Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:22

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik ben regelmatig (4 van de 5 dagen gemiddeld) in het buitenland.
Momenteel vaak in Duitsland, vanaf januari veel in Engeland, Frankrijk en Italië.

Ik heb op dit moment een KPN abonnement met alle opties in principe (onbeperkt bellen/sms'en, 10GB internet). Ik sluit nu de hele tijd van die bundels af zodat ik in het buitenland kan internetten (waar ik geen WiFi heb) maar ik bel ook redelijk veel in de auto. Overal telefoontjes kopen is dus geen optie.

Bij de grote 3 heb ik geen echte opties gezien om bijv. voor 50 euro per maand goedkoop te kunnen bellen in het buitenland. Bestaat zoiets überhaupt wel?
De hele tijd die bundels aan/uitzetten is ook niet goedkoop en voor 10 euro 120 minuten bellen (dat is met 1 ritje Hannover/Mannheim voorbij) dan blijf ik bezig aangezien ik voor een groot deel bel vanuit het buitenland.

Ik ben vast niet de enige die dit heeft; wie heeft er tips of oplossingen voor dit probleem?

Kosten deze maand (270 euro). 10 bundels + 8 internetbundels

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 22-10-2015 14:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:32
Bij T-mobile kan je voor 25 euro bovenop een Stel Samen & Stel Bij abonnement onbeperkt bellen in de EU. En voor 15 euro per maand 500mb in de EU. Voor meer internet zou ik het zo snel niet weten.

Voor 50.95 krijg je bijvoorbeeld 6 GB en onbeperkt bellen in NL + Onbeperkt bellen EU.

[ Voor 18% gewijzigd door Bazziek op 22-10-2015 15:31 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
KPN heeft geen/weinig netwerken off belangen in het buitenland, dus qua roaming is dat al de minst handige partij van de drie, zowel T-mobile als Vodafone heeft daar meer mogelijkheden voor.

Echter wat jij wilt bestaat niet of tegen hele hoge kosten en moeite.

Kijk anders eens naar Truphone ?

http://www.truphone.com/nl/

Tenzij jij of je werkgever heel veel geld verdient met het "constant" communiceren/bereikbaar zijn, dan moet je dit als noodzakelijke kosten meecalculeren, zoniet dan moet je je gedrag aanpassen en dit doen als je wifi hebt of afhandelen via bijvoorbeeld mail.

[ Voor 32% gewijzigd door Breezers op 22-10-2015 20:28 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat Bazziek zegt.

Voor jou dus:
https://shop.t-mobile.nl/...t32u,24min31u&ab_agid=110
Dan "Bekijk onze voordeelbundels" aanklikken en dan
"Altijd EU Internet Voordeel" (500MB) €15/mnd
"Altijd EU Bellen Voordeel" (Onbeperkt) €25/mnd

Totaal € 57/mnd

[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 24-10-2015 00:02 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

Zeeuw

5.6

Kijk eens naar Vodafone Red Business.

Je hebt daar verschillende bundels uiteraard. Ik weet alleen niet hoeveel data je in het buitenland verbruikt. Ik kon met 1GB per maand goed doorkomen. Ik zat rond de 6 dagen per week in het buitenland. Uiteraard geen YouTube/Spotify etc gebruiken.

Daarnaast kun je in het buitenland onbeperkt naar NL-nummers en buitenlandse nummers bellen. In NL naar het buitenland bellen kostte bij mijn abonnement wel geld. Maar volgens mij heb je hier ook weer een duurdere optie voor.

Moet er alleen wel bij zeggen, dat je in Duitsland in de auto niet heel erg goed bereik hebt. Vodafone mag wel eens wat extra antennes langs de autobahn gaan plaatsen.

Read the badge, Bitch!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Zeeuw schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:49:
Kijk eens naar Vodafone Red Business.

Je hebt daar verschillende bundels uiteraard. Ik weet alleen niet hoeveel data je in het buitenland verbruikt. Ik kon met 1GB per maand goed doorkomen. Ik zat rond de 6 dagen per week in het buitenland. Uiteraard geen YouTube/Spotify etc gebruiken.

Daarnaast kun je in het buitenland onbeperkt naar NL-nummers en buitenlandse nummers bellen. In NL naar het buitenland bellen kostte bij mijn abonnement wel geld. Maar volgens mij heb je hier ook weer een duurdere optie voor.

Moet er alleen wel bij zeggen, dat je in Duitsland in de auto niet heel erg goed bereik hebt. Vodafone mag wel eens wat extra antennes langs de autobahn gaan plaatsen.
Excuses voor de late reactie, geldt dat in heel Duitsland? Heb nu zakelijk ongeveer 1-2 bolletjes bereik (iPhone 6S). KPN switched de hele tijd random van netwerk maar nergens 4G/LTE (omgeving Dortmund). Vodafone daarentegen wel de hele tijd. Ik ga eens naar de store. T-mobile vond ik anderhalf jaar geleden vrij matig en moet hiervoor mijn KPN-abonnement afkopen (geen probleem overigens).

Ben nu zoveel in het buitenland dat ik er moe van word de hele tijd die 500MB bundels te kopen van KPN. Zeker omdat ik ook ConnectedDrive veel gebruik op mijn auto is dat vies duur de laatste maanden.

Red Business is ideaal maar ik heb geen KvK nummer noch een eigen bedrijf... :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Typhone op 11-11-2015 14:36 ]

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

Zeeuw

5.6

Had er niet aan gedacht dat je inderdaad een KvK nummer nodig hebt. Misschien eens bij je vrienden navragen? De betaling kan gewoon via je eigen rekening gaan.

Ik heb van meerdere collega's gehoord dat Vodafone Duitsland slecht bereik heeft. Ik zelf kon maximaal 15min bellen tijdens het rijden en had vaker Edge/GPRS dan 3G. Ook tijdens stilstand.
Het is zelfs zo, dat ik in Düsseldorf geen internet had terwijl een Duitser met een Vodafone Duitsland abonnement gewoon 4G had...dus waarschijnlijk knijpen ze buitenlandse SIM kaarten?

Overigens in andere landen zoals Italië geen problemen ervaren. Hetzelfde voor landen zonder Vodafone zoals Scandinavische landen, daar altijd goed bereik met mijn Vodafone Nederland abonnement.

Read the badge, Bitch!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik ga morgen eens langs bij de Vodafone en T-mobile store. Zakelijk (bedrijf waar ik werk) heb ik een NL-Vodafone abonnement. In Duitsland een T-mobile abonnement en beide zijn vrij snel en hebben 4G. KPN krijg ik nergens met 4G aan de praat; de vraag is überhaupt of ik dat wil want ik betaal me nu scheel aan die k*tbundels van 10 euro per keer voor 500 miezerige mb's. Totaal niet voldoende. Morgen eens kijken of ik mijn skills kan inzetten om een zakelijk account te krijgen. Moet me toch mogelijk lijken als particulier als je maar betaalt (incl. btw dus).

De internationale gedachtengang van zakendoen buiten Nederland is schijnbaar iets unieks. Wellicht eens aan een apart topic onderwerpen.
Pagina: 1