Vakantie Griekenland - Waar heen te gaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Wij zijn van plan om met 2 stelletjes op vakantie te gaan naar Griekenland (24 t/m 30 jaar). Omdat we beide redelijk wat verschillende eisen en wensen hebben vind ik het lastig om uit te vogelen wat nu een goede locatie is. Wij zijn vaak van rondreizen, luxe vakanties en het land ontdekken en zij zijn meer van het strand chillen, stappen en meer basic.
De kunst is nu om hier een mooi compromis te maken. Echter van een aantal zaken heb ik weinig kaas gegeten (bijv waar je moet zijn om leuk te kunnen stappen). Wie heeft wat tips en adviezen die aan het onderstaande voldoen:

- Duiken: We willen de mogelijkheid hebben om goed te kunnen duiken
- Uitgaan: We zullen er niet aan ontkomen maar uitgaan zal zeker ook onderdeel uit maken van de vakantie :)
- Mooie stranden en eventueel snorkelen mogelijk
- Bezichtigen: Mooie omgeving, stad, opgravingen etc om te bezoeken maar is niet lijdend.
- Interessante eilanden: Kreta, Zakynthos, Lesbos, Kefalonia, Rhodos, Korfoe, Samos, Santorini
- Eilanden die afvallen: Kos (al eens geweest), te kleine eilandjes zoals Paros, Naxos etc waar volgens mij weinig te doen is anders dan dat ze mooi zijn (kan het mis hebben uiteraard)

Andere informatie:
- Duur: 2 weken
- Prijs: Max 700euro voor hotel en vlucht
- Auto huur is een optie
- Periode begin juni

Wat niet de bedoeling is:
- Midden in het feestgebruis
- Alleen maar zuipen
- Alleen maar op het strand liggen
- Tussen alle 16-18 jarige zitten

Wat zijn de eilanden waar het goed kan en dan voornamelijk de plaatsen. En welke vallen eigenlijk al gelijk af. Twijfel namelijk bijv bij Santorini. Schijnt heel mooi te zijn maar verder niet veel te doen.

Zelf gevonden:
Kreta: Chersonisson, Malia
Zakynthos: Laganas
Kefalonia: Argostoli
Rhodos: Faliraki, Rhodos stad
Korfoe: Kerkira, Gouvia, Ipsos

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:53

vhal

ಠ_ಠ

Wij hebben aardig wat Griekse eilanden gezien inmiddels. Doe eens gek en combineer de volgende kleinere eilanden in 1 trip. De bootverbindingen zijn prima.

- Skiathos > Skopelos >Alonissos

- Mikonos > (eventueel Paros) > Naxos > Santorini >
Kreta: Chersonisson, Malia
Tsja, chersonissos kennen we helaas allemaal al schijnt het buiten het seizoen best ok te zijn. Ik zou eerder iets kiezen wat rustiger is maar toch dicht bij de grotere steden ligt. Kreta is groot, splits het eiland voor het gemak in twee helften op. De westkust is mooi maar ruig. Palaiochora is bekend om zijn heldere water.
Zakynthos: Laganas
Ik zou het niet doen :+. Of je moet het echt leuk vinden om in een Engelse enclave te zitten met dronken jeugd. Keri is rustiger, Argassi is ook wel te doen.
Kefalonia: Argostoli
Een wat grotere stad, is wel leuk. Wij zaten in de buurt van Lixouri wat toch een stuk rustiger is. Qua uitgaansgelegenheden is er niet veel. Ik zou Skala echt vermijden (zie Laganas)
Rhodos: Faliraki, Rhodos stad
Ik ben helaas nooit op Rhodos geweest
Korfoe: Kerkira, Gouvia, Ipsos
Te lang geleden om daar nog iets zinnigs over te zeggen. Zat doen in Dassia, niet echt veel bijzonders. Je kan er wel leuk fietsen (MTB'en)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Ik zou zelf op de meer West-gelegen eilandjes focussen. De eilandjes aan de kant van Turkije hebben te maken met zeer veel vluchtelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:53

