Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39
Ik zoek een?
Goedkope laser- of LEDprinter voor thuisgebruik

Wat is je budget?
ongeveer 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- De printer moet niet te groot zijn, deze wordt in huis onderop het computerbureau geplaatst.
- Wifi is wel een vereiste i.v.m. printen vanaf verschillende devices
- Kleur is niet perse nodig maar wel een leuke optie.
- Dubbelzijdig afdrukken is net als kleur een leuke optie maar niet noodzakelijk.
- Er zal vooral tekst worden afgedrukt maar... er lopen hier 2 jonge kinderen die wellicht ook wel eens iets willen afdrukken.

Zelf heb ik een aantal printers bekeken:

Brother HL-L2340DW = binnen budget, snel en duplex (dubbelzijdig printen)
Canon i-SENSYS LBP6230DW = binnen budget, snel en duplex (dubbelzijdig printen)
Brother HL-3140CW (iets duurder, LED kleurenprinter, beetje aan de grote kant)
Samsung 2026W (goedkoopste van het stel, kosten per afdruk waarschijnlijk de duurste)

Vergelijking

Ik kies specifiek voor een Laser/LED printer omdat ik te vaak mijn inkt laat uitdrogen....

[ Voor 20% gewijzigd door Gadgeteer op 22-10-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Schopje omhoog,

Ik neig toch vooral naar de Brother HL-3140CW omdat deze kleur kan printen.
Wil nu vooral weten of er mensen zijn die negatieve ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Eigenlijk ook wel positief voor het gebruik waar ik hem voor zoek (had al de nodige reviews gelezen maar die waren voor alle printers in mijn lijstje wel oke).

Ik zal dit weekend (als de tijd het toelaat) gewoon een gaan halen, volgens mij wordt het binnen dit budget niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Afgelopen zaterdag de HL-3140CW gehaald.

Toch maar gekozen voor de mogelijkheid om ook kleur te kunnen printen. Op het eeste gezicht geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gadgeteer schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:00:
Afgelopen zaterdag de HL-3140CW gehaald.

Toch maar gekozen voor de mogelijkheid om ook kleur te kunnen printen. Op het eeste gezicht geen verkeerde keuze.
Kickje.... hoe bevalt hij na een half jaar? Ik ben ook op zoek naar een (laser) kleurenprinter, en de Brother lijkt erg interessant. Kan je iets zeggen over gebruiksgemak met Windows en Android en het tonergebruik?

Ik zag dat deze printer zowel toners als een drum kit nodig heeft, waarbij de toners ongeveer 2.500 pagina's mee kunnen en de drum kit ongeveer 15.000 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
gwystyl schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:33:
[...]

Kickje.... hoe bevalt hij na een half jaar? Ik ben ook op zoek naar een (laser) kleurenprinter, en de Brother lijkt erg interessant. Kan je iets zeggen over gebruiksgemak met Windows en Android en het tonergebruik?

Ik zag dat deze printer zowel toners als een drum kit nodig heeft, waarbij de toners ongeveer 2.500 pagina's mee kunnen en de drum kit ongeveer 15.000 pagina's.
Door mijn weinige gebruik heb ik nog nooit iets hoeven vervangen ;)

De printer werkt eigenlijk prima, zowel onder Windows als vanaf mijn telefoon. Ik ben nog steeds tevreden en met mij ook mijn kids die zo af en toe nog wel eens iets printen. Dit is een prima apparaat voor thuisgebruik en zoals ik het kan beoordelen eventueel ook wel geschikt voor een klein kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de update, klinkt wel als een goede kanshebber dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 12:01
Kleine topic-kaap :)
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe printer. Mijn Epson XP-600 is een prima printer, maar ik print te weinig waardoor diverse kleurenkoppen verstopt zijn. Net nieuwe inktcartridges gekocht, incl reinigingspatronen maar krijg er echt geen kleur meer uit.
Nu twijfel ik over de aanschaf van een XP-520 of toch een laserprinter zoals de Samsung SL-C480W

De printer ga ik gebruiken voor huis-tuin-keuken printwerk. Foto's afdrukken is leuk maar voor die 4-6 foto's op jaarbasis kan ik ook wel naar de kiosk.

Afwegen van de voor-/nadelen:

Epson inkjet:
+ Goede kwaliteit afdrukken (foto's)
+ Goedkoop in aanschaf
+ Inktcartridges goedkoop in aanschaf (wel lagere yield dan toner)
+ Net nieuwe patronen kunnen nog gebruikt worden (al kan ik die nog aan mijn moeder geven, zij print redelijk veel kleur op haar XP-605)
- Printkoppen verstoppen door te weinig afdrukken
- Afdrukken kunnen niet tegen vocht

Laserprinter:
+ Duurzaam bij weinig afdrukken
+ Vochtvaste afdrukken
+ Lage(re) afdrukkosten
- Dure toners (wel hogere yield dan inkjet)
- Duur in aanschaf (2-3x Epson)
- Minder mooie foto afdrukken dan inkjet

Belangrijkste zou eigenlijk nog zijn om te weten hoe goed een laserprinter zich houdt bij sporadisch gebruik. Gaat er zoals bij inkjet ook toner verloren bij elke opstart? Mijn inkjetprinter vertrouw ik ook voor geen haar met inktverbruik omdat er bij elke start een hoop gerommel te horen is. Volgens verhalen worden de koppen op druk gebracht en gaat daarbij inkt verloren. In de printer is op de home positie ook veel inkt resten te zien.

Ik twijfel nu tussen deze twee printers:

1. brother-dcp-9015cdw
2. hp-laserjet-pro-mfp-m177fw

Tweedehands vind ik geen kleurenlaser met scanner die goedkoper is dan een eenvoudig model nieuw. Met welk model zou ik het beste bediend zijn? Zelf neig ik naar de Brother want duplex printen en meer afdrukken per toner.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 14-04-2016 07:28 ]

Pagina: 1