Is mijn rookmelder ook een koolstofdioxidemelder?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.185 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Goedemiddag,

Ten eerste mijn excuses voor de hoogstwaarschijnlijk verkeerde categorie.

Mijn rookmelder, First Alert SA76CEC is in 2000 geïnstalleerd en aangeschaft door een professioneel bedrijf. Recent was het onderwerp koolstofdioxidevergiftiging veel in het nieuws, ik vroeg me dus af of mijn rookmelder ook een koolstofdioxidemelder is.

Alvast bedankt :-)

- 12345dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je zoekt naar het typenummer, kom je er al snel achter dat dit model alleen een rookmelder is. Sowieso moeten rookmelders iedere 10 jaar worden vervangen (vanwege batterij, stof etc), dus mooi moment om ook een CO-melder aan te schaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 22-10-2015 16:48 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Sowieso ook al zou het een 2 in 1 zijn, aangeraden word om 2 losse melders te gebruiken.
Dit omdat een rookmelder doorgaans tegen het plafond zit (ivm opstijgende rook) maar CO2 niet opstijgt en daarom aangeraden word om die lager op te hangen (+-1m50)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:37
CO2 (koolstofdioxide) melders zijn wel vrij zeldzaam, omdat je dat als mens vrij snel merkt als de concentratie hoog is. Bedoel je niet een CO (koolstofmonoxide) melder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Dank allen voor jullie antwoorden!

@pacificocean Ik bedoelde inderdaad een koolstofmonioxidemelder, 't is allemaal verwarrend :p

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ook hier in Algemene Zaken verwachten we enige eigen inzet en discussiewaarde. Bij gebrek daaraan doe ik dit topic dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.