[KPN] internet en TV-signaal via zelfde ethernetkabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 15:44
Gelokt door KPN compleet sta ik op het punt een overstap te maken naar KPN. Ik vraag me echter af of dit gaat werken gezien mijn bestaande bekabeling. Ik heb nu Ziggo.

- In de meterkast komt het KPN signaal binnen. Vandaar heb ik een ethernetkabel naar de huiskamer getrokken. Die ethernetkabel is nodig voor diverse apparatuur die aan mijn thuisnetwerk zijn verbonden (via een switch aan het eindpunt van deze kabel). Voor de Ziggo-HD settopn box heb ik een COAX kabel naar de huiskamer lopen.

- Als ik het goed zie, loopt het TV signaal via de Experiabox over een ethernet kabel naar de digitale tv ontvanger van KPN en kan ik de COAX kabel daarvoor niet benutten.

Mijn probleem is, dat ik maar 1 ethernetkabel vanuit de meterkast heb lopen naar mijn TV-opstelling. Die is nodig voor het gewone internet. Hoe krijg ik het TV-signaal van KPN daar?

Of kan ik de HD ontvanger van KPN simpelweg in een poort van een switch steken bij mijn TV opstelling die op een poort in de Experia ontvanger is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Volgens de reactie op deze post: klopping in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2" moet het gewoon met een simpele (unmanaged) switch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Welke experiabox heb je, v8 of v10? Heb hier ergens gelezen dat er verschil zit tussen die twee mbt het gebruik van éen switch voor beide signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:56
Nielson schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:54:
Welke experiabox heb je, v8 of v10? Heb hier ergens gelezen dat er verschil zit tussen die twee mbt het gebruik van éen switch voor beide signalen.
Hij moet nog overstappen, het lijkt mij dat KPN nu niet meer met een v8 aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:37
ThinkPadd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Hij moet nog overstappen, het lijkt mij dat KPN nu niet meer met een v8 aan komt zetten.
Dat schijnt vies tegen te vallen, ik krijg nog regelmatig mensen in de winkel welke net overgestapt zijn en geen v10 hebben gekregen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
dekeizer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:25:
Gelokt door KPN compleet sta ik op het punt een overstap te maken naar KPN. Ik vraag me echter af of dit gaat werken gezien mijn bestaande bekabeling. Ik heb nu Ziggo.

- In de meterkast komt het KPN signaal binnen. Vandaar heb ik een ethernetkabel naar de huiskamer getrokken. Die ethernetkabel is nodig voor diverse apparatuur die aan mijn thuisnetwerk zijn verbonden (via een switch aan het eindpunt van deze kabel). Voor de Ziggo-HD settopn box heb ik een COAX kabel naar de huiskamer lopen.

- Als ik het goed zie, loopt het TV signaal via de Experiabox over een ethernet kabel naar de digitale tv ontvanger van KPN en kan ik de COAX kabel daarvoor niet benutten.

Mijn probleem is, dat ik maar 1 ethernetkabel vanuit de meterkast heb lopen naar mijn TV-opstelling. Die is nodig voor het gewone internet. Hoe krijg ik het TV-signaal van KPN daar?

Of kan ik de HD ontvanger van KPN simpelweg in een poort van een switch steken bij mijn TV opstelling die op een poort in de Experia ontvanger is aangesloten?
Je kan gewoon een (unmanaged) switch gebruiken. Echter kan het zijn dat je een met IGMP Snooping nodig hebt, als je er apparaten op aansluit die in standby de netwerkkaart op 10mbit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
Top. Samengevat:

* netwerkkabel in de experiabox
* switch aan het uiteinde.
* deze switch geetf zowel het normale internet als het TV signaal door. Ik klik de HD ontvanger in een van de poorten van de switch, samen met de andere apparatuur.

En dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 17:16

Timple

dekeizer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:23:
Top. Samengevat:

* netwerkkabel in de experiabox
* switch aan het uiteinde.
* deze switch geetf zowel het normale internet als het TV signaal door. Ik klik de HD ontvanger in een van de poorten van de switch, samen met de andere apparatuur.

En dit werkt?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
Nice, thx. Bestellen maar.
Pagina: 1