Game pc 1500 tot 1650 euro

Pagina: 1
Acties:

• Pizzapunk
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-11 17:44
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral namelijk gamen, denk daarbij aan games als Fallout 4, The witcher 3, Gta V. Verder wil ook simpel weg een pc die wel een aantal jaar meegaat zonder daarbij grote upgrades nodig is maar wel nieuwe games soepel kan spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal met verzendkosten erbij wil ik niet meer kwijt als ongeveer 1650 euro, dat is namelijk het bedrag wat ik in november bij elkaar heb en wil dan graag Fallout 4 op mijn nieuwe systeem spelen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien neem ik mijn oude harde schijf ( 300GB Western Digital WDC WD3000JS ) mee in die nieuwe build als een beetje extra opslag. Verder kan ik de i7-4790k voor een goede prijs overnemen van een bekende dus dat is ook een interresante optie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 334,70€ 334,70
1Gigabyte GA-Z97X-Game Plus€ 119,90€ 119,90
1Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 694,95€ 694,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Vengeance C70 (Military Green)€ 108,-€ 108,-
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 74,95€ 74,95
2Cooler Master SickleFlow 120 Green LED 120mm, 120mm€ 6,30€ 12,60
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 78,50€ 78,50
1Corsair CX750M€ 93,-€ 93,-
1Samsung 850 EVO 120GB€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.632,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig sterk naar intel en nvidia als merk voorkeuren simpelweg omdat ik mij daar iets meer in heb verdiept

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben zelf een groot fan van de stijl van de kast dus die wil ik sowieso graag gebruiken

Ga je overklokken?
Zoals als het nu lijkt niet maar misschien als mijn pc wat veroudert wordt wel dus ik hou graag mijn opties open

Wat verwacht je van ons?
De Lijst zoals hij nu is lijkt mij persoonlijk ideal maar dit is de eerste pc die ik zelf samen stel (samen met een bekende die wel ervaring heeft met pc's) en ik wil toch graag wat second opinions, vooral over de voeding heb ik het idee dat 750 watt teveel is. Verders vooral geld besparen voor wat betere rand apparatuur of betere monitor zou mooi zijn :P

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Waarom geen 6700K, kan tot 20FPS meer opleveren:

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Pizzapunk
Over nagedacht maar kan een i7-4790k voor een goede prijs van iemand overnemen zoals het nu lijkt en dus dat geld weer investeren in een nieuwe monitor met gsync :P

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je die I7 kunt overnemen voor schappelijke prijs prima! Misschien even vermelden in de opening om alle overbodige I5 suggesties voor te zijn.

Systeem is aan de zware kant maar budget is er dan ook voor. Wel jammer van die 120GB SSD. Voor een zwaar systeem doe je jezelf veel te kort. Daar ga je maar 1 game op kwijt kunnen naast windows en de software die je nog moet hebben.
Ik (en vele anderen) red het zelfs amper met 250GB. De games van tegenwoordig zijn ontzettend groot! GTA 5 alleen al 65GB aan schijfruimte.

Je voeding is inderdaad te zwaar. Met een goede 450W psu red je het ook prima. Denk wel om het overklokken (in de toekomst) Ondanks dat dit er meestal niet van komt als het vooruit geschoven wordt is het misschien handig 100W extra te nemen (550w.)

Case nog nooit eerder gezien. Op zich leuk gedaan. Jammer van die fan montage in window.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Koning Willy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:09:
Waarom geen 6700K, kan tot 20FPS meer opleveren:

[video]
Vind het een bijzonder advise om eerlijk te zijn. Die test is best case met een overclocked GPU die los al meer dan 1000 euro kost. Kortom nogal irrelevant voor de setup van degene die je van advise voorziet. Zo'n bizarre GPU heb je nodig om een processor aan het zweten te krijgen en dus verschil te maken met de FPS die je op je scherm tovert.

