Wij zijn van plan om met 2 stelletjes op vakantie te gaan naar Griekenland (24 t/m 30 jaar). Omdat we beide redelijk wat verschillende eisen en wensen hebben vind ik het lastig om uit te vogelen wat nu een goede locatie is. Wij zijn vaak van rondreizen, luxe vakanties en het land ontdekken en zij zijn meer van het strand chillen, stappen en meer basic.
De kunst is nu om hier een mooi compromis te maken. Echter van een aantal zaken heb ik weinig kaas gegeten (bijv waar je moet zijn om leuk te kunnen stappen). Wie heeft wat tips en adviezen die aan het onderstaande voldoen:
- Duiken: We willen de mogelijkheid hebben om goed te kunnen duiken
- Uitgaan: We zullen er niet aan ontkomen maar uitgaan zal zeker ook onderdeel uit maken van de vakantie
- Mooie stranden en eventueel snorkelen mogelijk
- Bezichtigen: Mooie omgeving, stad, opgravingen etc om te bezoeken maar is niet lijdend.
- Interessante eilanden: Kreta, Zakynthos, Lesbos, Kefalonia, Rhodos, Korfoe, Samos, Santorini
- Eilanden die afvallen: Kos (al eens geweest), te kleine eilandjes zoals Paros, Naxos etc waar volgens mij weinig te doen is anders dan dat ze mooi zijn (kan het mis hebben uiteraard)
Andere informatie:
- Duur: 2 weken
- Prijs: Max 700euro voor hotel en vlucht
- Auto huur is een optie
- Periode begin juni
Wat niet de bedoeling is:
- Midden in het feestgebruis
- Alleen maar zuipen
- Alleen maar op het strand liggen
- Tussen alle 16-18 jarige zitten
Wat zijn de eilanden waar het goed kan en dan voornamelijk de plaatsen. En welke vallen eigenlijk al gelijk af. Twijfel namelijk bijv bij Santorini. Schijnt heel mooi te zijn maar verder niet veel te doen.
Zelf gevonden:
Kreta: Chersonisson, Malia
Zakynthos: Laganas
Kefalonia: Argostoli
Rhodos: Faliraki, Rhodos stad
Korfoe: Kerkira, Gouvia, Ipsos
De kunst is nu om hier een mooi compromis te maken. Echter van een aantal zaken heb ik weinig kaas gegeten (bijv waar je moet zijn om leuk te kunnen stappen). Wie heeft wat tips en adviezen die aan het onderstaande voldoen:
- Duiken: We willen de mogelijkheid hebben om goed te kunnen duiken
- Uitgaan: We zullen er niet aan ontkomen maar uitgaan zal zeker ook onderdeel uit maken van de vakantie
- Mooie stranden en eventueel snorkelen mogelijk
- Bezichtigen: Mooie omgeving, stad, opgravingen etc om te bezoeken maar is niet lijdend.
- Interessante eilanden: Kreta, Zakynthos, Lesbos, Kefalonia, Rhodos, Korfoe, Samos, Santorini
- Eilanden die afvallen: Kos (al eens geweest), te kleine eilandjes zoals Paros, Naxos etc waar volgens mij weinig te doen is anders dan dat ze mooi zijn (kan het mis hebben uiteraard)
Andere informatie:
- Duur: 2 weken
- Prijs: Max 700euro voor hotel en vlucht
- Auto huur is een optie
- Periode begin juni
Wat niet de bedoeling is:
- Midden in het feestgebruis
- Alleen maar zuipen
- Alleen maar op het strand liggen
- Tussen alle 16-18 jarige zitten
Wat zijn de eilanden waar het goed kan en dan voornamelijk de plaatsen. En welke vallen eigenlijk al gelijk af. Twijfel namelijk bijv bij Santorini. Schijnt heel mooi te zijn maar verder niet veel te doen.
Zelf gevonden:
Kreta: Chersonisson, Malia
Zakynthos: Laganas
Kefalonia: Argostoli
Rhodos: Faliraki, Rhodos stad
Korfoe: Kerkira, Gouvia, Ipsos
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation