Toon posts:

Nieuwe netwerkkaart bij cHELLo, lees dit dan!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
LET OP: Dit geldt alleen voor Terayon kabel modems! (Athans voor zover ik weet)

Ik ben laast van netwerkkaart veranderd, maar kreeg er wat problemen mee, namelijk het volgende.

Ik neem aan dat iedereen wel weet hoe een nieuwe NIC te gebruiken bij cHELLo (installatie, release/renew, blablabla), dus daar ga ik niet op in. Na enige tijd kan het zijn dat je na een renew, wie dit niet begrijpt moet maar eens gaan kijken op http://www.dhcp.org/, een ip krijgt in de 10.x.x.x range. Dan is er eigenlijk niks anders aan de hand dan dat cHELLo het niet meer weet. Doe dan het volgende:

Open een explorer, ga naar http://172.29.0.150/. Hier moet je dan je username en password opgeven, daarna het serienummer van je kabel modem, tevens het MAC-adres, dit wijst eigenlijk zichzelf wel. Dan zal het modem alle gegevens resetten.

Ga dus pas bellen als dit niet werkt, ik heb 1.5 uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Vragen, stel ze gerust. Ik heb lang genoeg met zo'n helpdesk figuur 'gepraat'.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Kheb Com21 modem dus die problemen niet 8-)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 19 juni 2001 20:27 schreef Cobus_NL het volgende:
...
Open een explorer, ga naar http://172.29.0.150/. Hier moet je dan je username en password opgeven, daarna het serienummer van je kabel modem, tevens het MAC-adres, dit wijst eigenlijk zichzelf wel. Dan zal het modem alle gegevens resetten.
Ik zou daar dus in principe niet zomaar user/pass invoeren, voor hetzelfde geld is het e.o.a. mirror site van een hacker en heeft ie opeens een helezooi wachtwoorden erbij.
Maar goed, dit is misschien wel te vertrouwen, want het is een subdomein van chello.nl.

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Lijkt me niet echt een pagina van chello hoor zo langzaam als ie gaat.
Krijg zelfs: "Kan server niet vinden"

Verwijderd

Topicstarter
Eeuuhmmm.. een ip in de 172.x.x.x range is een private range, logisch dat hij deze niet kan vinden :) .

En het heeft pas nut als je GEEN internet hebt maar wel een ip in de 10.x.x.x range, ook private net als 192.168.x.x.

Anders gaan jullie ook maar eens bellen met UPC, ook lekker 1.5 uur wachten >:) .

En nog iets.. Dat een hacker misschien het password kan lezen, tja.. Elk mannetje kan dat zodra jij je mail ophaalt van een server je password lezen. Zeker bij cHELLo mail, want hun servers ondersteunen geen SSL, net zoals vele andere servers.

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

damn heb ik semester 1 van ccna gehaald :P

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

kan heel die site niet vinden, maar vind het maar een wazig verhaal. waarom moeten ze dat paswoord hebben ?

any way, de makkelijkste manier is gewoon om dat modempje te leren dat ie moet luisteren naar mac-adres 1234:5678:9101 ofzo

en dan elke keer als je hem ergens anders opplugt, ff dat kaartje op dezelfde mac zetten 8-)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1