Ik mis informatie over de monitor/resolutie waarop gespeeld wordt, dus nuttig advies geven is sowieso wat lastig nu.
- Als dit bedacht is voor een FHD monitor is het op dit moment zwaar een overkill, en kan het op GPU/CPU/overclockbaar veel bespaard worden.
- Als dit bedacht is voor een 2560*1440 gaming rig, is de GPU prima, CPU en overclockbaar nog steeds een overkill.
- Als je bewust voor waterkoeling gaat, is dat puur een gimmick, duurder/niet stiller/wel koeler
- Ik vind de SSD wat aan de kleine kant, zou eerder voor een 250GB of zelfs 500GB gaan, zeker met dit budget.
- 16GB geheugen is erg ruim voor iedere gaming rig(gaat niet over veel geld), maar is maar dat je het weet, en je kunt daar makkelijk op besparen.
- Voeding, een high-end 450W zou jouw setup al draaien, maar als je zwaar gaat overclocken, zou ik een goede 600W voeding uitzoeken met de juiste aansluitingen voor wat jij wilt. Jouw videokaart heeft 2x (6+2) aansluitingen, daar moet je even op letten bij uitzoeken voeding (niet alle voedingen hebben dat). En te zware voeding kost extra geld, maar heeft ook een slechter rendement bij de lagere belasting(in %-en), wat daardoor dus tot hoger stroomgebruik leidt.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

TheInsomniac schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Vind het een bijzonder advise om eerlijk te zijn. Die test is best case met een overclocked GPU die los al meer dan 1000 euro kost. Kortom nogal irrelevant voor de setup van degene die je van advise voorziet. Zo'n bizarre GPU heb je nodig om een processor aan het zweten te krijgen en dus verschil te maken met de FPS die je op je scherm tovert.
Ze hadden de beste en de duurste GPU om de bottleneck qua videokaarten weg te werken en de verschillen van de CPU's kenbaar te maken

Review QNAP TS-230 NAS

• TheInsomniac
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:02:
[...]

Ze hadden de beste en de duurste GPU om de bottleneck qua videokaarten weg te werken en de verschillen van de CPU's kenbaar te maken
Dat is precies mijn punt. Als je een pc met een 'gewone' GPU hebt, ga je dus geen verschil zien tussen de ene en de andere CPU, dus voegt een snellere CPU helemaal niets toe. Ja de CPU is sneller, maar in games zie je met een normale GPU het verschil helemaal niet, dus adviseren een snellere CPU te nemen die 20FPS meer op zou leveren is dan niet een goed advies in mijn optiek, want die 20FPS krijg je alleen als een belachelijke GPU neemt, anders krijg je 0FPS extra met een duurdere CPU(duurder platform in dit geval).

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
TheInsomniac schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

Dat is precies mijn punt. Als je een pc met een 'gewone' GPU hebt, ga je dus geen verschil zien tussen de ene en de andere CPU, dus voegt een snellere CPU helemaal niets toe. Ja de CPU is sneller, maar in games zie je met een normale GPU het verschil helemaal niet, dus adviseren een snellere CPU te nemen die 20FPS meer op zou leveren is dan niet een goed advies in mijn optiek, want die 20FPS krijg je alleen als een belachelijke GPU neemt, anders krijg je 0FPS extra met een duurdere CPU(duurder platform in dit geval).
Helemaal eens. Het lezen van benchmarks is meer dan alleen naar de cijfertjes kijken, maar je ook afvragen waar die cijfertjes vandaan komen en zien wat er precies gemeten is.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
TheInsomniac schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

je weet toch wel dat de 980Ti bijna gelijk is aan de TitanX? dus de TS heeft al die 'belachelijke' GPU in zijn lisjtje staan.

de i7-6700k is met dit budget een betere keuze, maar als je de i7-4790k voor een leuk prijsje over kan nemen, is dat ook een prima keuze.

• Pizzapunk
Leijenaar schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:33:
Als je die I7 kunt overnemen voor schappelijke prijs prima! Misschien even vermelden in de opening om alle overbodige I5 suggesties voor te zijn.

Systeem is aan de zware kant maar budget is er dan ook voor. Wel jammer van die 120GB SSD. Voor een zwaar systeem doe je jezelf veel te kort. Daar ga je maar 1 game op kwijt kunnen naast windows en de software die je nog moet hebben.
Ik (en vele anderen) red het zelfs amper met 250GB. De games van tegenwoordig zijn ontzettend groot! GTA 5 alleen al 65GB aan schijfruimte.

