Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-10 21:49
Beste,

Ben al een tijdje opzoek naar een sporthorloge welke ik met name voor fietsen, hardlopen en zwemmen wil gebruiken. Primair voor fietsen. Maar omdat ik ook hardloop/zwem wil ik het ook hiervoor kunnen gebruiken, daarom een horloge en niet een fietscomputer.
Via diverse webshops en vergelijkingssites al aan het zoeken geweest maar tot op heden niet het product kunnen vinden dat aan al mijn eisen voldoet, wellicht heb ik teveel eisen..of misschien bestaat het product wat ik zoek (nog) niet.

Sporthorloge:

- (spat)waterdicht
- hartslag meter via borstband
- snelheidsmeter
- cadansmeter
- hoogtemeter
liefst via barometer, anders GPS
- compatible met Android 4.0 +
- compatible met Strava
- wireless sync via bluetooth met phone of via WIFI
- possibility to load GPX routes (preferable wireless) and navigate these routes
- navigatie van A naar B

optioneel:
- live strava segments on route (begin & eindpunt segment).

Onderstaande "outofthebox" gedachte wil ik nog even bewaren als ik helemaal geen sporthorloge met deze eigenschappen kan vinden. Eventueel zou ik een compacte fietscomputer met bovenstaande eisen kunnen kopen en die zelf aan een polsband kan bevestigen.
Hiermee zou ik dan ook kunnen hardlopen en zwemmen (afhankelijk van IP certificering).

Ook nog even gedacht om een smartwatch te kopen maar dan is het weer lastiger om externe sensoren te koppelen, heb hier ook geen ervaring mee.

Wellicht is er iemand bekent met een horloge met bovenstaande opties.
Wat zijn jullie ervaringen, waar zien jullie mogelijk oplossingen?

Hoor het graag,

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:24
Je zoekt eigenlijk een multisport horloge. Ik vermoed dat je met de Garmin Fenix 3 aardig in de buurt komt:
pricewatch: Garmin Fenix 3 Sapphire Grijs
pricewatch: Garmin Fenix 2

Daarnaast heb je één of meerdere accessoires voor o.a. hartslag nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 25-10-2015 17:40 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Die fenix 3 is inderdaad een mooi horloge. De versie zonder saffierglas koop je (al )voor €399.

Zelf heb ik de Sony smartwatch 3, dat is de enige smartwatch met ingebouwde GPS. De smartwatch draait op Android wear en dat brengt weer wat extra functionaliteiten met zich mee. Zo kun je bijvoorbeeld met bluetooth headset muziek luisteren. Verder kun je ook een bluetooth hartslagmeter koppelen. Kost iets meer dan €150 geloof ik.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11

• RegurBellej
Thanks voor de reacties zover...
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik te veel eisen stel aan de watch.
Geen van de watches voldoet (volgens mij?) 100% aan de eisen.

Volgens mij voorzien de Garmin/Polar/Suunto watches niet in de mogelijkheid om een .gpx rechtstreeks in te laden, liefst draadloos (als het via een kabeltje kan dan zou dat ook nog oke zijn).
Nou lees ik wel dat er op internet workarounds beschikbaar zijn om dit mogelijk te maken.
Vraag me alleen wel af of dat voor een +/- 400 EUR watch dit niet simpeler moet kunnen, zonder al te veel gedoe. Hoor graag als ik dit verkeerd zie.
Kasj schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:19:
Die fenix 3 is inderdaad een mooi horloge. De versie zonder saffierglas koop je (al )voor €399.

Zelf heb ik de Sony smartwatch 3, dat is de enige smartwatch met ingebouwde GPS. De smartwatch draait op Android wear en dat brengt weer wat extra functionaliteiten met zich mee. Zo kun je bijvoorbeeld met bluetooth headset muziek luisteren. Verder kun je ook een bluetooth hartslagmeter koppelen. Kost iets meer dan €150 geloof ik.
De Sony smartwatch had ik nog niet bekeken, denk wel een leuke optie, wat is jou evaring met onderstaande icm de Sony SmartWatch 3?
1. Gebruik je sportapps zoals bijv Strava running/cycling en werkt dit standalone op android wear? (Je hoeft niet perse te koppelen met je smartphone?)
2. Veel reviews geven aan dat sinds de laatste Android update de batterij snel leeg loopt. Kun je nog wel 5 uur onafgebroken sporten, met sport apps aan of houdt hij dat niet vol?
3. Stel dat ik 'm voor fietsen zou gebruiken, kun je dan bijvoorbeeld zien, je gegevens zien? (snelheid, gemiddelde km/pu, stijgingspercentage, hoogtemeters etc..?
4. Ervaring met het gebruiken van .gpx bestanden, zijn er apps beschikbaar voor Android Wear die navigeren m.b.v. .GPX supporten?
5. Wat zijn je ervaringen met het (tegelijkertijd) koppelen van andere devices zoals bijvoorbeeld een bluetooth hartslagmeter of bluetooth cadansmeter?

Sorry voor de vragen maar er valt weinig terug te vinden op internet/youtube reviews.

Thanks.

