Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarschuwingspagina

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-11 21:03
Hallo,

ik en mijn (directe) buurman delen ons internet met ~10 mede (student-) flatbewoners om ze de kosten mooi laag te houden en toch een mooi snelle en stabiele verbinding te hebben.
Dit werkt allemaal mooi, snel en probleemloos, maar nu zit ik en mijn buurman met het volgende probleem: "downloads / illegale streaming".

Onlangs zijn er berichten in het nieuws verschenen dat in NL mogelijke boete's uitgedeeld gaan worden als je bijvoorbeeld gebruik maakt van Popcorn Time. Nu weet ik dat op het moment het waarschijnlijk nog wel meevalt hiermee, maar het zal er in de toekomst niet beter op worden neem ik aan :(

Om deze "problemen" eventueel voor te zijn / tegen te gaan wil ik graag maatregelen nemen.
Ik heb al gekeken naar een mogelijke blokkade van Popcorn Time, maar door het mooie P2P protocol is dit eigenlijk onmogelijk (zeker voor een zeer beperkt / geen budget, want: student :9 ).
Ook heb ik gekeken naar eventuele VPN oplossingen, oftewel ALLES gaan tunnelen zodat het iets lastiger wordt ons te "tracen". Echter zitten hier ook weer nadelen aan: 1. je kan niet garanderen dat iemand aan de andere kant van de tunnel je verkeer snift of iets dergelijks. 2. Mogelijke snelheids / performance problemen (aangezien wij hier een 200Mbit/s lijn hebben. of punt 3: eventuele juridische gevolgen mocht er hier iets "illegaals" op het netwerk gebeuren.

Om al deze mogelijke ellende proberen te voorkomen is het denk ik de beste oplossing om iedereen te informeren dat ze bijvoorbeeld alleen via (ingebouwde) VPN verbinding bijvoorbeeld gebruik mogen maken van Popcorn Time.

Dit informeren wil ik graag via een captive portal achtige manier doen, zodoende krijgt iedereen (ook bezoekers, gasten) een soort meldings pagina te zien welke ze moeten accepteren voordat ze het internet op kunnen :).

Nu heb ik hier een pfSense bak staan welke al het netwerk verkeer regelt, maar ik wil binnekort ook elke gebruiker (eenmalig) laten inloggen via het Captive Portal systeem van pfSense.

Is er zodoende misschien een mogelijkheid om 2 soorten Captive Portals op dezelfde interface (/netwerk) te zetten op 1 of andere manier? 1 voor het registeren en in te loggen op het netwerk en 2 voor "huishoudelijke mededelingen" ?
Ik kan het wel op 1 pagina zetten, maar dan moet elke user steeds opnieuw inloggen mocht er weer een belangrijk bericht zijn bijvoorbeeld, dit wil ik proberen te omzeilen (niet dat het zovaak zal plaatsvinden, maar het is meer om het idee) 8).

Hebben jullie mogelijke tips en/of suggesties over dit soort situaties?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Je kan bij een captive portal meestal wel een 'redirect link' instellen, dit word ook wel de 'promotional url' genoemd. Ofwel na authenticatie word de gebruiker doorgestuurd naar pagina x waarop je mededelingen of nieuws kan plaatsen. Je kan je renewal bijvoorbeeld één keer per week of per maand doen. Dan val je de eindgebruiker niet zo vaak lastig.

[ Voor 20% gewijzigd door andy88 op 22-10-2015 07:02 ]