Windows 10 account wachtwoord vergeten (niet lokaal)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 13:18
Beste Tweakers,

Een klant van is geupgrade naar windows 10 heeft een tijdje gewerkt maar kan nu niet meer inloggen met de bij haar bekende wachtwoorden.

het is geen lokaal account met als e-mail adres stok@example.com

Echter bestaat example.com niet als mail en via die weg kan er dus geen nieuw wachtwoord worden ingesteld. systeemherstel optie werkt niet.

Is het mogelijk om bij een dergelijk probleem het wachtwoord eraf te halen of te resetten of kan dit bij niet lokale e-mail adressen uitsluitend via het e-mail adres en niet meer via opties die het windows password aanpassen?

2de vraag is een ERD DART (Microsoft DaRT - Diagnostic Repair Tools) voor windows 10, en hoe komt je daaraan zonder technet toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Euhm, w00t?

"het is een niet lokaal account met als e-mail adres stok@example.com"

Dan is het juist GEEN lokaal account. Of logged ze in met d'r UPN op het domein? Dan moet je in AD zijn.

Er is geen local admin account?

Sorry, maar het is niet duidelijk wat je nou precies bedoeld. Het is een klant? Beheren jullie de machines? Hebben jullie dan geen admin account?

DaRT: Evaluation of MSDN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ Squ1zzy géén lokaal account inderdaad. Maar gekoppeld aan een e-mail adres van @example.com die dus niet bestaat. Is een home versie dus geen domein e.d. hoop dat t zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55
Maar, heeft @example.com wel ooit bestaan? Want voordat je een account met naam@example.com kan gebruiken, moet je het mailadres verifieren dus moet er een emailadres aan gekoppeld zijn.

Eventueel herstelopties met dingen zoals geheime vraag zijn ook geen mogelijkheden? Want alles zit als het goed is aan een Microsoft account gekoppeld -> dus je kan online herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@example.com bestaat niet en heeft volgens mij nooit bestaan (naar mij weten). wat kan je met windows 10 nog offline doen in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:43
piethoogland schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:39:
@example.com bestaat niet en heeft volgens mij nooit bestaan (naar mij weten). wat kan je met windows 10 nog offline doen in zo'n geval?
Registreer de domeinnaam, maak het emailadres aan en ontvang de email?

Of is de tld iets wat totaal onzin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En heb je ook de stappen bekenen 'wat' er is gebeurd dat het niet meer werkt?

Als het een email is, moet je die bevestigd hebben, anders werkt die niet eens.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:07

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

In de Hirens BootCD zit in ieder geval software om het wachtwoord uit te schakelen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ sinergy die mail bestaat niet en is niet bevestigd dat is dat het gekke
@ azerty heb ik over na zitten denken maar vind ik wel erg omslagtig
@nextron werkt deze ook in windows 10 wanneer het dus geen lokaal account is maar gekoppeld aan een (niet bestande e-mail).

de DART vraagt hoeft niet meer blijkt een naamaanpassing te hebben gehad naar MDOP

[ Voor 21% gewijzigd door piethoogland op 21-10-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Het domein is natuurlijk al bezet; dus even snel registreren is er niet bij.

Als het goed is, is er wel een lokaal Admin-account dat je zou moeten kunnen gebruiken; kun je daar niets mee (al is het maar backup maken van data en een nieuw account aanmaken)? Anders zou je inderdaad de optie van Nextron nog kunnen proberen. Veel andere smaken dan deze twee of een herinstall (in het geval van geen andere admin/user-accounts) zijn er geloof ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastiaan op 21-10-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ bastiaan ik heb inderdaad dat er een optie is via hirens of "MS dart". maar ben bang dat dat alleen maar werkt met lokale accounts.

Anders kan ik inderdaad het hidden admin account nog activeren. Ik ga dit morgen proberen en zal het hier posten.

Mocht iemand een password changer tool weten die in dit geval werkt dan hou ik mij nog aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 12:38

P_Tingen

omdat het KAN

Kijk 'How to reset Windows 10 password without third party software' op YouTube - YouTube: How to reset Windows 10 password without third party software

Dit schijnt ook in v10 nog steeds te werken. Je hernoemt de file cmd.exe naar utilman.exe en druk dan bij het inlogscherm op de hulpmiddelenknop. Die start dan cmd.exe met adminrechten en stelt je in staat om je ww te resetten. Ik heb het het een oudere versie wel gedaan maar niet met 10. Je zou het eens kunnen proberen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 12:38

P_Tingen

omdat het KAN

Nou, doet 'ie het alweer?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
piethoogland schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:12:
Beste Tweakers,

Een klant van is geupgrade naar windows 10 heeft een tijdje gewerkt maar kan nu niet meer inloggen met de bij haar bekende wachtwoorden.

het is geen lokaal account met als e-mail adres stok@example.com

Echter bestaat example.com niet als mail en via die weg kan er dus geen nieuw wachtwoord worden ingesteld. systeemherstel optie werkt niet.

Is het mogelijk om bij een dergelijk probleem het wachtwoord eraf te halen of te resetten of kan dit bij niet lokale e-mail adressen uitsluitend via het e-mail adres en niet meer via opties die het windows password aanpassen?

2de vraag is een ERD DART (Microsoft DaRT - Diagnostic Repair Tools) voor windows 10, en hoe komt je daaraan zonder technet toegang
Eh.....het is niet mogelijk om een niet bestaand emailadres te gebruiken als gebruikersnaam in Windows 10. Welk OS stond er hiervoor op en hoe heeft die persoon het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om (op een niet domain-joined/'Home versie' machine) aan te loggen met een Microsoft Account of een UPN. Volgens mij is dat laatste alleen mogelijk op domain joined machines en het eerste alleen met een geldig-mailadres.

DART is niet los te koop en maakt (als ik het goed heb) onderdeel uit van MDOP. MDOP is volgens mij alleen verkrijgbaar voor SA-klanten, maar pin me daar niet op vast. TechNET bestaat niet meer, maar je zou hem nog wel gewoon van MSDN af moeten kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:07
Meest snelle oplossing is vrees ik de harde schijf in een andere pc inbouwen.
Data overzetten
harde schijf weer terug en een herinstallatie van windows uitvoeren.

ps example.com. in goed Nederlands: voorbeeld.nl , klinkt mij toch echt als een lokaal account in de oren.

Mocht het toch stok@dit geef ik liever niet door.com zijn dan kan je natuurlijk altijd nog proberen om een server aantemaken met het genoemde domein. de gebruiker daarop aanmaken en de pc (exacte naam) als cliënt toevoegen en het wachtwoord resetten. :+

[ Voor 31% gewijzigd door D-dark op 24-10-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ vmaster en @d-dark

Hoe die aan die e-mail gekoppeld was is mij ook een raadsel. Ik heb het uiteindelijk met een DART recovery disk voor windows 10 geprobeerd met locksmith deze ging in eerste instantie door zonder foutmelding bij de 2de keer starten zij locksmith geen rechten te hebben om een online wachtwoord aan te passen.

Hidden administrator activeren gaf ook een foutmelding dus het is data backuppen en een nieuwe install geworden.
Pagina: 1