Audio smart TV naar Denon PMA-720AE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste Tweakers,

Het is wellicht een vrij simpele vraag met een simpel antwoord, maar ik kan niet echt een concreet antwoord vinden. Ik wil graag een Samsung UE40H7000 aansluiten op mijn 'oude' Denon PMA-720AE versterker, zodat o.a. Netflix kan worden gekeken, met het geluid via de versterker. Nu vroeg ik mij vooral af wat de makkelijkste manier is om de TV op de versterker aan te sluiten.

De aansluitingen op de TV:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/i28xi1.jpg

Aansluitingen op de versterker:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/54d9hw.jpg

Nu zat ik zelf aan de volgende opties te denken:

-Via Jack-Tulp kabel de AUX van de versterker op de koptelefoon aansluiting van de TV aansluiten.
-Een DAC-converter aanschaffen en de optische kabel van de TV naar de DAC & met tulp van de DAC naar de AUX van de versterker.

Wat is de beste optie? Brengt een DAC de nodige voordelen met zich mee (qua geluid) t.o.v. jack?

Ik zat zelf aan zoiets of dit te denken. Volgens mij ondersteund de TV S/PDIF, dus dit zou geen problemen moeten opleveren.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-06 18:54
Een externe DAC gaat t beste klinken. Als je t net wat mooier wil doen dan zou je de
Argon DAC1 kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
christiaans schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:13:
Een externe DAC gaat t beste klinken. Als je t net wat mooier wil doen dan zou je de
Argon DAC1 kunnen overwegen.
Ziet er goed uit. Alleen de prijs is wel aan de hoge kant. Zit er veel verschil tussen zo'n Argon DAC en een simpele Dynavox DK 201, die voor nog geen 3 tientjes te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:25
Als het geld belangrijk is, zou ik eerst het kabeltje proberen. Kost bijna niets en als het voldoet, lekker laten zitten en niet meer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-06 18:54
Er is vast wel verschil tussen de Argon en de Dynavox. Beide opties zijn al gauw beter dan wat een TV zelf aan D/A conversie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Allemaal gevoel, nergens op gebaseerd. Er is geen enkel bewijs voor hoorbare verschillen tussen moderne DACs anders dan "maar ik hoor het wel" :+. Ik vind het bovendien ook een onzinnig advies om iemand een DAC van 150e aan te praten voor geluid van TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Geld is niet zozeer het probleem, maar het gaat hier om een versterker, die ik voor 125€ heb overgenomen. Om er dan een DAC van 150€ aan te leggen vind ik een beetje overkill.

Met jack>RCA kabels heb ik niet zo'n goede ervaringen. De PC lag eerst aan mijn Denon PMA-1500ae op ongeveer 5 meter afstand. De niet/1x afgeschermde kabels gaven veel ruis. Tegenwoordig zit de PC ook op de Denon PMA-720 aangesloten en nu met een 5 meter lange Profigold PROM3415 kabel (Voor 5€; leek wel fout in de prijs toen). Hier ben ik wel tevreden over. Sowieso het aansluiten van een versterker op de PC t.o.v. elk Logitech/Creative setje dat ik ooit heb gehad, was al mindblowing :).

Echter op marktplaats voor 3 tientjes zo'n Argon mini DAC overgenomen. Nu maar hopen dat het lekker werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Armend op 23-10-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

In die prijsklasse zal de kwaliteit vergelijkbaar zijn met de headphones out. De nadelen zijn een extra apparaat, extra stroom toevoer en 2 kabels en de juiste settings pakken t.o.v. 1 kabel uit de headphones en gaan

Maar zo lang je geen wonderen verwacht gaat het prima werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Mikayu schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:33:
In die prijsklasse zal de kwaliteit vergelijkbaar zijn met de headphones out. De nadelen zijn een extra apparaat, extra stroom toevoer en 2 kabels en de juiste settings pakken t.o.v. 1 kabel uit de headphones en gaan

Maar zo lang je geen wonderen verwacht gaat het prima werken
Een kabel van 1€ t.o.v. een dac van 69€ (nieuw), daar zou toch wel een verschilletje inzitten? Het is sowieso wel fijn om zo'n mini dac in het bezit te hebben lijkt me; kan nog wel wat andere toepassingen bedenken. Ik verwacht trouwens absoluut geen wonderen =D. Ben al lang blij als het gewoon goed werkt! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Armend op 23-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Het zou zo maar kunnen dat in je TV dezelfde chip zit voor de DAC als in die losse. Die chips kosten geen dr*l en het is een stuk duurder als je er nog een losse voeding plus kastje omheen moet maken. Het is gewoon het gevoel van exclusiviteit dat je koopt met een losse DAC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
Jag schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:45:
Het zou zo maar kunnen dat in je TV dezelfde chip zit voor de DAC als in die losse. Die chips kosten geen dr*l en het is een stuk duurder als je er nog een losse voeding plus kastje omheen moet maken. Het is gewoon het gevoel van exclusiviteit dat je koopt met een losse DAC :)
Haha, nouja ik zal later wel even testen of er een merkbaar verschil is. Zo niet, dan ga ik hem denk ik voor mijn PC gebruiken. Welke exclusiviteit :D? Dat ding verdwijnt in mijn kabelbox :P. Die duurdere varianten van Cambridge zijn wel fijn voor het oog, maar daar heb ik toch geen ruimte voor ^^:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/zoj5n9.jpg
Pagina: 1