Nieuwe Game-PC €900/1000

Pagina: 1
Acties:

• Defusionn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en ehm, ja vooral gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste lager dan €900. Alles wat bespaard kan worden is meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1TB HDD Sata3, Kingston SSD SH103S3 120G, Cooler Master Voeding GX Lite 700W, Sharkoon Midi Tower Vaya ATX(Optioneel). Verder heb ik nog 2 schermen die ik mee wil nemen naar m'n volgende build. De merken kan ik niet terug vinden maar het mainscreen is een full HD Samsung(TV van oorsprong) en een 1:1 square Dell.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 259,23€ 259,23
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,75€ 357,75
1Cooler Master CM 690 III Window€ 99,-€ 99,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,83

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
.

Ga je overklokken?
Overklokken is geen must, maar wel leuk om mee te experimenteren.

Wat verwacht je van ons?
Het systeen dat ik nu heb is een beetje gedateerd, een i3 2120 met een GeForce GTX 550Ti. Graag zou ik AAA-games kunnen draaien zoals Fallout 4 en SW:Battlefront etc. 4k is geen pré, wel mooi meegenomen als dat zou kunnen en het binnen mn budget valt.(Monitor ondersteund geen 4k)
Is het systeem dat ik heb gekozen voldoende om deze eisen te halen? En wat zou ik anders/beter kunnen doen om die eisen te halen. Of is het een overkill qua kracht(Denk het niet tho)?

Ben ik nog iets belangrijks vergeten?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik zou zeker overwegen om overklokken achterwege te laten en daarmee wat tientjes te besparen. Voornamelijk in games heeft overklokken geen voordeel. Doe het echt alleen als je wat geld ervoor over hebt om hiermee te spelen. Ik zou voor de pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed en de pricewatch: MSI H170 GAMING M3 gaan.

Ook zou ik momenteel voor de pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming gaan. Net wat beter (1,2) en zelfs een beetje goedkoper. Ook de 8GB aan geheugen helpt misschien mee aan future-proofing, al blijft dit gokken.

Verder kun je hier eventueel wat besparen op de kast door een pricewatch: NZXT S340 Zwart te nemen en daarmee toch kwaliteit te behouden. Wil je geen raam, dan is een pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart goed. Natuurlijk blijven dit persoonlijke keuzes.

Geheugen is prima, al is het misschien fijn om voor pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 te gaan als je een raam in je kast hebt. Gaat wat betreft uiterlijk wel lekker samen met het bovenstaande MSI moederbord.

Verder zou ik absoluut overwegen om een andere voeding te nemen. Je huidige voeding is toch al best oud en niet van al te beste kwaliteit. De pricewatch: Cooler Master GM G550M is een mooie budgettopper. De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is van wat hogere kwaliteit.

• Defusionn
Alrite, Pretty nice. Thanks!

Heb alles bekeken en het grote deel van jouw tips/ componenten overgenomen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen over de kast. Maar dat is idd persoonlijk en moet even opzoeken of alles past in de NZTX S340/ Fractal Define S.

Verder vroeg ik me af of een extra koeler nodig is zoals de Mugen 4? Ik lees dat een koeler alleen echt nodig is al ik zou willen gaan overclocken. Is dat zo? Of is dat niet echt nodig?
Klopt het ook dat een CPU langer meegaat als ik de temperatuur laag houd?

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Defusionn schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:38:
Alrite, Pretty nice. Thanks!

Heb alles bekeken en het grote deel van jouw tips/ componenten overgenomen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen over de kast. Maar dat is idd persoonlijk en moet even opzoeken of alles past in de NZTX S340/ Fractal Define S.

Verder vroeg ik me af of een extra koeler nodig is zoals de Mugen 4? Ik lees dat een koeler alleen echt nodig is al ik zou willen gaan overclocken. Is dat zo? Of is dat niet echt nodig?
Klopt het ook dat een CPU langer meegaat als ik de temperatuur laag houd?
Met de S340 zul je denk ik nooit een miskoop doen, hij wordt hier regelmatig opgenomen in de best buy guides. Lees eens wat reviews hier, en ook YouTube kan helpen.

Zo'n koeler is inderdaad vooral handig als je gaat overklokken. Echter maakt de stock koeler van Intel best wat lawaai onder load (al heb je dan waarschijnlijk een headset op, bovendien gaat de gpu ook blazen dan). Je kunt het zeker eens proberen zonder aftermarket koeler, want die kun je later alsnog kopen. Een goedkope koeler als de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is dan al ruim voldoende en tevens een zeer populaire keuze hier op het forum. Over het algemeen wordt inderdaad aangenomen dat de levensduur verlengd kan worden door goed te koelen, maar voor zover ik weet zijn hier geen concrete bewijzen voor. Je kunt ervan uit gaan dat de cpu met de standaard koeler langer meegaat dan nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepD op 21-10-2015 19:03 ]

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Een andere koeler op je CPU is inderdaad niet nodig, maar ziet er wel een stuk mooier uit. :)
Ik zou ook kiezen voor de R9 390, meer geheugen, iets sneller en vooral betere DirectX12 support.

• Defusionn
Ik ben nog aan het kijken voor de voeding. Wat maakt het dat ik het beste een nieuwe voeding zou kunnen aanschaffen van rond de 550W, terwijl ik er een van 700W heb. Heeft dit te maken met nieuwe aansluitingen?
http://tweakers.net/price...r-gx-lite-black-700w.html (Huidige voeding)

Overigens heb ik de 16gb RAM aangepast naar 8gb. 16 is een beetje overkill lijkt me. En ik kan nog altijd upgraden aangezien ik 4 gleuven heb:)

Sharkoon Midi Tower Vaya ATX, dit is mijn huidige kast. https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1092800
Zouden alle componenten in deze kast passen? Of lijkt het jullie beter die S340 aan te schaffen?

Thanks for the help so far!! :)

EDIT: GPU past niet! Overheen gelezen.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
De stabiliteit van voedingen wordt minder na lang gebruik, dus meestal wordt er aangeraden om een nieuwe voeding te kopen bij een grote verandering aan je PC.
Voor de details moet je maar vragen op het voedingen-topic.
Je kan een Antec VPF 450 of VPF 550 kopen, worden veel aangeraden.

Die kast kan misschien nog wel, als je met een zaagje/dremel een stuk van de drivecages wegsnijdt, zal niet heel moeilijk zijn. Dan past er waaeschijnlijk een langere videokaart in, gewoon een beetje creatief zijn. :)
Pagina: 1