Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstone
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-02-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een apparaat d.m.v. een Power over Ethernet aangesloten. Het apparaat gaat aan (wel stroom), maar er komt geen dataverbinding tot stand.

Situatie:
- TL-SG1008P PoE switch
- CAT5E outdoor FTP kabel - lengte is ca. 125meter (kabel zit in de grond)
- apparaat (wel stroom, maar geen dataverbinding)

De ethernet kabel heb ik met een kabeltester getest en is in orde. Met een korte ethernet kabel heb ik wel dataverbinding. De oorzaak is waarschijnlijk de kabellengte.

Zelf zat ik aan een PoE repeater te denken, maar ik weet niet zeker of dit veel zin heeft (apparaat krijgt voldoende stroom en PoE repeater is minder geschikt voor buitengebruik).

Heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?

Ik hoor het graag, alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 21:47

allure

Titaan fase 2/3

Wat gebeurd er als je het "apparaat" op 10mbit insteld? Werkt het dan wel?
Zoniet, dan verwacht ik inderdaad dat de kabel toch te lang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:05
En als je de UTP kabel aan een gewone switch hangt en dan bijv. een laptop aan de andere kant ? Heb je dan wel data ? Ik vermoed dat je kabel te lang is overigens.

Volgens de regels mag het max 101 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstone
Jan-man schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:50:
En als je de UTP kabel aan een gewone switch hangt en dan bijv. een laptop aan de andere kant ? Heb je dan wel data ? Ik vermoed dat je kabel te lang is overigens.

Volgens de regels mag het max 101 meter zijn.
De kabel is te lang, maar de lengte heb ik wel nodig. Hoe zit ik dit probleem wel kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
halverweg POE extender zetten of koper vervangen door Glas verbinding.

http://www.axis.com/files...8129_55133_en_1312_hi.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 21:47

allure

Titaan fase 2/3

Ja of stroom dichterbij zoeken en de afstand korter maken met behulp van wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstone
Jan-man schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:01:
halverweg POE extender zetten of koper vervangen door Glas verbinding.

http://www.axis.com/files...8129_55133_en_1312_hi.pdf
Het probleem is dat een poe extender minder geschikt is buitengebruik (ondergronds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kun je de 1ste vraag van Allure beantwoorden ?

Heb je de aansluitingen gecontroleerd op juist gebruik van de aderparen?

[ Voor 45% gewijzigd door joopv op 22-10-2015 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:53
En wat voor kwaliteit kabel gebruik je? Er is ergens een topic over slechte kwaliteit utp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:34

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Doe nou maar eerst wat @allure zegt, die kabel op 10 meg gooien.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Goldstone schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:16:
[...]

Het probleem is dat een poe extender minder geschikt is buitengebruik (ondergronds).
Eerst proberen op 10 Mbit mits het apparaat en switch dit ondersteunen. Werkt dit ook niet dan kwaliteit UTP controleren. Als UTP ook in orde is en je kunt geen Extender ertussen zetten dan is je enige optie of Glas of een Wifi Bridge.

Maar gezien het een apparaat op POE is denk ik dat het een Camera oid is waar je geen stroom hebt ?

Heb je ook niet ergens op 20/30/40 meter een stroom punt zitten ? Anders de eerste tiental meters zonder poe en dan daarna POE voeren dan zit je binnen de 100 meter.

Daarnaast is het POE adapter wel geschikt voor 100 meter ? Ik heb wel eens een POE adapter gehad die maar 45 meter mocht volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstone
Bijgaand een update:

1) de kabel heb ik ook op mijn laptop aangesloten en ik heb vrijwel geen dataverlies.
2) het apparaat heb ik ook aangesloten op de normale switch (zonder power) en vervolgens deze met een adapter voorzien van stroom. Dit werkte ook niet. Op mijn laptop heb ik wel verbinding.
3) Vervolgens heb ik de kabel direct op mijn router aangesloten en de poe-switch helemaal aan het einde. Dit werkte wel.