Je voeding is inderdaad te zwaar. Met een goede 450W psu red je het ook prima. Denk wel om het overklokken (in de toekomst) Ondanks dat dit er meestal niet van komt als het vooruit geschoven wordt is het misschien handig 100W extra te nemen (550w.)
Ik heb de beschrijving even verandert voor meer duidelijkheid, thanks voor de tip :9

En het is inderdaad een redelijke kleine ssd, heb even gekeken en voor de +/- 20 euro euro kan ik beter voor de 250 gb variant gaan, dat heb ik nu ook opgenomen in mijn wenslijst. Vaak speel ik ook maar 1 game tegelijk dus hoef ik er niet perse meer games op te staan maar omdat de games wel steeds groter worden is het wel fijn wat meer ruimte te hebben.

En was er al bang voor dat de voeding te zwaar zou zijn, Ik zal eens kijken naar een goede 550/600 watt voor ongeveer dezelfde prijs of minder :)
[...]

Ik mis informatie over de monitor/resolutie waarop gespeeld wordt, dus nuttig advies geven is sowieso wat lastig nu.
- Als dit bedacht is voor een FHD monitor is het op dit moment zwaar een overkill, en kan het op GPU/CPU/overclockbaar veel bespaard worden.
- Als dit bedacht is voor een 2560*1440 gaming rig, is de GPU prima, CPU en overclockbaar nog steeds een overkill.
- Als je bewust voor waterkoeling gaat, is dat puur een gimmick, duurder/niet stiller/wel koeler
- Ik vind de SSD wat aan de kleine kant, zou eerder voor een 250GB of zelfs 500GB gaan, zeker met dit budget.
- 16GB geheugen is erg ruim voor iedere gaming rig(gaat niet over veel geld), maar is maar dat je het weet, en je kunt daar makkelijk op besparen.
- Voeding, een high-end 450W zou jouw setup al draaien, maar als je zwaar gaat overclocken, zou ik een goede 600W voeding uitzoeken met de juiste aansluitingen voor wat jij wilt. Jouw videokaart heeft 2x (6+2) aansluitingen, daar moet je even op letten bij uitzoeken voeding (niet alle voedingen hebben dat). En te zware voeding kost extra geld, maar heeft ook een slechter rendement bij de lagere belasting(in %-en), wat daardoor dus tot hoger stroomgebruik leidt.
- Op het moment speel ik op een 27 inch scherm van philips met 1080 x 1920 maar het is de bedoeling om zo snel mogelijk naar een 2560 x 1440 scherm over te stappen dus vandaar alvast dat mijn rig het aan mijn kunnen.
- en de keuze om voor waterkoeling te gaan is ook eerlijk gezegd eerder een gimmick, maar vooral met het oog op soms een weekend lang door gamen niet een slecht idee vond ik persoonlijk.
- SSD ga ik ook veranderen naar een 250 gb, zie verklaring een stukje hierboven.
- 16gb is idd erg ruim maar dat is bewust gedaan, alles met het oog op dat games steeds wat meer gaan vragen, en ik persoonlijk liever iets teveel heb als iets te weinig.
- Voeding heb ik hierover ook al meer verteld, wel heel erg bedankt voor de opmerking over de aansluiting want daar had ik nog niet rekening mee gehouden 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Pizzapunk op 22-10-2015 13:05 ]

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Ik speel zelf op een 1440P scherm met de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G The Witcher op Ultra met +60FPS. je zou dus best met een goedkopere kaart kunnen gaan.

Waterkoeling is heel erg mooi en stil maar wil je dit goed aanpakken kost het je al snel 400 euro. Dit zou ik er later pas in doen als de prestaties tegenvallen.

• Pizzapunk
GOTD schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:11:
Ik speel zelf op een 1440P scherm met de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G The Witcher op Ultra met +60FPS. je zou dus best met een goedkopere kaart kunnen gaan.

