Toon posts:

Zwart Wit beeld met TV out (svhs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de topics nagelopen omdat ik bang was dat de svhs plug (die ps2) misschien niet goed zou werken ofzo....ik heb hem nu aangesloten met een scartstekker als verloop, alleen krijg ik nu zwart wit beeld. De tulp (composite) werkt overigens wel goed.

Ik heb een Asus V7100T met de std. Asus drivers en de nieuwe 12.60 Deto drivers van Asus. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen?

hartstikke bedankt

Verwijderd

Op PAL zetten ?

Verwijderd

dan heb je gewoon de verkeerde scart plug van je tv of de chrominance(kleur) van je svhs is korst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd gekeken of ie op PAL stond. Ik heb ook ff Pal-M geprobeerd, maar dat is het helemaal niet..

Even over die scart-plug: ik heb nu zo'n gold-plug (goudkleurig) en een gewone SVHS kabel die je bij de Megapool koopt (audio video-voor opname of weergave van beeldsignaal op apparatuur met een SVHS aansluiting)

Wat bedoelde je met 'de korst' ?

voorlopig in ieder geval bedankt voor de antwoordjes!

Verwijderd

Als het kleur pinnetje van je s-vhs kapot(korst) is dan krijg je geen kleur. Maar het kan ook zijn dat je tv het niet aan kan.

Verwijderd

Meeste televisies ondersteunen geen svhs (s-video). Ik heb ook dat probleem met me video-out.

Oplossing: koop zo'n tulp-kabel (naam is me ontschoten) naar je scart.
Bestaat uit 3 tulpen (1 met video, 2 met geluid) en een scart-stekker aan de andere kant. Zorg er wel voor dat het verkeer in de richting van de scart-stekker loopt en niet dat ie alleen van scart-->tulp gaat

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ook dan werkt het niet altijd. Mijn oude sony TV vertikte het welke kabelsoort ik ook nam. Ik heb maar een nieuwe tv gekocht. Nu is het in kleur en veeeel groter.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

heb ik ook gehad was gewoon pinnentje van de svhs stuk heb je al gekeken daarnaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd bang dat het aan de tv ondersteuning ligt ofzo..kheb expres een mooie samsung flatscreen tv gekocht, maar ja....

Tulp werkt perfect,dus dan moet ik de kabels maar even ruilen ;-)

bedankt voor jullie hulp!!

Verwijderd

als jij een nieuwe tv hebt dan lijkt me ook dat hij svhs ondersteund
hoeveel scart aansluitingen heb je ?
vaak is er maar 1 van de 2 geschikt voor svhs
kijk in de handleiding van je tv voor info daarover

bij mijn tv moet ik aan de achterkant een knop indrukken om svhs in te schakelen..

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geloof 't of niet maar ik heb al vaker gezien dat wanneer je NIET met SVHS maar met Scart werkt (via tulpstekkers) dan is de beeldkwaliteit (wat je dus totaal niet zou verwachten) vele malen beter!

Probeer dat maar eens.

Verwijderd

Ik heb dus vanaf de videokaart (leadtek gf2 pro)

- Y kabel, van svhs naar svhs+tulp
- tulp kabel naar scart kastje (1 kant scart, andere kant rood/wit (audio) en geel(video)
- scart in samsung tv (jaartje of 8 oud, met 1 scart verder nix)

Ik krijg het maar niet in kleur. Moet ik nou een andere kabel/scart blokje gebruiken? Of moet ik een nieuwe tv?

Verwijderd

klinkt bekend,

stel in TVtool eens VHS in en niet SVHS,
werkte bij mij, mijn TV kon het niet aan.

