Toon posts:

Videoprobleem met BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Ik studeer Informatica aan het HBO en was als voorbereiding op het tentamen lekker aan het rommelen met mijn BIOS. Echter, ik heb (heel dom) iets veranderd wat blijkbaar niet erg handig is om te veranderen en mijn computer geeft nu 1 lange en 2 korte beepjes bij het opstarten, met geen enkel beeld.

Dit komt omdat ik de volgende instelling veranderd heb van Legacy naar UEFI: Video OpRom policy.

Ik heb geprobeerd om mijn BIOS te herstellen dmv de CMOS batterij (eruit gehaald en er weer in gedaan na 10 minuten,) maar dit helpt niet.

Ik heb geen integrated onboard graphics op mijn CPU (3350p i5 van intel) dus ik kan deze instelling niet weer terug veranderen.

Wat nu?

Alvast zeer bedankt

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 08:33
Heb je de PC ook van de stroom gehad terwijl je de batterij eruit had?
Zo nee, probeer het eens met de BIOS reset jumper, dit kan evt ook terwijl je PC aan de stroom zit (niet aan staat) en kost je slechts ~4 seconden :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als dat niet helpt dan beepcode opzoeken aan de hand van het merk van je bios.
Enne wtf heeft een hbo studie te maken met je bios...

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij was van het stroom toen ik de batterij eruit haalde, ik heb ook de jumper geprobeerd (werkte niet) maar waarom zou ik dit proberen met het stroom eraan?

Verwijderd

Topicstarter
@KillerAce_NL

Ehm ik geef enkel een aanleiding waarom ik het in mijn hoofd haal om zoiets te veranderen :) Ja we krijgen op het HBO les over UEFI etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de jumper methode gebruikt en hij geeft nu 4 korte beepjes. Dit betekent blijkbaar dat de BIOS flashing gefaald heeft?
Pagina: 1