Verwijderd
PCI is altijd beter omdat je die ook als hij kapot gaat beter, LEES: helemaal kan vervangen. Doe dat maar eens met onboard 
CPU kracht maakt niks uit.
CPU kracht maakt niks uit.
dat hangt af van het merk onboard NIC
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Mocht je besluiten voor een ander merk/type te kiezen, en je kunt het onbard-exemplaar echt goed uitzetten, dan heb je er alsnog voor betaald. Aan de andere kant, als je de onboard-versie gebruikt, dan is die meestal wel goedkoper dan de losse versie.
CPU-gebruik verschilt over het algemeen niet tussen onboard en PCI, dat ligt meer aan de algehele architectuur van de netwerk-chipset af dan de manier waarop het op de processor is aangesloten.
Echte top-kaarten vindt je zelden onboard, maar dan heb ik het over echte server-kaarten zoals Intel en 3Com ze leveren. Ik heb hier een MicroSoft dual PII-er mobo met een goede 10/100 Mbps Intel EtherExpress-chipset erop, en die verschilt niet van de PCI-versies.
CPU-gebruik verschilt over het algemeen niet tussen onboard en PCI, dat ligt meer aan de algehele architectuur van de netwerk-chipset af dan de manier waarop het op de processor is aangesloten.
Echte top-kaarten vindt je zelden onboard, maar dan heb ik het over echte server-kaarten zoals Intel en 3Com ze leveren. Ik heb hier een MicroSoft dual PII-er mobo met een goede 10/100 Mbps Intel EtherExpress-chipset erop, en die verschilt niet van de PCI-versies.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Veel serverbordjes hebben een intel onboard nic, deze is kwalitatief prima en verschilt niet van de PCI versie
En toen was m'n signature weg :(
Verwijderd
Errug dom hier, als de netwerkkaart intern kappot is, koop je toch ter vervanging een nieuwe netwerkkaart, en niet een compleet moederbord nieuw???
Koop gewoon een 3COM PCI NIC; Levenslange garantie. Kapot? Opsturen en je krijgt zonder gezeik een nieuwe.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
ligt er nog aan wat voor 1 op je board zit, een 1gbit nicje onboard is beter dan 10mbit pci kaart
Geef mij maar alles OFF-board, NIC's heb ik geen ervaring mee, maar video en audio onboard is vaak de goedkoopste shit die er te krijgen is.
Fun while it lasted: World Community Grid!
nvidia nforce?Op dinsdag 19 juni 2001 22:09 schreef scorpionv het volgende:
Geef mij maar alles OFF-board, NIC's heb ik geen ervaring mee, maar video en audio onboard is vaak de goedkoopste shit die er te krijgen is.
Het enige verschil tussen een on-board NIC en een losse insteekkaart is de plaats. De on-board NIC zit ook gewoon op de PCI bus, dus als de NIC identiek is maakt het niet uit of 'ie los is of on-board, prestatie technisch gezien.
Andere nadelen zijn al genoemd...
Andere nadelen zijn al genoemd...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Geforce 2 Go heet die nieuwe onboard telg van nVidia toch? Dat is wel weer aardig, maar dan moeten ze ook een Vortex SQ2500 inbouwen voor audio, dan ga ik over onboard nadenken.Op dinsdag 19 juni 2001 22:17 schreef Hennie-M het volgende:
[..]
nvidia nforce?
Fun while it lasted: World Community Grid!
Pagina: 1