Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-03 09:23
Hallo tweakers,

Mijn Sansa Clip+ geeft een probleem wanneer er een beetje druk op de audio jack wordt gezet. Bij Green Day wordt het geluid dan mono en de zanger is dan nauwelijks te horen. Ik heb geen idee wat de oorzaak is, maar dit ligt aan sowieso aan de speler zelf omdat hij dit ook bij andere koptelefoons doet.
Hier is een opname te horen van wat ik bedoel: https://soundcloud.com/huegue/sansa-clip-probleem.

Ik hoop dat een tweaker me hiermee kan helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij een breuk van de connector op het bord intern. Openmaken en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Arunia schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:09:
Volgens mij een breuk van de connector op het bord intern. Openmaken en solderen.
Ik heb gekeken, maar alle 3 de connectoren zitten vast. Ik heb ook even met een soldeerbout de connectoren verhit en een beetje soldeer bij gedaan, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met een beetje druk, in welke richting bedoel je dan druk? Het kan zijn dat je jack door het missen van een ringetje oid net te diep in de schacht valt en daardoor twee ringen laat kortsluiten. Aangezien je 'm toch al open hebt kan je dit waarschijnlijk makkelijk visueel vaststellen.

Ook kan het zijn (maar dat vermoed ik niet bij moderne apparatuur) dat een t-r-r-r plug van een headset (dus vier polen zeg maar vanwege de microfoon) ook ergens net buiten de boot valt en je hebt het over koptelefoons maar meld het toch even ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evyd13
Ik ben er nou eindelijk achter wat er precies gebeurd. Al het geluid wat in beide kanalen gelijk is (oftewel mono geluid) wordt weggehaald. Ik heb alleen nog geen idee waarom dit wel gebeurd bij trs en niet trrs.

[ Voor 86% gewijzigd door Evyd13 op 22-10-2015 21:39 ]