• Kasj
RegurBellej schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43:

De Sony smartwatch had ik nog niet bekeken, denk wel een leuke optie, wat is jou evaring met onderstaande icm de Sony SmartWatch 3?
1. Gebruik je sportapps zoals bijv Strava running/cycling en werkt dit standalone op android wear? (Je hoeft niet perse te koppelen met je smartphone?)
2. Veel reviews geven aan dat sinds de laatste Android update de batterij snel leeg loopt. Kun je nog wel 5 uur onafgebroken sporten, met sport apps aan of houdt hij dat niet vol?
3. Stel dat ik 'm voor fietsen zou gebruiken, kun je dan bijvoorbeeld zien, je gegevens zien? (snelheid, gemiddelde km/pu, stijgingspercentage, hoogtemeters etc..?
4. Ervaring met het gebruiken van .gpx bestanden, zijn er apps beschikbaar voor Android Wear die navigeren m.b.v. .GPX supporten?
5. Wat zijn je ervaringen met het (tegelijkertijd) koppelen van andere devices zoals bijvoorbeeld een bluetooth hartslagmeter of bluetooth cadansmeter?

Sorry voor de vragen maar er valt weinig terug te vinden op internet/youtube reviews.

Thanks.
1. De smartwatch heeft een eigen GPS en er zijn enkele android wear apps die dit momenteel ondersteunen. Ik gebruik zelf Ghostracer en deze monitort je hardloop- en fietsactiviteiten en synct deze met je strava account.
2. De batterijduur van de smartwatch is op zich goed, al loopt hij heel soms 'ineens' op onverklaarbare wijze leeg. 5 uur achter elkaar sporten met de GPS actief weet ik niet of het horloge dat trekt. Op een dik uur hardlopen verlies ik zelf ongeveer zo'n 30% accu. Met fietsen kun je er natuurlijk voor kiezen om de GPS van de je smartphone te gebruiken en de data op je horloge te tonen. Dan houdt hij het gemakkelijk 5 uur vol.
3. Met de app ghostracer zou je moeten kunnen wat je wil. Zoals gezegd synct deze je data met strava. Je kan de GPS in het horloge gebruiken, of de GPS in je smartphone. Zie: Google Play: Ghostracer - GPS Run & Cycle
4. het navigeren met GPX bestanden moet absoluut kunnen, al ben ik er niet zeker van dat het ook standalone kan. Ik gebruik viewranger, maar dan moet de smartphone wel mee. Ook dan wordt de informatie weer op je horloge getoond, zodat je smartphone niet uit je zak hoeft. Google Play: Ghostracer - GPS Run & Cycle
5. Tot nu toe heb ik alleen nog mijn bluetooth headset gekoppeld gehad, maar dit lijkt me absoluut geen probleem. Wordt ook bevestigd op het xda forum: http://forum.xda-develope...ar-h7-ghostracer-t3228800

Meer informatie kun je overigens ook vinden op het xda forum;

http://forum.xda-developers.com/smartwatch-3

Ik ben er blij mee in ieder geval!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56
RegurBellej schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:43:
Thanks voor de reacties zover...
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik te veel eisen stel aan de watch.
Geen van de watches voldoet (volgens mij?) 100% aan de eisen.

Volgens mij voorzien de Garmin/Polar/Suunto watches niet in de mogelijkheid om een .gpx rechtstreeks in te laden, liefst draadloos (als het via een kabeltje kan dan zou dat ook nog oke zijn).
Nou lees ik wel dat er op internet workarounds beschikbaar zijn om dit mogelijk te maken.
Vraag me alleen wel af of dat voor een +/- 400 EUR watch dit niet simpeler moet kunnen, zonder al te veel gedoe. Hoor graag als ik dit verkeerd zie.
Je kunt ook nog kijken naar de nieuwe Garmins die recent zijn aangekondigd, die hebben redelijk de zelfde functionaliteiten als de Fenix 3.

Ik heb zelf de Fenix 3 en maak op Garmin Connect altijd mijn routes die ik op de fiets gebruik. Nadeel hieraan is dat je alleen een streep ziet en dat je vaak maar moet gokken hoe de weg precies loopt. Nu fiets ik vooral knooppunten dus dat is geen enkel probleem en je krijgt ook een waarschuwing als je verkeerd gaat.

Schijnbaar kun je met Basecamp direct GPX bestanden uploaden naar je horloge maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Tevens heb je (nog) geen stava segments, maar die komen er volgens mij wel aan. Soms krijg ik wel meldingen dat er een segment is, maar dit op basis van de Garmin segmenten die bij mij in de buurt niet zo uitgebreid zijn.

• RegurBellej
Prijsverschil tussen de Sony SmartWatch en een Garmin Fenix 3 is wel erg groot.
Vermoed dat de scheidingslijn tussen sportswatch en smart/sportswatch steeds kleiner zal worden.

Over Strava Live Segments, na meerdere reacties en youtube reviews/ervaringen denk ik niet dat dit op dit moment al naar wensen werkt.

Wel denk ik dat een Android Wear Device me ook voor de toekomst meer zekerheid bied als eisen/wensen mogelijk veranderen. Dat gezegd hebbende ga ik de SW3 bestellen.
Zodra ik 'm binnen heb post ik ff een fotootje en of dit aan m'n verwachtingen voldoet ;)

Thanks for the response.

• Kasj
RegurBellej schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:18:

Dat gezegd hebbende ga ik de SW3 bestellen.
Zodra ik 'm binnen heb post ik ff een fotootje en of dit aan m'n verwachtingen voldoet ;)

Thanks for the response.
Veel plezier ermee!
Pagina: 1