Fake product review?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Topicstarter
User [Verwijderde gebruiker] registreert zich en plaatst 1 korte review.Verder 0 activiteit op zijn account.

productreview: LG 55EF950V Zwart review door Verwijderd

Ik vind het een beetje het Amazonverhaal van van de week? Lijkt op een fake review voor een vijfje?

EDIT waarschijnlijk verkeerde subforum? :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Azqi op 21-10-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:12

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Tegenwoordig krijg ik van dit soorts mailtjes:
Beste Robin,

Naar aanleiding van jouw bestelling(en) bij bol.com hebben wij een verzoekje: zou je ons willen beoordelen op Tweakers? Dit kost je slechts 2 minuten. Voldoet bol.com aan je verwachtingen? Wat vind je goed en wat kan beter?

Als dank ontvang je € 2,50 korting wanneer je je reviewbevestiging stuurt naar reviewtweakers@bol.com. Je helpt namelijk zo andere consumenten met het maken van hun keuze. En wij kunnen, waar nodig, onze service verbeteren.

Alvast bedankt.
Dus ik denk wel dat hij echt is, maar dat de motivatie een dergelijke actie is ;)

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiskefet296
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 17:36
Nog een paar neppers: pricewatch: Tado Smart Thermostat

Ook aan de reviews op Bol.com van deze thermostaat zit een luchtje....

(Is hier een al een officieel topic voor?)

[ Voor 4% gewijzigd door Jiskefet296 op 29-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eerlijk gezegd zie ik geen problemen met de actie van bol.com. Voor zover ik kan zien verwachten ze een eerlijke beoordeling wat dus ook negatief kan zijn. Het was anders geweest als ze die 2,50 korting alleen aanbieden aan beoordelingen die positief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>> PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Jiskefet296 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:04:
Nog een paar neppers: pricewatch: Tado Smart Thermostat

Ook aan de reviews op Bol.com van deze thermostaat zit een luchtje....

(Is hier een al een officieel topic voor?)
De 29ste zijn de nepreviews verwijderd en de 30ste en de 2de zijn ze weer geplaatst. Zelfde verhaaltje, korte reviews geplaatst op dezelfde dag als aanmelden en geen andere activiteit op het account..

Uitkijken Tweakers! Dit soort shit loopt de spuigaten uit als het niet vroeg gestopt wordt, zie Amazon en IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

β˜„οΈβ˜„οΈβ˜„οΈ voorheen Evest

Voor het melden van productreviews bestaat er al een topic: Meldingen 'onreine' productreviews :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiskefet296
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 17:36
Om de discussie dan iets breder te maken:

Is het misschien een goed idee om gebruikers pas reviews te laten plaatsen als ze een langere periode lid zijn?

en:

Is het misschien een goed idee om bij een product wat fake reviews aantrekt alleen gebruikers die betalend lid zijn een review te laten plaatsen?

en:

Is het misschien een goed idee om de review niet weg te halen, maar er een aantekening bij te plaatsen dat de review waarschijnlijk fake is? Als de eerste drie dan zo worden bestempeld, zal ik ook kritischer kijken naar de overige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Jiskefet296 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:08:
Om de discussie dan iets breder te maken:

Is het misschien een goed idee om gebruikers pas reviews te laten plaatsen als ze een langere periode lid zijn?
Dit is al meermaals besproken en niet gewenst bevonden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1