Toon posts:

Help!! Cpu temp 10C hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Haal ik net de fan (YS-tech 6800) van mijn koeler (thermoengine) af, zet ik hem op precies dezelfde manier terug, is ineens de temp 10 C hoger... :'(

Iemand iedeen?

Verwijderd

Heb je em niet per ongeluk er verkeerdom op gezet?

Greetz

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Das vreemd. Weet je zeker dat je hem er op de zelfde manier op hebt gezet ?( en niet perongeluk omgedraaid )
Zit ie er stevig op ?
Heb je tijdens het loshalen/vastmaken de heatsink een beetje verschoven ?
Loopt de fan aan ? kun je zien als ie minder toeren maakt bij MBM of wat je ook gebruikt...(zou je niet horen boven de TERING herrie)

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Nee, ik heb hem er niet per ongeluk verkeerd om opgezet, aangezien dat de reden was dat ik hem eraf haalde... Even kijken of ie omgekeerd beter koelde..(niet trouwens)

En voor zover ik kon zien en proberen liep de fan niet aan... En ook de koeler zelf lijkt nog muurvast op dezelfde plek te zitten... Misschien dat er wat plastic/metaal gruis in het blok is gaan zitten (van het aandraaien van de schroeven), maar waarmee zou ik dit het best ertussenuit kunnen halen dan?

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

kijk eens met MBM of je fan nog evenveel toeren maakt.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus niet, aangezien ie op 5V draait.

O, wacht..., ik kan hem natuurlijk ff op 12 V gooien en kijken of ie nog steeds de 7000 RPM red...

Verwijderd

Topicstarter
Goed, getest...

Hij draait op 12V nog gewoon 6800-7000 RPM en mijn cpu temp wordt daarbij net zo warm als ie 1st op 5V deed :?

Maar nu staat mijn comp. weer ffies aan en word de cpu temp 3C minder warm dan daarnet (dus nog steeds 6 a 7 C warmer dan ie hoort te zijn). Misschien dat er inderdaad wat gruis tussn het blok zit en dat ie hem op 12V wat schoner heeft geblazen... ER zat namelijk ook een beetje plastic aan mijn vingers nadat ik die fan om had gedraaid.

Maar hoe kan ik dit dan het beste schonmaken?

Verwijderd

Misschien ligt het aan opgedroogde koelpasta.

• powerman
  • Laatst online: 23-08 16:03
misschien wat koel pasta erop smeren :?

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Topicstarter
Ik had (en heb) er arctic silver tussen zitten.

En waarom zou dat in die 5 min. ineens opgedroogd zijn :?

Verwijderd

AS droogt niet op. Dat doet geeneen pasta ( mits van goede kwaliteit... :) )

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand die verder weet wat of hoe het kan zijn...

Anders haal ik dat hele blok wel los (dus ook de fan van het blok) en breng ik opnieuw koelpasta aan en maak alles ff schoon. Maar hoe kan ik dat blok en die fan het best schoonmaken?

Verwijderd

Ik denk dat je heatsink een stukkie is verschoven tijdens het schroeven ofzo.

Pak een oude doek, en doe daar wat alcohol of wasbenzine of terpetine of zoiets dergelijks op. Wrijf hiermee je heatsink schoon.

Ik gebruik voor de core altijd wattenstaafjes met wat wasbenzine eraan. Met de ene kant maak je de core vochtig zodat de pasta loslaat, met de droge kant veeg je het eraf...

Daarna koelpasta erop, heatsink erop fan erop en BLAZUH maar =D

Verwijderd

Topicstarter
ThX!

Ik ga wel ff schoonmaken + opnieuw plakken enzo...

Jullie horen het wel als het weer werkt *D

(of niet werkt... :'( )

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Staat je koeler er niet iets schuin op?

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Hi!!!!

Hij doet het weer hoor *D !!!!!!

Ik weet niet wat ik gedaan had, maar waarschijnlijk toch het een en ander aangeraakt :+ ! Hij is nu weer terug op zijn oude niveau!

Misschien zelfs 2 C lager, maar dat kan ook komen doordat ie net aanstaat en mijn chassis nog 3C koeler is dan net!

Voor iedereen die probeerde te helpen...

ThX!
Pagina: 1