Waterkoeling is heel erg mooi en stil maar wil je dit goed aanpakken kost het je al snel 400 euro. Dit zou ik er later pas in doen als de prestaties tegenvallen.
Een interessante optie maar ik zit nu vooral met 2 factoren waarom ik persoonlijk koos voor een 980ti.
Ten eerste omdat ik nu het geld bij elkaar heb gespaard een pc te bouwen die even vooruit kan en ik geen idee heb wanneer ik dat weer heb. Ten tweede ben ik niet ervaren met pc's en wil eigenlijks een pc nu die alles de komende 2/3 jaar makkelijk aan kan en geen upgrades meer nodig is voorlopig.

En met Waterkoeling bedoel ik alleen voor de processor, niet de hele rig.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 334,80€ 334,80
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 154,95€ 154,95
1Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 694,95€ 694,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Vengeance C70 (Military Green)€ 108,-€ 108,-
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 50,95€ 50,95
1Corsair CX750M€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.625,40

Beter moederbord, beter geheugen en 8GB, want 16GB heb je voorlopig nog helemaal niks aan en luchtkoeler wat er beter uitziet en presteert. Maar dit is een setup for 1440p en 144hz. Indien jij niet een gamescherm gaat halen die deze functies heeft en maar beperkt is tot 60hz dan raad ik je aan om een R9 390 te kopen. Want dan hoef jij niet zulke hoge fps te halen. Bovendien presteert R9 390 beter dan GTX 970 op 1440p.

• TheInsomniac
  • Niet online
sjettepetJR. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

je weet toch wel dat de 980Ti bijna gelijk is aan de TitanX? dus de TS heeft al die 'belachelijke' GPU in zijn lisjtje staan.

de i7-6700k is met dit budget een betere keuze, maar als je de i7-4790k voor een leuk prijsje over kan nemen, is dat ook een prima keuze.
Terechte opmerking, was ook niet uitputtend in mijn reactie. Ik wist tot de laatste reactie van de topicstarter nog niet of het voor een 2560*1440 resolutie was of niet. Zo niet, was ik ook niet enthousiast over de videokaart(zie ook mijn eerste reactie).

In iets meer detail over dat soort CPU-vergelijken is dat ze een punt opzoeken waarbij de CPU de bottleneck is, waar bij normaal gebruik de videokaart de bottleneck is. Als je iets nuttigs wilt zeggen over CPU's in games, zul je wel moeten, maar voor normaal gebruik is het een beetje een hypothetische situatie.
CPU's zijn eerder de bottleneck bij lagere resoluties en lagere settings. Dat is dus gelijk al iets wat je met een snelle GPU nu vaak net niet wilt. Kijk naar video, alle tests bij full-HD (ter vergelijk kun je ook bij tweakers de fps bekijken die ze op verschillende resoluties halen, zul je zien dat het 'maar' Full-HD is.
Het verschil bij 'zwaardere resoluties waarbij de GPU dus wel de beperking zal zijn, blijft er van het gemeten verschil niets meer over.

Je hebt gelijk dat een 980Ti en een Titan allebei behoorlijk extreme GPU's zijn, dus in die zin wel vergelijkbaar. Maar de instellingen van de test zijn erop gericht de CPU de beperkende factor te maken(daarom pakken ze inderdaad een zware videokaart), maar ook lagere resoluties dan je de GPU normaliter voor zult gebruiken.
Om dezelfde reden gebruiken testers van videokaarten een zware CPU, zodat dit geen invloed heeft op de test en je iets kunt zeggen over hoe de videokaarten zich verhouden qua performance.

Even heel lomp en duidelijk:
CPU+moederbord+koeling in het plan nu kost 530euro in het budget, met een i5-4460+B85+normale koeler, zou je voor 300 euro makkelijk klaar kunnen zijn en qua performance op 2560*1440 met deze videokaart zou je daar niets van merken tijdens zware grafische games.

- Waterkoeling is een keuze, dus geen commentaar
- 4790K waar je goedkoop aan kunt komen, ook prima, niet per se nodig voor gamen, maar niets mis mee
- Moederbord is een gevolg van de processor, dus ook geen commentaar op.