vhal

ಠ_ಠ

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:20:
Ik zou zelf op de meer West-gelegen eilandjes focussen. De eilandjes aan de kant van Turkije hebben te maken met zeer veel vluchtelingen.
Mijn ouders zijn onlangs naar Lesbos geweest en ja, er zijn vluchtelingen en nee, geen bootladingen vol zoals de media doet geloven. Het viel hun reuze mee.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
vhal schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:21:
Mijn ouders zijn onlangs naar Lesbos geweest en ja, er zijn vluchtelingen en nee, geen bootladingen vol zoals de media doet geloven. Het viel hun reuze mee.
Dat is fijn voor ze :) mijn beste maat is Grieks en heeft veel contact mijn zijn familie op Kos, daar is het toch wel degelijk een issue. Goed, Kos viel al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Het is ook zeker niet de bedoeling dus om alleen maar tussen de zuipende tieners te belanden. Een plaats of locatie in de buurt (half uurtje lopen of fietsen bijv of eventueel een taxi) is ook goed. Ben zeker niet van plan om a la Oh Oh Cherso mijn vakantie door te brengen. Echter een paar keer stappen en gezellige terrasjes om wat te drinken is wel leuk.

De foto's van Zakynthos/Kefalonia vond ik erg mooi en had het idee dat je daar ook goed kon duiken. Wat ik van Kos kon herinneren was dat daar een stuk minder en de zee was ook niet mooi.

Een boottrip etc wil ik eigenlijk voorkomen. Ten eerste omdat ik snel zeeziek wordt, daarnaast is het denk ik te duur om zo iets te gaan doen én is dat niet iets wat het andere stel echt aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34
Rhodos is ons erg goed bevallen, maar:

1. dat was 15 jaar geleden, dus er kan wel het een en ander veranderd zijn
2. het was onze huwelijksreis, dat kleurt misschien de herinnering :)

Desalniettemin: het is niet te groot, maar toch voldoende te zien (Rhodos-stad, Lindos, Petaloudes, Kallithea) en te doen (aan het zuidstrand kun je terecht om te surfen e.d.). We hebben o.a. een dagje een auto gehuurd en daar een toertje mee gedaan, ook een paar uitstappen met de boot.

Kreta is ons dan weer erg tegengevallen, vooral omdat het eiland een stuk groter is - het kostte steeds erg veel tijd om ergens te komen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
thewizard2006 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:57:
De foto's van Zakynthos/Kefalonia vond ik erg mooi en had het idee dat je daar ook goed kon duiken. Wat ik van Kos kon herinneren was dat daar een stuk minder en de zee was ook niet mooi.
Op beide eilanden geweest. Qua duiken was het beide OK. Kefalonia (Agia Effimia) was wel de betere wat duiken betreft. Qua cultuur zit je op Kefalonia naar mijn idee ook beter. Stappen kan prima in Argostoli, daar goed vermaakt in een club waar vooral veel locals waren. Sowieso zijn Zakynthos en Kefalonia niet van die zon-zee-zuipen-eilanden. Bootje huren in Fiskardo en een beetje langs de oostkust varen is ook een aanrader trouwens. Veel leuke baaitjes waar je alleen met een bootje kunt komen. Koelbox met versnaperingen mee en genieten maar. Een auto is wel een must, anders kom je nergens.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 21-10-2015 16:08 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Korfu is goed te doen, mooi eiland. Wel enigszins toeristisch (denk de meest toeristische van de westelijke eilanden?), maar geen zuip-bestemming a la Lesbos, Kos, Rhodos etc.

Kreta is imho ook goed te doen (blijf dan wel weg van Chernsoninos, dat is leuk voor comazuipers). Rethymnon vond k bijvoorbeeld best mooi, net als eigenlijk heel west-Kreta.

