Serie Canon DSLRs waarbij de zoeker EVF (incorrect)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik doe het even zo want het betreft 22 productvermeldingen waarbij iets naar mijn idee niet klopt.

Ik was wat aan het bladeren door de Canon DSLR's en het viel me op dat bij een aantal camera's bij de specs staat dat de zoeker een EVF is, een electronische view finder. Volgens mij klopt dat niet, spiegel reflex camera's hebben per definitie een optische zoeker.
Deze camera's hebben ook liveview, maar dat maakt niet dat ze een optische zoeker missen.

Lijstje met incorrecte producten:
http://tweakers.net/categ...0sQXRZYo6SlZKlgYmJUm1tLQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Springuin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:19:
Ik doe het even zo want het betreft 22 productvermeldingen waarbij iets naar mijn idee niet klopt.

Ik was wat aan het bladeren door de Canon DSLR's en het viel me op dat bij een aantal camera's bij de specs staat dat de zoeker een EVF is, een electronische view finder. Volgens mij klopt dat niet, spiegel reflex camera's hebben per definitie een optische zoeker.
Deze camera's hebben ook liveview, maar dat maakt niet dat ze een optische zoeker missen.

Lijstje met incorrecte producten:
http://tweakers.net/categ...0sQXRZYo6SlZKlgYmJUm1tLQA
Beetje gekke fout inderdaad, ik heb het in ieder geval gefixt voor al deze modellen. De fout lijkt bij Icecat vandaan te komen, hier staat duidelijk "Beeldzoeker: Elektrisch": http://icecat.nl/nl/p/can...S-700D-Body-18014747.html, ik ga dat voor deze en de andere modellen melden bij ze. Neemt niet weg dat wij dat hadden moeten zien, ik zal het in ieder geval doorgeven aan mijn collega's om hier beter op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:39
Let op dat het nog niet opgelost is op dit moment, het lijstje telt inmiddels zelfs 39 modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Springuin schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:02:
Let op dat het nog niet opgelost is op dit moment, het lijstje telt inmiddels zelfs 39 modellen...
Geen idee wat er gebeurt is, maar een collega lijkt inderdaad de wijzigingen weer ongedaan gemaakt te hebben. Die collega is er vrijdag weer, dus ik weet niet waarom hij dit heeft gedaan. Ik heb zijn wijzigingen van mijn wijziging weer ongewijzigd, hopelijk zijn we zo een stuk wijzer :P Kortom, alles onder Spiegelreflexcamera's is weer optisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Tenslotte heb ik nog een klein onderzoekje gedaan of er uberhaupt wel EVF's zijn bij spiegelreflexcamera's. En dat blijkt inderdaad zo te zijn, Sony heeft namelijk al een paar jaar geleden een variant bedacht waarbij maar 1 spiegel wordt gebruikt en hierdoor is een optische zoeker niet mogelijk. Op Wikipedia kon ik een mooi lijstje van deze SLT-camera's vinden, dus deze gebruikt om onze specs aan te vullen :)