Hoi, ik ben op zoek naar in GTX 980, makkelijk gevonden. Maar, ik zoek er een met een reference cooler, puur en alleen omdat de cooler zo sexy is. Ik heb op tweakers en andere website gekeken, maar alle versies met stock coolers zijn of niet verkijgbaar, of in het geval van de Zotac Amp! edition verkeerd afgebeeld. Ik wil wel importeren uit Duitsland ofzo, maar ik begrijp niet waarom ik ze niet kan kopen in Nederland.
Verwijderd
Reference was alleen in het begin verkrijgbaar en later niet meer in Nederland. Ik vermoed omdat de reference niet genoeg verkocht word?
Reference wordt vrij weinig gekocht omdat ze veel meer lawaai maken, meestal alleen door tweakers die er full cover waterblocks op zetten voor liquid cooling wat dan weer niet met de tientallen verschillende versies werkt en alleen met de reference gedaan kan worden.
Hoewel de koeler wel een geinig uiterlijk heeft, zou ik als ik jou was wat reviews van GTX980's met aftermarket (betere) koelers zoeken, niet voor het uiterlijk maar om te zien hoe luidruchtig die al worden.
Kan er nog zo mooi uit zien, als je oren bloeden van het lawaai houdt de pret wel op
Hoewel de koeler wel een geinig uiterlijk heeft, zou ik als ik jou was wat reviews van GTX980's met aftermarket (betere) koelers zoeken, niet voor het uiterlijk maar om te zien hoe luidruchtig die al worden.
Kan er nog zo mooi uit zien, als je oren bloeden van het lawaai houdt de pret wel op
Fixing things to the breaking point...
Is dit geen reference? pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked (04G-P4-2982-KR)
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked (04G-P4-2982-KR)
Een tweaker die nieuwe 980 GTX met reference koeler verkoopt.
Ik vind de looks ook érg vet van de reference cooler, maar heb hem zelf gehad en het geluid is echt naar..
Een tweaker die nieuwe 980 GTX met reference koeler verkoopt.
Ik vind de looks ook érg vet van de reference cooler, maar heb hem zelf gehad en het geluid is echt naar..
Het principe van de reference cooler (hete lucht NIET in de kast terecht laten komen maar direct naar buiten) is absoluut goed. Maar het is gewoon niet de koelste oplossing. En ook niet de stilste. Je kunt ook een pci-slot cooler onder je videokaart hangen (de LianLi BS-08 bijvoorbeeld), maar ook dit werkt niet goed bij een reference cooler omdat ie helemaal dicht is, dus je kunt t ook niet beter maken ben ik bang. Zo'n radiale fan moet nou eenmaal veel harder draaien om dezelfde hoeveelheid lucht pér fanblade te kunnen verplaatsen t.o.v een axiale fan, omdat de blades een veel minder groot/breed oppervlakte hebben (en dus ook minder static pressure).
Daarom begrijp ik de keuze van EVGA's curved-fanblades (waarbij de blades "hol" staan i.p.v. "bol") niet zo goed. Je kunt met deze blades toch niet dezelfde static-pressure en luchtverplaatsing óp t koelblok krijgen? Ik ben nog steeds geinteresseerd in een onderzoek waarbij een naar onder gerichte luchtstroom door een normale fan wordt vergeleken met die van EVGA. Maar goed, dat is slightly offtopic hier
Daarom begrijp ik de keuze van EVGA's curved-fanblades (waarbij de blades "hol" staan i.p.v. "bol") niet zo goed. Je kunt met deze blades toch niet dezelfde static-pressure en luchtverplaatsing óp t koelblok krijgen? Ik ben nog steeds geinteresseerd in een onderzoek waarbij een naar onder gerichte luchtstroom door een normale fan wordt vergeleken met die van EVGA. Maar goed, dat is slightly offtopic hier
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 22-10-2015 15:09 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Pagina: 1