Kefalonia ben ik zelf nog niet geweest, hoor er wel goede verhalen over uit mijn kennisenkring. Minder toeristisch dan de meer oostelijke eilanden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 22:58
Afgelopen week op Zakynthos geweest. Appartement Erietta, geweldige vakantie gehad. Genoeg te zien in de omgeving en je kan genoeg uitstapjes maken. Ligt tussen Zakynthos stad en Tsivili in, dus je kan makkelijk de keuze maken of je ergens wel of niet heen wilt gaan.

Wat je leest op Zoover etc is echt allemaal waar. De mensen zijn enorm gedreven in het naar de zin maken van de vakantiegangers. Is tevens een familiebedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
laquaezzi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:23:
Afgelopen week op Zakynthos geweest. Appartement Erietta, geweldige vakantie gehad. Genoeg te zien in de omgeving en je kan genoeg uitstapjes maken. Ligt tussen Zakynthos stad en Tsivili in, dus je kan makkelijk de keuze maken of je ergens wel of niet heen wilt gaan.

Wat je leest op Zoover etc is echt allemaal waar. De mensen zijn enorm gedreven in het naar de zin maken van de vakantiegangers. Is tevens een familiebedrijf.
Maar kan je ook bijv savonds lekker feesten ergens als je dat zou willen. Is dat logistiek technisch goed te doen (bijv met taxi)
argro schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:02:
[...]
Op beide eilanden geweest. Qua duiken was het beide OK. Kefalonia (Agia Effimia) was wel de betere wat duiken betreft. Qua cultuur zit je op Kefalonia naar mijn idee ook beter. Stappen kan prima in Argostoli, daar goed vermaakt in een club waar vooral veel locals waren. Sowieso zijn Zakynthos en Kefalonia niet van die zon-zee-zuipen-eilanden. Bootje huren in Fiskardo en een beetje langs de oostkust varen is ook een aanrader trouwens. Veel leuke baaitjes waar je alleen met een bootje kunt komen. Koelbox met versnaperingen mee en genieten maar. Een auto is wel een must, anders kom je nergens.
Wat bedoel je met "Duiken is OK". Heb je ervaringen ergens anders waar het beter of slechter was? Zijn er leuke koraalriffen, kan je vanaf het strand een duik maken of moet je eerst 30min met een boot etc Zoals gezegd ben ik snel zeeziek dus een bootje huren is niet echt een optie (en geen vaarbewijs ofzo :))
wildhagen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:03:
Korfu is goed te doen, mooi eiland. Wel enigszins toeristisch (denk de meest toeristische van de westelijke eilanden?), maar geen zuip-bestemming a la Lesbos, Kos, Rhodos etc.
Toeristisch is ook geen probleem. Wil alleen niet op een jongerencamping belanden zeg maar :)
Maar Lesbos en Rhodos vermijden zeg je? Heb je hier ervaring mee?
Kreta is imho ook goed te doen (blijf dan wel weg van Chernsoninos, dat is leuk voor comazuipers). Rethymnon vond k bijvoorbeeld best mooi, net als eigenlijk heel west-Kreta.
Maar is aan de rand van Chersonissos bijv ook zo'n ramp dan? Ik wil inderdaad niet in het centrum ofzo zitten maar op een half uur/45min lopen bijv is geen probleem.
Kefalonia ben ik zelf nog niet geweest, hoor er wel goede verhalen over uit mijn kennisenkring. Minder toeristisch dan de meer oostelijke eilanden.
Wat voor goede verhalen? Mooie stranden? Leuk uitgaan? Lekkerder eten? Veel te zien?

[ Voor 70% gewijzigd door thewizard2006 op 22-10-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 14:32

d_star

Maharadja of the Year :-/

Als je naar Zakynthos gaat, mijd Laganas dan!! Da's zoals al eerder gezegd een grote bar street vol met dronken Engelse jongeren.

