Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Script voor bestellen lunch

Pagina: 1
Acties:

• mitch2kbe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-08 11:46
Hi,

bijna iedere middag bestellen we op het werk broodjes. Meestal loopt er een vrijwilliger rond met een papiertje om ieders order te noteren, en gaat dan naar de broodjeszaak.

Ik zou hier graag een klein ordersysteem voor opzetten. In de aard dat iedereen kan inloggen, het menu ziet, broodjes kan selecteren, kan bestellen, en dit op de bestellijst wordt toegevoegd en ook direct zijn kosten ziet.
Om 12u wordt de bestellijst automatisch afgesloten, en kan iemand hem afdrukken en daarmee naar de broodjeszaak gaan.

Ik zou zoiets zelf kunnen maken, maar zou liever iets kant en klaar hebben. Ik kan echter zo niets vinden op het internet (buiten just-eat clonen of software om public orders aan te nemen met betaalsystemen etc).
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er zo nog niets bestaat. Heeft er toevallig iemand weet van zulk een systeem, webapp, ...?

Thanks!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lijkt me sterk dat dat bestaat voor een specifieke broodjes zaak..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Odoo bevat een module voor Lunch Orders.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mitch2kbe schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:21:
Hi,

bijna iedere middag bestellen we op het werk broodjes. Meestal loopt er een vrijwilliger rond met een papiertje om ieders order te noteren, en gaat dan naar de broodjeszaak.

Ik zou hier graag een klein ordersysteem voor opzetten. In de aard dat iedereen kan inloggen, het menu ziet, broodjes kan selecteren, kan bestellen, en dit op de bestellijst wordt toegevoegd en ook direct zijn kosten ziet.
Om 12u wordt de bestellijst automatisch afgesloten, en kan iemand hem afdrukken en daarmee naar de broodjeszaak gaan.

Ik zou zoiets zelf kunnen maken, maar zou liever iets kant en klaar hebben. Ik kan echter zo niets vinden op het internet (buiten just-eat clonen of software om public orders aan te nemen met betaalsystemen etc).
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er zo nog niets bestaat. Heeft er toevallig iemand weet van zulk een systeem, webapp, ...?

Thanks!
Google Sheets bestandje, kolom met broodjes, kolom met kosten. Moet je eenmalig wel de broodjes en prijs invullen, maar daarna ben je klaar.

*wil je dit eigenlijk wel? Toch weer lekker even de benen strekken om iedereen naar zijn broodje te vragen :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mitch2kbe
DennusB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:25:
Lijkt me sterk dat dat bestaat voor een specifieke broodjes zaak..
Hoe bedoel je, voor een specifieke broodjeszaak? Het maakt toch niet uit voor welke broodjeszaak?
Ik kende het niet, maar ga het eens uitproberen. Thanks!
Jeroenneman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

Google Sheets bestandje, kolom met broodjes, kolom met kosten. Moet je eenmalig wel de broodjes en prijs invullen, maar daarna ben je klaar.

*wil je dit eigenlijk wel? Toch weer lekker even de benen strekken om iedereen naar zijn broodje te vragen :)
Had ik nog niet aan gedacht, maar lijkt ook een goed plan.

*probleem is dat niet altijd iedereen op z'n plaats zit (meetings etc), en dat er dan meerdere broodjeszaak-runs bestaan.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik ga vergadering in en leg een memo op mijn bureau?

Maar het is natuurlijk leuker om de app te maken.

Ik denk dat ik zou gaan voor een XAMPP installatie op een pc in het netwerk en beetje stoeien met php. Maar je kan ook stoeien met een excel macro.

👑

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 15:52
Ik zou beginnen met het schrijven van een functioneel en technisch programma van eisen.
Vervolgens een projectteam samenstellen en beginnen met een dagje teambuilding om de spirit te gaan voelen, de neuzen dezelfde kant op zetten en zorgen voor een maximale commitment binnen het team.
Dan ga je het Agile ontwikkelingstraject in en als het even kan ga je vooral SCRUM en REST en weet ik nogal allemaal niet gebruiken.
Prototyping staat voorop, lean development is key.

Vergeet niet een hippe beta-test (eerst gesloten, daarna open) met een leuke campagne om hype en exposure te creëren.

Aan het eind van de beta-test zou ik vanwege de intended corporate structure en de interne targets gewoon besluiten het project eerst te downsizen en vervolgens te restructuren en uiteindelijk de cancellen en terugvallen op pen en papier of een simpel excel bestand wat iedere ochtend leeg gemaakt wordt waar iedereen zijn keuze op invult.

:+

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:23
NovapaX schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:23:
Ik zou beginnen met het schrijven van een functioneel en technisch programma van eisen.
Vervolgens een projectteam samenstellen en beginnen met een dagje teambuilding om de spirit te gaan voelen, de neuzen dezelfde kant op zetten en zorgen voor een maximale commitment binnen het team.
Dan ga je het Agile ontwikkelingstraject in en als het even kan ga je vooral SCRUM en REST en weet ik nogal allemaal niet gebruiken.

Vergeet niet een hippe beta-test (eerst gesloten, daarna open) met een leuke campagne om hype en exposure te creëren.

Aan het eind van de beta-test zou ik vanwege de intended corporate structure en de interne targets gewoon besluiten het project eerst te downsizen en vervolgens te restructuren en uiteindelijk de cancellen en terugvallen op pen en papier of een simpel excel bestand wat iedere ochtend leeg gemaakt wordt waar iedereen zijn keuze op invult.

_/-\o_ Dan is men in ieder geval wel weer even van de straat ;)

*sowieso

Verwijderd

Je vergeet nog de wekelijkse borrel. :7 :N

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Je vergeet nog de wekelijkse borrel. :7 :N
En de nieuw te bestellen OTAP server unit ( of units ingeval van meerdere orderpakketten )

• mitch2kbe

Haha. Maar hoe bestellen we dan broodjes voor tijdens die projectmeetings :P

Ik weet het, het is misschien overkill. Is het veel efficiënter? Misschien niet. Is het leuk? Zeker! Je bent een Tweaker of je bent het niet ;).

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat je wil klinkt enorm als een webshop. Ik zou dus eens kijken of er een eenvoudige webshop is die een lijst kan maken van alle bestellingen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft de broodjeswinkel zelf geen webshop?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn vorige werkgever hadden we deze functionaliteit in ons eigen administratiesysteem zitten (handig als jezelf de ontwikkelaar bent van de applicatie). 's Ochtends even aanvinken welke broodjes je wilde en er werd automatisch een mail verstuurd naar de broodjeszaak met de bestelling en werden ze bezorgd in de kantine.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1