Zoektocht naar een pc voor games en school

Pagina: 1
Acties:

• TheReveas
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit systeem gebruik voor gamen, programma's als photoshop, illustrator, etc en daarbij ook graag er wat op gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben aan het hopen op toch iets rond de 800 maar voor waar ik nu naar kijk vrees ik dat ik toch wat hoger eindig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks specifiek, al hoor ik wel van veel dat ik toch het best voor een i5 4690k kan gaan ivm met later misschien overclocken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis dingen voor een pc denk ik, cpu met daar bij een cpu cooler (Niks al te extreem), mobo, voeding, 1TB HHD, 8 GB RAM, een GPU natuurlijk. Ik dacht er over er een SSD bij te doen maar dat alleen als het budget het toe laat, en anders word dat gewoon een upgrade voor later.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte voorkeur al hoor ik wel van veel dat een i5 toch beter zou zijn dan een amd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou natuurlijk wel geweldig zijn als die nieuwere generaties games en diverse design, photoshop etc, goed kan runnen.

Ga je overklokken?
Ik wil graag overclocken als ik begin te merken dat het systeem achter gaat lopen, wat hopelijk niet direct is.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een beetje gezocht maar ik heb er zelf nog niet al te veel kennis van, tips op het lijstje en uitbreidingen zijn daarom erg welkom.

Er staan inderdaad twee mobo's tussen omdat ik niet weet of een van deze mobo's goed zal zijn, mijn mobo kennis valt tegen ik weet het.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 224,89€ 224,89
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 75,70€ 75,70
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 341,95€ 341,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,-€ 28,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 41,95€ 41,95
1Corsair Builder CX750 Bronze€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,44

[ Voor 7% gewijzigd door TheReveas op 22-10-2015 21:16 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik mis nog een kast en een voeding in je built. Die heb je echt nodig om een werkende computer te bouwen.

Beide moederborden zijn ongeschikt om mee over te klokken, dus je hebt twee opties:

a) afzien van overklokken. Aan overklokken heb je pas iets over een paar jaar, maar wellicht is de techniek dan al zover voortgeschreden dat je dan sowieso al een heel nieuw systeem wilt kopen.

b) wel overklokken, maar dan heb je een duurder moederbord (bijvoorbeeld de msi z97 gaming 5) en een betere, maar ook duurdere cpu koeler nodig (bijvoorbeeld de scythe mugen 4).

Als je voor je huidige budget ook nog een voeding en kast moet aanschaffen dan ga je met overklokken ver over je budget heen. Afzien van overklokken is dan je beste optie, want een goedkopere videokaart gaat ten koste van je spelplezier.

Als je echt die 2 Tb harde schijf nodig hebt moet je dat natuurlijk doen, maar een SSD is zo fijn dat als je een tijdje met 250Gb toe zou kunnen (en dan sparen voor een HDD) dat zeker aan te raden is.

Voor een kast zou je kunnen kijken naar de Cooler Master N300 en als voeding naar de Antec VPF 450W

• TheReveas
Dankje voor je reply! Ik vrees dat het dan word afzien van het overclocken.
Het klopt dat er nog geen voeding of kast bij staat, helemaal vergeten te vermelden.

De voeding kan ik van een vriend overkopen voor rond de 20 euro, zou dan een 750 watt zijn.
De kast heb ik nog even open gelaten om te kijken hoe veel ik nog van m'n budget zou overhouden.

Verder hoorde ik nog meerdere mensen over deze mobo: pricewatch: ASRock H97 Anniversary
Zou dat misschien een ander goed alternatief zijn?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Een bord dat op tweakers vaak wordt aangeraden omdat de prijs/features verhouding erg goed is:

pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wat voor voeding zou dat dan precies zijn? want bij bijvoorbeeld MS-Tech zou ik graag wegblijven, 20 euro is helemaal niets voor 750W; eigenlijk te goedkoop; óók 2ehands

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• TheReveas
Het is een corsair 750 watt, zo uit mn hoofd de cx750 van wat ik een tijdje geleden gezien heb. Zou dat goed zijn?
Heb mijn lijstje er tot zo ver op aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door TheReveas op 22-10-2015 21:15 ]

Pagina: 1