Ik heb een paar weken geleden in het naastgelegen Agios Sostis gezeten, prachtig! Toegegeven, niet heel veel restaurants, maar huur een auto en je ziet vanzelf alle mooie plekjes op het eiland. En die zijn er heel erg veel! Daarnaast zijn er allerlei watersport activiteiten te doen vanuit Agios Sostis.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
thewizard2006 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:55:
[...]

Wat bedoel je met "Duiken is OK". Heb je ervaringen ergens anders waar het beter of slechter was? Zijn er leuke koraalriffen, kan je vanaf het strand een duik maken of moet je eerst 30min met een boot etc Zoals gezegd ben ik snel zeeziek dus een bootje huren is niet echt een optie (en geen vaarbewijs ofzo :))
Echt spectaculaire koraalriffen ga je volgens mij in Griekenland sowieso niet vinden. Het is wat bruiner en grijzer allemaal en de vissen die rondzwemmen zijn ook niet allemaal fel blauw, geel of rood. Ik heb eerste een klein stukje gevaren (ca. 10 minuten) en daar gedoken, bij een klif. Wat dat bootje huren betreft, de zee is daar (doorgaans) heel erg kalm. Het kan natuurlijk dat je daar zeeziek van wordt, maar dan moet je wel overgevoelig zijn. Vaarbewijs heb ik wel, maar niet nodig gehad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Toeristisch is ook geen probleem. Wil alleen niet op een jongerencamping belanden zeg maar :)
Maar Lesbos en Rhodos vermijden zeg je? Heb je hier ervaring mee?
Lesbos en Rhodos hebben een bepaalde reputatie onder jongeren, zeg maar. Zijn ook reisbureau's die zich speciaal op jongeren en die 2 eilanden richten. En de meeste jongeren zijn waarschijnlijk iets minder in cultuur geinteresseerd dan in de bodem van wat alcoholische gerechten, en hoe deze bodem zo snel (en zo vaak) mogelijk bereikt kan worden.

Tuurlijk zullen er wel rustigere plekjes op de eilanden zijn, maar aangezien het nu eenmaal geen enorm grote eilanden zijn, valt het wel iets minder makkelijk te ontwijken.

Nu gaan julllie wel buiten het hoogseizoen (en schoolvakanties), dus wellicht valt het dan wel mee. Ik ben zelf in het hoogseizoen geweest, en toen viel het me iig erg tegen, al die lallende lui over straat steeds. Voor Kos en Samos geld overigens hetzelfde, maar in iets mindere mate.

De eilanden an sich zijn wel mooi overigens, maar ik zou het niet in het hoogseizoen meer willen doen puur vanwege het gelal helaas. Misschien als eilandhop-dagtrip, maar meer ook niet.
[...]

Maar is aan de rand van Chersonissos bijv ook zo'n ramp dan? Ik wil inderdaad niet in het centrum ofzo zitten maar op een half uur/45min lopen bijv is geen probleem.
Ik ben maar 1x in Chernsonissos geweest (dag-uitje), en toen ben ik (mede omdat ik er dus niet meer was 's avonds) weinig tegen gekomen, maar de stad heeft wel een comazuipers-reputatie.

Als dagtrip zou ik er geen problemen mee hebben, maar om daar langere tijd te verblijven... nee. Wel een mooie stad, maar Kreta heeft daar wel meer van te bieden, waar het een stuk rustiger is.

Waarbij ik persoonlijk overigens west-Kreta mooier vond dan het oosten van het eiland, maargoed, dat is persoonlijke smaak uiteraard.
[...]

Wat voor goede verhalen? Mooie stranden? Leuk uitgaan? Lekkerder eten? Veel te zien?
Mooie natuur, mooie dorpjes. Dat zijn nu eenmaal dingen die mij meer aantrekken dan een strand of uitgaan (van dat laatste houd ik al helemaal niet, ieder zijn ding). En over de natuur op Kefalonia hoor ik dus goede dingen, dat het erg mooi is. Maargoed, dat is dus hearsay, ik ben er zoals gezegd zelf nog niet geweest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Basszje

Reisvaap!]

wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Waarbij ik persoonlijk overigens west-Kreta mooier vond dan het oosten van het eiland, maargoed, dat is persoonlijke smaak uiteraard.

