Ene apparaat wel surround via optisch tv andere niet

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:18
Ik heb mijn luidsprekerset optisch aangesloten op mijn tv dus niet op mijn MiniX H Plus of PS4.

Mijn Playstation 4 kan op deze manier wel surround terugsturen naar de surroundset.
Dus het signaal gaat via de tv naar de luidsprekerset en blijft daadwerkelijk 5.1

Bij de Minix werkt dit echter niet deze dient direct optisch te worden aangesloten op de surround set.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Kan je iets specifieker zijn met "surround"? Betreft het Dolby Digital, of DTS? Wat je hier probeert te doen noemen we passthrough. Veel TV's kunnen wel DD51 passthrough doen, maar geen DTS. Dat heeft te maken met licenties. Kort gesteld is de kans dus groot dat hetgeen je wil niet mogelijk is.

Een betere oplossing is om de boel via HDMI aan te sluiten over je receiver. Dus de devices op je input van je receiver en de TV op de output van je receiver. Daarmee heb je dit hele probleem niet meer dan, maar dan zul je uiteraard wel over HDMI inputs/outputs moeten beschikken. De moderne hardware heeft dit allemaal wel, maar wat oudere receivers moeten het vaak zonder stellen.

iRacing Profiel

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:18
Beste kroegtijger,

Dit gaat om DTS mijn playstation 4 kan DTS doorzenden via de TV naar mijn surround set.
Mijn Minix 8H Plus niet, dit werkt alleen als ik de optical direct aansluit op de MiniX.
Beide apparaten zijn in dit geval aangesloten via HDMI op de TV.

Alles direct op de receiver aansluiten kan helaas niet gezien deze maar 1 optische aansluiting heeft.
Gezien het wel werkt via de Playstation 4 vermoed ik dat het of iets te maken heeft met een instelling in de mediaspeler of dat de Playstation 4 iets kan wat de mediaspeler niet kan.