Verwijderd

let op: als je tv twee scart's heeft moet hij meestal in de tweede want de eerste verwerkt rgb signaal de tweede meestal svhs signalen.
je ziet zwart wit omdat het signaal anders is.
ook moet je iets in je tv instellen waarschijnlijk.
op goedkopere tv's zal et niet lukken.
staat trouwens wel in je handleiding.
dus een scart ingang kan ook svideo svhs signalen verwerken maar niet alle scart bussen zijn daar mee uitgerust!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen.
Ik heb me laten vertellen dat 't komt zijn doordat je met SVHS het signaal wordt gesplitst. Het signaal wordt apart opgesplitst in een zwart-wit en een kleursignaal om kwaliteit te kunnen waarborgen (stoer woord!). Als nu een verloopplug gebruikt pakt hij blijkbaar alleen het zwartwit signaal wat hij omzet naar de ingang voor de Scart (die gebruikt maar één signaal).
Als je hem nu op composite zet is alles over omdat hij dan geen gebruikt maarkt van SVHS, maar er gewoon één signaal van maakt en zo op de kabel zet. Hij laat dus dan de kabel waar normaal kleur over gaat met rust.
Gewoon op composite zetten en 't is over!

Verwijderd

Je verhaal klinkt geloofwaardig maar het mocht bij mij niet baten...

Verwijderd

heb je wel een RGB-scart kabel?? of lees ik over iets heen?

Verwijderd

Geen scart kabel, maar een scart blokje

Dat is dus aan 1 kant scart (met wel niet alle pinnetjes) en aan de andere kant gele, rode en witte tulp. Dit ding zat origineel bij m'n psx, en heeft het voor mijn g400 altijd prima gedaan

ik heb ook een psx kabel, met volledige scart pin bezetting, en waarop je extra audio en video tulp aan kunt sluiten. deze heb ik ook geprobeerd, nog steeds zwart wit (dit is een ntsc-psx kabel)

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:30 schreef DerHanzl het volgende:
Ik heb dezelfde problemen.
Ik heb me laten vertellen dat 't komt zijn doordat je met SVHS het signaal wordt gesplitst. Het signaal wordt apart opgesplitst in een zwart-wit en een kleursignaal om kwaliteit te kunnen waarborgen (stoer woord!). Als nu een verloopplug gebruikt pakt hij blijkbaar alleen het zwartwit signaal wat hij omzet naar de ingang voor de Scart (die gebruikt maar één signaal).
Als je hem nu op composite zet is alles over omdat hij dan geen gebruikt maarkt van SVHS, maar er gewoon één signaal van maakt en zo op de kabel zet. Hij laat dus dan de kabel waar normaal kleur over gaat met rust.
Gewoon op composite zetten en 't is over!
klopt en dat heet chrominantie/luminantie.
op een scart aansluiting die alleen rgb verwerkt dus rood groen blauw signaal zal je dus altijd zwart wt blijven houden.
trouwens ik los dit op door mn video recorder er tussen te zetten met svideo in dan kan ik t wel goed op een klein tv.tje zien.

Verwijderd

Strak plan

Dat ga ik ook proberen

Verwijderd

Inderdaad.
Ik gebruik een SCART-blokje, met daarop een aansluiting voor 2x audio, 1x VHS (beeld) en 1x SVHS.
Mijn verlengkabel is gewoon een SVHS verlengkabel van 5 meter (nondeju wat wordt je tegenwoordig afgezet voor die dingen zeg!!).
Ik heb dus een SVHS uitgang op mijn videokaart en die gaat via de SVHS verlengkabel via een SCART-plug naar de SCART-ingang.
Dat trouwens tegenwoordig de nieuwste Philips 24" TV's :) geen aparte SVHS-ingang hebben snap ik geen flikker van :( , vandaar deze oplossing.
Maarja... 't werkt allemaal! :P

Verwijderd

heb hier een lekker grote philips tv staan... heeft svideo, composite, en scart..

op alle 3 de aansluiting past mijn radeon.. :)
allemaal in kleur..

met svideo en composite kan ik de tv op 2 standen zetten.. 1 met zwart/wit en 1 met kleur.. misschien is dat een optie?

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem op een spliksplinternieuwe tv :)
terwijl hij het op mijn kleine tvtje perfect weergeeft weigert die het hier om in kleur af te spelen, balen dus :Ž(
kan iemand me even precies uitleggen hoe ik kan switchen naar composiet en andersom?
ik heb de search zovaak gebruikt en overal stond dit er alleen staat er nergens HOE :)
So, plz explain 2 me

Ziupss
Pagina: 1