Mooie natuur, mooie dorpjes. Dat zijn nu eenmaal dingen die mij meer aantrekken dan een strand of uitgaan (van dat laatste houd ik al helemaal niet, ieder zijn ding). En over de natuur op Kefalonia hoor ik dus goede dingen, dat het erg mooi is. Maargoed, dat is dus hearsay, ik ben er zoals gezegd zelf nog niet geweest.
Oh dat is goed te horen. We gaan volgende maand naar Chania op West-Kreta. Mocht je nog wat aanraders hebben daar dan ben ik benieuwd :) We zitten vooral te kijken naar hiken / fietsen / zwemmen ( ik persoonlijk niet echt maar goed :P ), wat cultuur etc.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chania is idd goed te doen. Zelf vind ik Rethymnon overigens nog net een slagje mooier/interessanter (veel gebouwen uit de Venetische en Ottomaans-Turkse tijd nog), maar Chania is zeker wel een top-3 bestemming op Kreta! Mooi oud centrum enzo. Ook redelijk te belopen allemaal, vrij compact etc.

Heb er idd de nodige fietstochten gemaakt, maar ook langere ritjes met een (huur)auto. Kijk maar waar je dan weer beland (en let's face it, je zit er ook weer niet midden in de bush-bush) :)

Zwemmen kan je daar ook wel, hoewel de westkust op veel plekken wel erg rotsig is. Maar bij Rethymnon heb je een aardig strand (maar verwacht geen Caraibische witte parelstranden, die heb je in Griekenland volgens mij sowieso niet). Ook Palkias heeft een strand dat er mag zijn.

Verder, bezoek eens een of meerder kloven daar (overzichtje). Sommigen zijn ook erg indrukwekkend (Samaria-kloof is mijn favoriet, is niet alleen een kloof maar een compleet Nationaal Park) :)

Heraklion is leuk om 1-2 dagen te bezoeken (ik zou er liever niet langer blijven, beetje te massaal)

Verder, als je toe bent aan iets meer rust, ga dan eens naar het binnenland, of naar de zuidkant van het eiland. Zuidkant is een héél stuk rustiger dan het noorden (waar vrijwel alle toeristische zaken zijn).

Eventueel kan je nog een uitstapje maken naar Athene: vanuit zowel Chania, Rethymon als Heraklion gaat regelmatig een ferry naar Piraeus (haven van Athene).

Qua duiken of snorkelen kan ik je niet heel veel tips geven: duiken doe ik zelf niet, snorkelen wel maar nog nooit in Griekenland gedaan. Maar volgens mij is Griekenland daar sowieso niet echt de beste bestemming voor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:25

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb persoonlijk en professioneel ervaring met Kefalonia en kan wel wat van je vragen beantwoorden:
- Duiken: Voor zover ik weet is er niet echt iets speciaals, maar er valt wel wat te zien. Paar gezonken boten en schildpadden en vissen enzo. Kijk eens hier: http://www.fiskardo-divers.com/photo-gallery
In principe is alles met boot, vanaf het strand is er weinig te duiken.

- Uitgaan: Eigenlijk is enkel Argostoli een optie. Hier zijn wel wat clubs enzo. Andere plaatsen hebben niet bijster veel, en hooguit een bar.

- Mooie stranden: Check. Myrtos beach is prachtig en Xi Beach is weer totaal anders. En dan heb je nog de stranden van Argostoli, Lassi, Katelios, Skala etc. Afwisselend kiezel/zand.