Het ligt dus aan mijn poe-switch (TP-link TL-SG1008P) die waarschijnlijk niet geschikt is voor lange afstanden. Kan ik mijn probleem oplossen met een andere POE switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:34
Misschien wel ja, Dat de kabel 25 meter langer is dan officieel toegestaan moet geen probleem zijn voor de meeste apparaten. Ik heb flink langere afstanden overbrugd met 'n enkele UTP kabel. De kwaliteit van de kabel maakt overigens wel uit bij deze lengtes, net als de volgorde van de draden die echt moet kloppen en de stekkers die gewoon netjes geknpen moeten zijn.

Een andere optie is natuurlijk glasvezel. Niet zo gek duur en je bent galvanisch gescheiden (ivm bliksem enzo).

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Goldstone schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:37:
Bijgaand een update:

1) de kabel heb ik ook op mijn laptop aangesloten en ik heb vrijwel geen dataverlies.
Bij deze opmerking gaan bij mij alle alarmbellen af. Een kabelverbinding hoort *totaal geen* dataverlies te hebben, ook niet als je maar 20% over de specs qua lengte zit. Als jij wel dataverlies ziet, is dat voor mij als netwerk engineer meteen een reden voor verder onderzoek.
2) het apparaat heb ik ook aangesloten op de normale switch (zonder power) en vervolgens deze met een adapter voorzien van stroom. Dit werkte ook niet. Op mijn laptop heb ik wel verbinding.
3) Vervolgens heb ik de kabel direct op mijn router aangesloten en de poe-switch helemaal aan het einde. Dit werkte wel.

Het ligt dus aan mijn poe-switch (TP-link TL-SG1008P) die waarschijnlijk niet geschikt is voor lange afstanden. Kan ik mijn probleem oplossen met een andere POE switch?
Een managed switch kan helpen, omdat je dan b.v. errors kunt uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstone
joopv schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:57:
[...]
Bij deze opmerking gaan bij mij alle alarmbellen af. Een kabelverbinding hoort *totaal geen* dataverlies te hebben, ook niet als je maar 20% over de specs qua lengte zit. Als jij wel dataverlies ziet, is dat voor mij als netwerk engineer meteen een reden voor verder onderzoek.

[...]

Een managed switch kan helpen, omdat je dan b.v. errors kunt uitlezen.
Met dataverlies bedoel ik dat ik naar de internetsnelheid heb gekeken. Hier zie ik geen verschil. Ik zit op ca. 50mbit.

Kun je met een managed switch de power per poort ook specifiek instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Met een POE+ switch kan je meestal instellen of hij POE (15W) of POE+ (30W) moet leveren, een switch levert net zoveel stroom als het apparaat dat trekt.

Ik had alleen laatst AXIS camers's waarvan wij dachten dat ze het wel deden op een POE+ switch maar die domme dingen verbruiken 55W en werken dus alleen met hun eigen injector :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Wauw, 55W. Zat er een heater in of een ingebouwde IR bouwlamp? :)

Is het apparaat van TS trouwens PoE of PoE+, en wat gebeurt er als je een PoE injector ipv de tp-link switch gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:55
even gekeken op de tplink site: Gigabit desktop switch met 8 aansluitingen waarvan op 4 met PoE
TL-SG1008P

8 x 10/100/1000 Mbps RJ45 aansluitingen

Op vier PoE aansluitingen gaan data en voeding via één kabel

Werkt met IEEE 802.3af conforme PD's, uitbreiding van thuis- of kantoornetwerk
Geen configuratie of installatie nodig

Hoe werk dit product?

Vier van de acht Auto-Negotiation RJ45 aansluitingen (aansluiting 1 t/m 4) van de switch ondersteunen de Power over Ethernet (PoE) functie.
Deze PoE aansluitingen kunnen automatisch IEEE 802.3af conforme Powered Devices (PD's) detecteren en die van stroom voorzien.
In deze situatie vindt de stroomtoevoer tezamen met de datatransmissie via één kabel plaats, zodat u uw netwerk kunt uitbreiden naar plaatsen waar geen stroomtoevoer is en u apparaten zoals AP's, IP-camera's, of IP-telefoons wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Ik bedoelde eigenlijk het apparaat aan de andere kant van de kabel :)
Pagina: 1