Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik ben ooit op internet een website tegengekomen waarbij je goedekope(re) arbeidskrachten kunt inhuren voor eenvoudige klusjes.
Ik moet data verzamelen op een 200-tal websites. Aangezien al deze websites anders zijn is een crawler maken niet heel geschikt (ik kan nauwelijks programmeren) en de visuele varianten zijn net niet krachtig genoeg om alle complexiteit op de websites aan te kunnen. Tabellen zijn soms getransposed or is een afbeelding.
Ik moet van deze websites bepaalde tabellen over producten halen en deze naar 1 excel sheet omzetten.

Ik heb echter gezocht naar online resources, human labour etc. maar helaas niet gevonden. Wellicht kunnen jullie mij een zet in de juiste richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:47
is https://www.freelancer.com/ wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07
Bedankt! Ik had ooit gelezen over 'Mechanical Turk'! Nu vind ik ook lijstjes met meer opties, dus ik kan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vergeet niet vooraf uit te zoeken of je wel content van die 200 sites mag schrapen, laat staan via een onbekend persoon in een onbekend buitenland.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
F_J_K schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:39:
Vergeet niet vooraf uit te zoeken of je wel content van die 200 sites mag schrapen, laat staan via een onbekend persoon in een onbekend buitenland.
Scrapen mag altijd hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 15:29
@GrooV, een beetje onderbouwing kan geen kwaad. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als databankrecht. Het hangt er dus vanaf hoe je data gebruikt en hoe je dat weergeeft.

ontopic; handjes inhuren kan ook via fiverr, zelf goede ervaring mee. Wel is waar voor een andere doeleinde, maar het beviel goed.
Pagina: 1