Dag Tweakers,
Aangezien ik een tijdje ben bezig geweest met mijn zoektocht naar het ideale '' high end '' Z170 mini-itx moederbord wil ik hieronder even mijn bevindingen plaatsen, aangezien er helaas nogal wat compromissen gesloten worden bij deze bordjes.
ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac
Andere mini-its bordjes worden later toegevoegd.
Aangezien ik een tijdje ben bezig geweest met mijn zoektocht naar het ideale '' high end '' Z170 mini-itx moederbord wil ik hieronder even mijn bevindingen plaatsen, aangezien er helaas nogal wat compromissen gesloten worden bij deze bordjes.
ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac
- Helaas geen USB 2 poorten, kan de windows 7 installatie wat moeilijker maken.
- 2 stuks sata poort van de Serial ATA Express werken niet meer als er een M.2 ssd wordt geplaatst.
- Analoog 7.1 geluid is alleen mogelijk als je 1 mini-jack van het voorpaneel gebruikt.
- Lelijk groen wifi plintplaatje.
- Veel voordelen, helaas geen USB-C poort aan de achterzijde. Erg jammer aangezien je bij mini-itx dit ook niet makkelijk met een pci-e kaartje kan toevoegen.
- Heeft geen M.2 poort, wel een U.2 poort dus intel 750 SSD kunnen vrij makkelijk geïnstalleerd worden.
- Door de stroomvoorziening en geluidskaart die op het moederbord aanwezig zijn zal het lastig worden om grote luchtkoelers te installeren.
- Nog steeds onduidelijk wanneer deze te koop is.
- Verder is dit bord best prijzig, eigenlijk alleen de moeite waard voor ( LN2 ) overclockers.
- Geen Wifi
- Geen M.2 poort voor een SSD
- Geen Usb 3.1 versie 2
- Geen USB-C poort
- Onbekend wanneer te koop.
- Te weinig USB poorten.
- Gekantelde Sata poorten, misschien onhandig in een aantal Mini-itx kasten.
- Te weinig USB poorten
- Ik betwijfel het nut van 2 LAN poorten op dit moederbord.
- Lelijk groen wifi plintplaatje.
- M.2 slot passen alleen 2242 en 2260 ssd's in, dus geen supersnelle zoals de Samsung 950 Pro erg zonde.
Andere mini-its bordjes worden later toegevoegd.
[ Voor 10% gewijzigd door Mschrijver88 op 23-10-2015 14:41 ]