Hallo!
Binnenkort wil ik mijn eerste game pc gaan bouwen. Met name om op te gamen uiteraard. Denk aan games als Denk aan games zoals Fallout 4, MGSV, Assasins Creed, star wars battlefont etc. Mijn budget is ongeveer € 1500 voor puur de pc. Alle onderdelen moeten nog gekocht worden. Ik wil vooral investeren in de GPU en enigszins besparen op de rest (althans dat is mijn idee). De pc moet gamen op ultrawide formaat aankunnen en als het kan heel graag 144p. Ik hoop dat jullie mijn lijstje hieronder willen bekijken en mij tips/advies willen geven over mijn nog te bouwen PC!
Vragen:
- Heb ik de goede onderdelen?
- Zal de PC 1440p ultrawide aankunnen?
- Is de gekozen I5 4440 wel krachtig genoeg voor mijn wensen?
- is 8gb intern geheugen genoeg?
- is de 980 krachtig genoeg? Of is de 980 TI een betere optie? Het budget is er maar als het niet nodig is dan liever niet
Graag hoor ik jullie mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op de hoogst mogelijke settings spelen. Daarnaast de gebruikelijke dingen zoals office, internet etc. Geen video editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1300 - € 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG 34UC87M ultrawide monitor
- muis, keyboard
- stereoset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierbij de lijst van onderdelen die ik beoog te gaan kopen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ze lijst met onderdelen. Investeren in de GPU en proberen te besparen op de rest. Kast hoeft esthetisch niet top te zijn. Daarnaast ben ik op dit moment niet geinteresseerd in een extra HDD schrijf. Deze zal ik later erbij kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ultrawide gamen en 1440p ondersteunen
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien het mijn eerste pc build wordt, tips geven of ik de juiste onderdelen heb en zonodig tips.
Binnenkort wil ik mijn eerste game pc gaan bouwen. Met name om op te gamen uiteraard. Denk aan games als Denk aan games zoals Fallout 4, MGSV, Assasins Creed, star wars battlefont etc. Mijn budget is ongeveer € 1500 voor puur de pc. Alle onderdelen moeten nog gekocht worden. Ik wil vooral investeren in de GPU en enigszins besparen op de rest (althans dat is mijn idee). De pc moet gamen op ultrawide formaat aankunnen en als het kan heel graag 144p. Ik hoop dat jullie mijn lijstje hieronder willen bekijken en mij tips/advies willen geven over mijn nog te bouwen PC!
Vragen:
- Heb ik de goede onderdelen?
- Zal de PC 1440p ultrawide aankunnen?
- Is de gekozen I5 4440 wel krachtig genoeg voor mijn wensen?
- is 8gb intern geheugen genoeg?
- is de 980 krachtig genoeg? Of is de 980 TI een betere optie? Het budget is er maar als het niet nodig is dan liever niet
Graag hoor ik jullie mening!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games op de hoogst mogelijke settings spelen. Daarnaast de gebruikelijke dingen zoals office, internet etc. Geen video editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1300 - € 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG 34UC87M ultrawide monitor
- muis, keyboard
- stereoset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hierbij de lijst van onderdelen die ik beoog te gaan kopen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 3 | € 120,25 | € 120,25 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB ACX 2.0 | € 547,95 | € 547,95 |
| 1 | BitFenix Comrade Wit | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | ICIDU DisplayPort Kabel, 1.8m | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,- | € 28,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.111,50 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ze lijst met onderdelen. Investeren in de GPU en proberen te besparen op de rest. Kast hoeft esthetisch niet top te zijn. Daarnaast ben ik op dit moment niet geinteresseerd in een extra HDD schrijf. Deze zal ik later erbij kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ultrawide gamen en 1440p ondersteunen
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien het mijn eerste pc build wordt, tips geven of ik de juiste onderdelen heb en zonodig tips.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 11:29 ]