Toon posts:

3 monitoren op 8570W laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik op het moment een HP 8570w elitebook. Deze heb ik standaard in een docking station zitten met daarop 2 monitoren aangesloten. Nu heb ik afgelopen week daar een 3e monitor aan toegevoegd, maar die krijg ik niet werkend op mijn aansluitingen.
Volgens de theorie zou mijn laptop tot 6 schermen aan moeten kunnen.

Ik heb nu beschikbaar als aansluitingen (op laptop en docking):
1x VGA
1x DVI
2x displayport

ik heb nu aangesloten:
1x VGA
2x displayport (1x adapter DP>HDMI, 1x adapter DP>DVI)

Op deze manier kan ik maar met max 2 schermen tegenlijk werken, die derde kan er niet bij
weet iemand wat ik moet gebruiken voor de juiste aansluiting?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:35
Als je de Nvidia videokaart hebt is 3 schermen niet mogelijk. Ik heb hetzelfde probleem met de laptop van een generatie eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Matrox TripleHead2GO is wellicht de oplossing.. niet goedkoop..

zie: pricewatch: Matrox TripleHead2Go Digital Edition (T2G-D3D-IF)

review van iemand: productreview: Matrox TripleHead2Go Digital Edition (T2G-D3D-IF) review door Markicks met plaatjes over setup.. :)

[ Voor 72% gewijzigd door spartacusNLD op 22-10-2015 16:14 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb er een AMD kaart in zitten (FirePro M4000). Ik theorie zou het moeten kunnen met 3 schermen, de videokaart kan het hebben. Een triplehead2go lijkt mij dus wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:14:
Een triplehead2go lijkt mij dus wat overdreven
Ze zijn uitgevonden voor jou bovenstaande scenario.. omdat het niet op een andere manier is op te lossen.. zelf in de zelfde situatie gezeten en kon na zeer lang zoeken geen andere oplossing vinden.. was wel een paar jaar terug. Mocht er tegenwoordig een andere oplossing zijn hoor ik het graag

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 22:03
General_Snuss schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:09:
Als je de Nvidia videokaart hebt is 3 schermen niet mogelijk. Ik heb hetzelfde probleem met de laptop van een generatie eerder.
Hier wil ik je toch even corrigeren, ik heb zelf bijvoorbeeld een laptop met een Nvidia GT650M en die kan prima 3 monitoren aansturen. De monitor van de laptop zelf, een monitor via displayport en een via hdmi. Dat de videokaart in de notebook van de OP hier niet toe in staat is betekend niet dat alle nVidia kaarten dit niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:35
Nano2009 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

Hier wil ik je toch even corrigeren, ik heb zelf bijvoorbeeld een laptop met een Nvidia GT650M en die kan prima 3 monitoren aansturen. De monitor van de laptop zelf, een monitor via displayport en een via hdmi. Dat de videokaart in de notebook van de OP hier niet toe in staat is betekend niet dat alle nVidia kaarten dit niet ondersteunen.
Er valt niets te corrigeren, ik had het over een specifiek geval. Namelijk de Elitebook 8570W met een Quadro K1000M of een Quadro K2000M. Had ik wellicht iets duidelijker neer kunnen zetten. Meer dan 2 schermen op de Nvidia display adapter zijn daarbij niet mogelijk. Als de intelchip grafische kant is aangesloten kunnen 3 schermen wel. 2 externe op de quadro en het laptopscherm op de intelchip.

Bij mijn laptop kan het niet (8560W met Quadro 1000M), de grafische kant van de intelchip wordt totaal niet benut en is niet aangesloten. Ik moet het dus doen met maar 1 extra scherm :( . Heb je dan een advanced docking station voor |:(

TS:

Wellicht dat je hier wat aan hebt

http://h71016.www7.hp.com/html/pdfs/AMDEyefinity.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Lees de pdf hierboven even goed door.
je hebt active adapters nodig of native displayport monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

MJanzn geeft het juiste antwoord. Heeft te maken met het feit dat je kaart maar tweemaal RAMDAC heeft, het component wat voor HDMI/DVI/VGA (de 'oude' protocollen) nodig is. Zodra je HDMI/DVI over DP stuurt wordt er een gebruikt; maar jij gooit er ook nog eens VGA bij. Kortom:

Actieve converter of native DP.
Pagina: 1