Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:06
Ik wil een opvolger voor mijn Xperia Z1 Compact en ik had me al heel lang voorgenomen om een keer een iPhone te proberen. Hij ligt zo lekker in de hand en bij het testen in de mediamarkt ook super fijn. Echter ben ik vandaag gaan twijfelen omdat een vriendin zei dat er nogal wat problemen waren bij mensen die ze kent, zoals:
- Korte batterijduur
- Weinig geheugen (updates nemen veel geheugen in beslag)
- Scherm snel stuk

Klopt dit?

Nu komt er binnenkort de Oneplus X op de markt en die lijkt mij ook wel wat als die punten echt waar zijn bij de apple toestellen.

Twijfel dus over de Oneplus X en de Iphone 5s

Iemand die me van deze twijfel af kan helpen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
De iPhone heeft met iOS 9 weer kleinere updates, dus het update verhaal is niet meer.
Batterij gebruik is vergelijkbaar met elke andere smartphone. Ik heb van mijn werk sinds de 3GS al iPhones en privé Android en gedrag is gelijk.
Scherm snel stuk hangt van de persoon af. Ik heb collega's die nooit problemen ermee hebben en een collega de zeker een keer per jaar een kapot scherm heeft en bij de Apple Store het toestel omwisseld.
Kort om de argumenten waar je door twijfeld hoop ik hiermee weggenomen te hebben.

Ik heb wel andere argumenten, als je nu Android gebruikt en naar Apple overstapt moet je eventueel aangeschafte apps opnieuw kopen. Daar naast moet je opnieuw leren waar alles zit. En het vervelendste, je hebt alleen een home knop. Ik mis de terug knop giga op Apple!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
De OnePlus X is nog niet eens aangekondigd, dus je bent een beetje te vroeg met deze vraag.

The devil is in the details.

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:06
swhnld schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:26:
De iPhone heeft met iOS 9 weer kleinere updates, dus het update verhaal is niet meer.
Batterij gebruik is vergelijkbaar met elke andere smartphone. Ik heb van mijn werk sinds de 3GS al iPhones en privé Android en gedrag is gelijk.
Scherm snel stuk hangt van de persoon af. Ik heb collega's die nooit problemen ermee hebben en een collega de zeker een keer per jaar een kapot scherm heeft en bij de Apple Store het toestel omwisseld.
Kort om de argumenten waar je door twijfeld hoop ik hiermee weggenomen te hebben.

Ik heb wel andere argumenten, als je nu Android gebruikt en naar Apple overstapt moet je eventueel aangeschafte apps opnieuw kopen. Daar naast moet je opnieuw leren waar alles zit. En het vervelendste, je hebt alleen een home knop. Ik mis de terug knop giga op Apple!
Oke dus die minpunten zijn weggeschreven nu.
Ja wat je zegt dat je de terug knop niet hebt lijkt me wel irritant. Apps heb ik nooit gekocht dus dat is het probleem ook niet. Verder nog negatieve dingen?

@Hahn nee klopt maar de specs enzo zijn wel bekend

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
De overige dingen zijn negatief voor de een, en positief voor de ander.
Doordat Android opener is kun je er veelal meer mee zoals Custom Roms draaien, of door te rooten toegang krijgen tot functionaliteiten die Apple je verbied te hebben. Maar dat betekend ook dat je tijd er in moet steken en je verdiepen. Bij Apple zit dat allemaal wat gelikter in elkaar en is het veel meer dichtgetimmerd (hoewel dar d.m.v. een jail break ook wel wat kan. Eigenlijk is Windows dan nog het meest makkelijk en eenvoudigste van allemaal op dit moment.
Waar apple eenvoudiger was met instellingen e.d. is dat ook niet meer doordat ze meegegroeid zijn en veel meer functionaliteit bieden moet je ook daar voor een geoptimaliseerd systeem alle instellingen met de hand tot in de diepte nalopen.
Ik denk als je kunt leven met de features die Apple bied je gerust dat eens kunt proberen. Worst case is je volgende weer een Android, best case zie je dat ze voor veel dingen gelijkwaardig zijn en kun je bij een volgend toestel de keuze maken op basis van formaat, gewixcht, uiterlijk en of camera kwaliteit :)