Eind resultaat een beest van een game-pc waar je nog jaren lol van gaat hebben. _/-\o_

Wat ik met dit budget (anders) zou doen:
- Besparen op CPU (gebruik ik niet), als je het leuk vindt, gewoon doen hoor, ik ben de persoon die klaagt dat zijn CPU te snel is nog niet tegengekomen.
- Airkoeling, ook met overclocken zou ik voor air gaan, nadeel van waterkoeling is dat er nu eenmaal meer onderdelen in zitten die herrie maken(tikkende pomp enzo) en een hoop ruimte innemen (past het in de kast trouwens?) Ook storings gevoeliger, knik in leidingen, kapotte pomp, verkeerde vulvloeistof etc.
- Grotere SSD, Opstarten PC, laadtijden in games, allemaal baat bij SSD. Opslag video/foto/muziek/documenten prima op traditionele HD. Maar de rest zou ik op een SSD willen zetten, en dan zit het zo vol. Is niet echt zo dat games kleiner worden.
- Gelijk goede monitor aanschaffen, ik zou gelijk van de mooie plaatjes willen genieten.

• Koning Willy
[...]

*facepalm*

Hopelijk weet je dat een 980Ti 10-15% beter is dan een Titan X, dus die benchmarks worden nog erger.

Voor een 144hz scherm waar dus meer dan twee keer zoveel berekeningen moeten worden gemaakt per seconde, kan je nooit genoeg CPU horsepower hebben.
Voeding, een high-end 450W zou jouw setup al draaien, maar als je zwaar gaat overclocken, zou ik een goede 600W voeding uitzoeken met de juiste aansluitingen voor wat jij wilt. Jouw videokaart heeft 2x (6+2) aansluitingen, daar moet je even op letten bij uitzoeken voeding (niet alle voedingen hebben dat). En te zware voeding kost extra geld, maar heeft ook een slechter rendement bij de lagere belasting(in %-en), wat daardoor dus tot hoger stroomgebruik leidt.
Een 450W voeding voor een 4790K/980Ti? Dat gaat nooit lukken. Mijn 980Ti kan tot 275-300W alleen trekken. Voor een 980Ti systeem is minimaal een 650W nodig, al zou ik een 850W aanradden zodat je in de toekomst ruimte hebt voor SLI upgrade.

De CX750M is ook een drama als je rondkijkt op het internet, helaas ben ik 2 jaar geleden ook ingestonken. Nu moet ik het voorlopig doen met coilwhine tijdens load inspanningen.

[ Voor 85% gewijzigd door Koning Willy op 22-10-2015 16:45 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Koning Willy schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

*facepalm*

Hopelijk weet je dat een 980Ti 10-15% beter is dan een Titan X, dus die benchmarks worden nog erger.

Voor een 144hz scherm waar dus meer dan twee keer zoveel berekeningen moeten worden gemaakt per seconde, kan je nooit genoeg CPU horsepower hebben.
sinds wanneer is de volledige chip van de TitanX minder snel dan de onvolledige chip van de 980Ti?
de snelheidswinst van de 980Ti kwam alleen door de aftermarket koelers.

• Koning Willy
sjettepetJR. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

sinds wanneer is de volledige chip van de TitanX minder snel dan de onvolledige chip van de 980Ti?
de snelheidswinst van de 980Ti kwam alleen door de aftermarket koelers.
Dat gaat al jaren zo bij Nvidia. De 780Ti was ook beter dan de Titans.

Mijn pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G draait op 1450Mhz zonder extra voltage, met voltage erbij kan je ~1520Mhz halen :)

Maar dat doe ik voorlopig niet, met mijn slechte PSU :/

Waarom zou hij gaan voor een verouderd platform terwijl Skylake nu even duur is? :D

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Koning Willy schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Dat gaat al jaren zo bij Nvidia. De 780Ti was ook beter dan de Titans.

Mijn pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G draait op 1450Mhz zonder extra voltage, met voltage erbij kan je ~1520Mhz halen :)

Maar dat doe ik voorlopig niet, met mijn slechte PSU :/

Waarom zou hij gaan voor een verouderd platform terwijl Skylake nu even duur is? :D
Omdat hij zelf aangeeft een i7 4790k goedkoop te kunnen overnemen.

• Koning Willy
ionn schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Omdat hij zelf aangeeft een i7 4790k goedkoop te kunnen overnemen.
Dat kan ook, maar als het nieuw was is een 6700K voor die extra paar tientjes wel waard, Skylake heeft veel nieuwe features.

Pagina: 1