Occasion met apparte historie. Advies??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 13:35
Hallo,

Ik ben op het moment voor een andere auto aan het kijken.
Nu heb ik een occasion gevonden welke precies naar mijn smaak is (ford fiesta ecoboost)
Hij is nu 1,5 jaar oud en de vraagprijs is €12.000 (inclusief €3000 inruil) en de nieuwprijs was €20.000,-
De auto heeft een kilometerstand van 25.000 km.
Opzicht zou je zeggen, wat is het probleem?
Nou als ik de historie opzoek via zomoto kom ik het volgende tegen:

Historie

• Aantal Eigenaren tot nu toe: 4
• Datum eerste toelating NL: 28 februari 2014
• APK verloopdatum: 28 feb 2018
• Import auto: Nee

Huidige Eigenaar
• Type Eigenaar: Fleetowner
• Eigenaar van: 01 mei 2015
• Dagen Eigenaar: 173
• Eigenaar tot: heden

Eigenaar 3
• Eigenaar van: 01 april 2014
• Dagen Eigenaar: 395
• Eigenaar tot: 01 mei 2015

Eigenaar 2
• Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
• Eigenaar van: 03 maart 2014
• Dagen Eigenaar: 29
• Eigenaar tot: 01 april 2014

Eigenaar 1
• Eigenaar van: 28 februari 2014
• Dagen Eigenaar: 3
• Eigenaar tot: 03 maart 2014

Als verklaring geeft de eigenaar *garage Z* aan dat er in gereden wordt door een medewerker. Deze medewerker inclusief auto is overgenomen van *garage X* .
Verder stuurt hij de volgende mail terug:

De auto staat geregistreerd omdat er mee gereden wordt. Op het moment dat de auto geregistreerd is wordt je ook eigenaar.

Ik heb met mijn collega overlegd over de historie van deze auto. Mijn collega heeft ook bij *garage X* (waar de auto dus vandaan komt) gewerkt. Hij geeft aan dat de auto geregistreerd is geweest op meerdere vestigingen van *garage X*. Nu is *garage Z* als eigenaar geregistreerd.

Mijn vraag is, is dit een plausibel verhaal of zou hier een luchtje aan zitten?

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 14:52
De auto is geleverd aan een dealer/leasemaatschappij, daarna overgezet in de handelsvoorraad van garage X voor 29 dagen, daarna waarschijnlijk geleased aan medewerker X via garage X voor 395 dagen en daarna geleased door medewerker X via garage Z (nieuwe werkgever) ;) .

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
birdie25 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:41:
De auto is geleverd aan een dealer/leasemaatschappij, daarna overgezet in de handelsvoorraad van garage X voor 29 dagen, daarna waarschijnlijk geleased aan medewerker X via garage X voor 395 dagen en daarna geleased door medewerker X via garage Z (nieuwe werkgever) ;) .
Bedankt voor je reactie :)
Oke dus niet echt iets om je druk om te maken als ik jouw verklaring zo lees?

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 14:52
Frishe1992 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor je reactie :)
Oke dus niet echt iets om je druk om te maken als ik jouw verklaring zo lees?
Bij een occasion van 1,5 jaar oud zou ik me niet direct zorgen gaan maken en al helemaal niet als hij bij een merkdealer te koop staat. Ik zou eerder raar gaan opkijken als de auto nu voor 10k aangeboden werd bij Sjaak Trekhaak B.V. op een vaag industrieterreintje in Schubbekutteveen.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
birdie25 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Bij een occasion van 1,5 jaar oud zou ik me niet direct zorgen gaan maken en al helemaal niet als hij bij een merkdealer te koop staat. Ik zou eerder raar gaan opkijken als de auto nu voor 10k aangeboden werd bij Sjaak Trekhaak B.V. op een vaag industrieterreintje in Schubbekutteveen.
Hahaha :+ _/-\o_

Oke bedankt voor je mening/uitleg :)

en het gaat inderdaad om een merkdealer

[ Voor 4% gewijzigd door Frishe1992 op 22-10-2015 13:52 ]

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoef je soms geen zorgen over te maken. Mijn oude Golf 6 was dubieuzer. Daar vertrouwde niemand meer de zaak maar het moest vanwege zakelijk conflict. Mijn Golf werd in 3 maanden tijd 4 keer overgeschreven en bij de verkoop werd gevraagd, hoe het kon in de laatste 3 maanden dat er 4 x een naamtransactie werd gegeven maar ik had bewijs dat de auto al 3 jaar in mijn bezit was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
birdie25 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Dat zegt ook niet alles, mijn oude passat cc (een groot rampzalig ellende hok) is na 2 jaar ook gewoon via de merkdealer verkocht. Als ik nu het kenteken intik is hij alweer 5 eigenaren verder in 3 jaar tijd. Dus waarschijnlijk zijn de nieuwe berijders er ook heel snel klaar mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gebeurt meer.. ook wel dat autos tussen handelaren / dealers onderling geruild worden.. en dan vaak ook over geschreven worden.. gaat t ineens hard :P

404 Signature not found

Pagina: 1