• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik heb een HTPC (HP DC7900 SFF) waarin ik iets wil wijzigen in de bios (ik wil proberen wake on lan of wake on usb oid te gebruiken).
Ik krijg alleen geen bios splash screen te zien bij het opstarten, maar na even een zwart scherm krijg ik al het windows logo. Drukken op de f toetsen of delete oid werkt ook allemaal niet om evt tóch het bios menu tevoorschijn te halen.
Hoe kan ik toch in het bios menu komen?

Gr.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Werkt je toetsenbord überhaupt wel? Test eerst even of je toetsenbord wel werkt ;).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• sdop
Ja die werkt want die gebruik ik gewoon met die pc. Maar het bios splash screen zou gewoon tevoorschijn moeten komen of het toetsenbord nou werkt of niet.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
sdop schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:20:
Ja die werkt want die gebruik ik gewoon met die pc. Maar het bios splash screen zou gewoon tevoorschijn moeten komen of het toetsenbord nou werkt of niet.
HP.. F10 nooit vergeten ;)

stomp niet af, blijf slijpen

• sdop
Had ik al gevonden, maar hoe vaak ik ook op F10 druk er komt nog steeds niets van een bios splash screen of bios menu tevoorschijn :(

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welk OS draai je?

• GerardVanAfoort
  • Niet online
http://h20566.www2.hp.com...n=listDriver&swLang=#BIOS

HPQFlash of flashbin.exe voor BIOS repair, geen splash screen is corrupted BIOS inderdaad

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Als je wel gewoon in Windows komt zonder foutmeldingen of halts oid dan lijkt me een corrupted BIOS niet zo voor de hand liggend. Heb je toevallig een UEFI ipv BIOS? Zo ja, is het dan niet gewoon zo'n ultra quick boot oid die aanstaat in EUFI? Ik had zo'n optie ook in m'n oude HTPC en het was niet je standaard quick boot zoals je die in BIOS hebt (mem test skip etc.). Bootte super snel, maar je kon idd niet in het EUFI menu komen. Geen idee meer overigens hoe ik dan wel in het BIOS kwam, volgens mij was dat een gevalletje batterijtje erin/eruit om normal boot weer aan te krijgen :)

edit:
deze bedoel ik

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 21-10-2015 23:08 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• GerardVanAfoort
  • Niet online
DC7900 is BIOS, en corrupted is volgens de manual van HP 7900 SFF bij no splash screen ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18

Nemesizz

Untouchable

sdop schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:20:
Toch heeft AnomymousWP wel een punt, want heel veel mensen gebruiken een USB muis en toetsenbord tegenwoordig, en zelfs bij moderne systemen staat soms 'Legacy USB' uit in de BIOS, waardoor USB invoer apparaten (toetsenbord/muis) niet werken totdat het OS is opgestart.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mocht je Windows 8/8.1 of 10 draaien kan je vanuit Windows kiezen dat je graag wilt herstarten naar de Bios. (Beide handleidingen zijn van Acer website, maar werkt op elke laptop / pc)

• sdop
Het lag toch inderdaad aan de usb. Nu even met een verloopstukje aangesloten en kon ik met F10 wel in het bios menu komen.
Bedankt! :)
Pagina: 1