- Bezichtigen: De Melissani grot is wel gaaf. Maar bootritje is redelijk kort, en is een bootritje wat voor jou dus niet ideaal is. Verder is het een van de groenste eilanden van Griekenland. Het binnenland is prachtig (route van Poros naar Sami is erg mooi). Je kunt eventueel ook naar de berg Ainos gaan (met of zonder jeeptour). Ook heb je een prachtig schiereiland met Assos op de verbinding en een oud klooster bovenop (stevige wandeling).
Qua oude dorpjes/huisjes in "Griekse stijl" is er niet bijster veel meer. Verschillende aardbevingen hebben eigenlijk alles met de grond gelijk gemaakt. Fiskardo is het oudst ogende plaatsje en is vrijwel geheel overeind gebleven na de aardbevingen. Argostoli en Skala zijn vooral nieuwere gebouwen (als in jaren 60 en nieuwer). Maar Agia Effimia en Assos zijn ook wel erg mooi.

Andere informatie:
- Duur: 2 weken
Misschien net ietsjes te lang, maar als je veel wilt doen en ook wilt relaxen kan het prima. Ik ben 1,5 week geweest en dat was lang genoeg, maar ik heb niet alle uitstapjes gedaan dus een paar dagen langer kan prima.
- Prijs: Max 700euro voor hotel en vlucht
Moet te doen zijn
- Auto huur is een optie
Autohuur is geen optie op Kefalonia maar een verplichting, zeker als je verder dan je hotel wilt (bussen wil je niet in en scooter is een doodswens)
- Periode begin juni
Prima voor Kefalonia.

Wat niet de bedoeling is:
- Midden in het feestgebruis
Behalve Argostoli en Skala (Engelsen) valt dat reuze mee.
- Alleen maar zuipen
- Alleen maar op het strand liggen
Dat valt zeker te vermijden op Kefalonia
- Tussen alle 16-18 jarige zitten
Dan zou ik Lassi en Skala vermijden. Daar zitten de goedkoopste hotels en de Engelsen. Alle andere locaties zijn al een stuk beter.

Hoop dat je wat aan de tips hebt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 22-10-2015 15:04 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
wow tnx daar zit zeker nuttige informatie tussen :D
Tot nu toe wat mooie reizen naar Corfu, Kreta en Rhodos gevonden. Die zijn er toch meer dan Kefalonia. Dus nog even doorzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

thewizard2006 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:19:
Tot nu toe wat mooie reizen naar Corfu, Kreta en Rhodos gevonden. Die zijn er toch meer dan Kefalonia.
Dat klopt, omdat dat de massa-eilanden zijn, en dus per definitie meer aangeboden worden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 22-10-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Angeloonie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:21:
[...]

Dat klopt, omdat dat de massa-eilanden zijn, en dus per definitie meer aangeboden worden ;)
Ja dat blijkt :) Nu is voor deze vakantie massa niet per definitie een probleem. Zeker omdat we begin juni willen zal het nog niet overspoelt zijn met jeugd en gezinnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

thewizard2006 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:22:
[...]

Ja dat blijkt :) Nu is voor deze vakantie massa niet per definitie een probleem. Zeker omdat we begin juni willen zal het nog niet overspoelt zijn met jeugd en gezinnen lijkt mij.
Daar heb je zeker gelijk in, maar je zult wel merken dat alles meer op toeristen gericht is (lees: hogere prijzen in restaurants, heel veel souvenirsshops etc) dan andere kleinere en wat minder massatoerisme-eilanden als Zakynthos, Kefalonia, Samos. :) Het voordeel is wel dat de dorpjes/steden dus wat levendiger zullen zijn en dus meer uitgaansgelegenheden bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 22-10-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

thewizard2006 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:19:
wow tnx daar zit zeker nuttige informatie tussen :D
Tot nu toe wat mooie reizen naar Corfu, Kreta en Rhodos gevonden. Die zijn er toch meer dan Kefalonia. Dus nog even doorzoeken
Ook genoeg aanbod voor Kefalonia, toch? Zowel Sunweb, D-Reizen als TUI (ex-Arke) bieden reizen naar Kefalonia aan. Dan heb je volgens mij de 3 grootste reisorganisaties wel gehad in NL :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:46:
[...]

