Toon posts:

celeron-2 op be6-1... Deel 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya

ke... wij hiero op het forum waren het eens geworden over het feit dat de 100 mhz celeron 800 mhz processor op een BE6-1 kan.

Alles goed en wel.. ik rits 250 ballen uit m'n spaarvarken, en ga chip-shoppen... Kom ik bij Dynabite, Hoop geblaat, zegt de verkoper "Sorry meneer, deze processor is niet geschikt voor uw moederboard"... daar ben je klaar mee.

Oke, met die 800 celeron-2 nog in m'n hoofd, ga ik naar de volgende winkel... Man en muis computerwinkel. wèèr een hoop geblaat, en het kwam er dus op neer "Sorry meneer, deze processor kan niet in uw moederboard"....

Ik wil het nog steeds niet opgeven, dus dik 2 uur later en nog niks wijzer, naar de volgende winkel.. Dit keer was het een computerwinkel waar ik even gauw de naam niet meer van weet (sorry), Die komt met een heel verhaal over vage bios updates en nieuwe bios-chips aanzeilen voor m'n moederboard, maar een duidelijk antwoord op m'n vraag had ie niet.. Hij zou wel even op internet voor mij nakijken of dat kon.

wat denk je... "Ja meneeeeeer, volgens aaabit kan deze processoooor wel degelijk op uw moederbooooaaaard met een heel zagerig stemmetje"..

maaree, nou weet ik het dus niet meer hoor !
waarom hebben ze dat in godsnaam zo moeilijk gemaakt! De beginnende computer-freak ziet toch zo de bos door de bomen niet meer... euhh.. of hoe het ook mag heten.

technische informatie over de tsjip :

Celeron 800
Coppermine128 core
Multiplier 8.0x100 mhz = 800 mhz
64 kb Level 1 cache
128 kb level 2 cache
Supports MMX and SSE(1)

wie kan mij helpen.. :'(

Verwijderd

Topicstarter
shit.. zit op het verkeerde forum te rammen..

sorry mensen

Move 'm maar naar processors & mobo's please!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Volgens mij kan het best, waarom zou het niet kunnen?
desnoods stel je zelf alles in!
Als hij niet past breng je hem toch gewoon terug? :?:? Heb ik ook gedaan

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
kan wel, maar ik durf eigenlijk niet zo goed zelf een (voor mij onbekende) processor erin te doen... er zijn een aantal dingen waar ik rekening mee gehouden heb

- Hij kan er verkeerd om inzitten
- core voltage kan te hoog staan in de bios
- multiplier kan te hoog staan in de bios
- Mobo kan niet met de processor.. gevolg = unknown.. kan beschadigen, kan kapot gaan (volgens mij)

Ik begin er dus even niet aan, tenzij jullie met sterke argumenten komen :)

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehmz volges mij kan ie er maar op 1 manier in. En als het mobo er niet mee overweg kan doet ie ut gewoon niet :? En dan ken je em terugbrengen lijkt me :)

Multiplier is gelocked dus die ken je zelfs op 2 zetten en dan loopt ie nog op 800 MHz... dus dat maakt al helemaal niks uit.

Verwijderd

als je een fcpga-socket hebt(of een converter) moet het gewoon gaan. evt kan je mobo niet de 1.7 volt leveren en krijgt de cpu iets teveel...da's alleen maar goed voor oc-en...je kunt wel beter een 66 fsb celly kopen(tot 766) en die dan op 100 fsb zetten..
Pagina: 1