de UK is natuurlijk ook een EU land. Ook al doen ze niet mee met de Euro. bron: douane.nl

Zijn er andere zaken die ik in overweging moet nemen, alvorens een high-end smartphone te bestellen op Amazon?

En als je het toestel zakelijk wil kopen. Hoe zorg je ervoor dat je geen BTW betaalt voor het land waarvan het verzonden is, maar wel de 21% BTW van NL kan opvoeren bij de Belastingdienst? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je iets zakelijks wilt kopen, zonder de berekende (EU) BTW bij Amazon.de, kan dat prima.
Gewoon je BTWnr invullen en na verificatie worden de artikelen die amazon zelf verkoopt en verzendt, zonder BTW te berekenen, in rekening gebracht.
En ja, een Nederlands BTW nummer wordt gewoon geaccepteerd; ik spreek uit ervaring.

Klik op 'Mein Konto' en vervolgens 'Umsatzsteuer-Identifikationsnummer verwalten '.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij een zakelijke koop verwacht ik echter niet dat je deze nog kan of überhaupt mag annuleren. Je kan er wel voor kiezen om met een creditcard te betalen, bij MasterCard kan je bijvoorbeeld je geld terug halen indien het product nooit aankomt: http://www.mastercard.com/nl/consumer/card-benefits.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Amazon levert altijd prima service d:)b , ongeacht of je dat nou wel of niet met een ingevuld Umsatzsteuer-Identifikationsnummer doet...

Dus waar je het idee vandaan haalt dat er dan restricties op het retourbeleid zouden zijn...? dat is gewoon niet waar.

Het enige verschil is dat met een geaccepteerd EU BTW nummer je bestelling tegen 0% MwSt geleverd wordt (mits Verkauf und Versand durch Amazon)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ehtweak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:53:
Dus waar je het idee vandaan haalt dat er dan restricties op het retourbeleid zouden zijn...? dat is gewoon niet waar.
Een zakelijke koop werkt anders als een consumentenaankoop. O.A. dat jij je order niet zomaar terug kan sturen of kan annuleren op elk willekeurige moment tussen aankoop en ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We hebben het hier over amazon.de, niet over de nederlandse situatie en de WKOA.

In mijn geval levert amazon gewoon, zoals eerder omschreven, en MET hun prima klantenservice. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nederlandse situatie en WKoA? Europese situatie praat ik over. WKoA is tegenwoordig op Europees niveau geregeld. Dat Amazone hier (voor de klant voordelige) andere regels op nahoud is leuk, maar die ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar ik ken de amazon voorwaarden wel, uit eigen ervaring... ;)
En de TS gaf nou juist aan dat 'ie via amazon.de iets bestelde. Er staat alleen niet bij of het artikel ook "Verkauf und Versand durch Amazon" is...(?)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1