Ook genoeg aanbod voor Kefalonia, toch? Zowel Sunweb, D-Reizen als TUI (ex-Arke) bieden reizen naar Kefalonia aan. Dan heb je volgens mij de 3 grootste reisorganisaties wel gehad in NL :)
D-Reizen telt niet echt mee natuurlijk :P Die verkoopt enkel maar organiseert niets.
Neckermann kan natuurlijk ook nog. Maar TUI kan ik wel aanraden natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
wildhagen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:46:
[...]

Sunweb gaf aan nog niets beschikbaar te hebben voor juni. Ik heb via Neckermann nu gekeken. D-reizen en Arke moet ik nog bekijken.

Een andere optie die we ook willen overwegen is om los een vliegticket en huisje/villa daar te huren. Helaas zijn de lijnvluchten voor die periode (bijv transavia) nog niet bekend. Geen idee wanneer die bekend worden maar denk ik januari ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 23-10-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:44:
[...]

Sunweb gaf aan nog niets beschikbaar te hebben voor juni. Ik heb via Neckermann nu gekeken. D-reizen en Arke moet ik nog bekijken.

Een andere optie die we ook willen overwegen is om los een vliegticket en huisje/villa daar te huren. Helaas zijn de lijnvluchten voor die periode (bijv transavia) nog niet bekend. Geen idee wanneer die bekend worden maar denk ik januari ofzo.
Er zijn geen lijnvluchten naar Kefalonia vanuit Nederland. Enige chartermaatschappijen die vliegen zijn Transavia en TUIfly (vh. Arkefly), en die vliegen enkel met touroperators (maar verkopen zelf ook wel losse tickets). Je hebt als lijndienst naar Kefalonia enkel Olympic, en die vliegen vanaf Athene, dus je hebt dan altijd een overstap op Athene (bijv. met KLM naar Athene en dan door met Olympic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Er zijn geen lijnvluchten naar Kefalonia vanuit Nederland. Enige chartermaatschappijen die vliegen zijn Transavia en TUIfly (vh. Arkefly), en die vliegen enkel met touroperators (maar verkopen zelf ook wel losse tickets). Je hebt als lijndienst naar Kefalonia enkel Olympic, en die vliegen vanaf Athene, dus je hebt dan altijd een overstap op Athene (bijv. met KLM naar Athene en dan door met Olympic).
Nee maar bijv naar Kreta wel (toch?) en nu zijn die tijden nog niet bekend. Alleen Aegan zie ik bijv een directe vlucht aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

thewizard2006 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Nee maar bijv naar Kreta wel (toch?) en nu zijn die tijden nog niet bekend. Alleen Aegan zie ik bijv een directe vlucht aanbieden.
Volgens mij is er op geen enkel Grieks vakantie-eiland een directe lijndienstvlucht. Alles zal dan via Athene gaan met dus een overstap. Puur omdat nagenoeg iedereen die daar naartoe gaat een pakketreis boekt en die lijndienstvluchten dus niet verkocht worden.

Edit: Aegean dus wel naar Kreta, maar dat zal een uitzondering zijn vanwege de grootte (net als Kos en Corfu waarschijnlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 23-10-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

Volgens mij is er op geen enkel Grieks vakantieeiland een direct lijndienstvlucht. Alles zal dan via Athene gaan met dus een overstap. Puur omdat nagenoeg iedereen die daar naartoe gaat een pakketreis boekt en die lijndienstvluchten dus niet verkocht worden.
Ah, naja dat moet ik dan nog even uitzoeken. Maar het is ook geen probleem om met Aegan te vliegen zeg maar. Zag ook nog wat andere aanbieders met bijv een directe vlucht op de heenreis maar niet op de terugreis dus wellicht dan wat spelen met de verschillende vertrek tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Mooi koraal ga je niet vinden daar. Je moet het meer hebben van mooie of bijzondere rotsformaties. De ervaring die ik heb met Griekenland (Corfu en Zakynthos) is dat het voornamelijk bootduiken zijn. Vaartijd varieert per site.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1