Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giacomo93
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo beste Tweakers,

Sinds gisteren heb ik de nieuwe update van Emui op mijn Huawei geinstalleerd. Na de update kan ik niet meer surfen op Google Chrome, filmpjes op Facebook, Youtube, NU.nl, etc zijn niet meer te bekijken. Als ik op een filmpje druk loopt ie vast en vervolgens crasht ie. Ben ik de enige met dit probleem, of beter nog, heeft iemand hier een oplossing voor? :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem!! Naast FB, Google Chrome ook af en toe de gewone browser en 'klok'.
Zou heel graag weten waar dit aan ligt of wat ik er aan kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nergens een probleem mee. werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het helemaal niet. Alle apps lopen vast, voornamelijk facebook en snapchat.
Ook start hij zich regelmatig zelf op en het systeem slaat op hol om het half uur en kan ik niks meer doen.
Hij blijft op mijn achtergrond staan en alle apps zijn verdwenen. Hierdoor moet ik hem dus zelf weer opnieuw opstarten.
Het is vreselijk irritant en ik hoop dat meer mensen dit ervaren zodat Huawei met een betere update kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier werkt de telefoon na de update verschrikkelijk. Alles loopt vast. Geluid werkt niet goed. Na opnieuw opstarten werkt de telefoon een half uurtje normaal, daarna crasht alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de update van gister hetzelfde probleem... Balen! Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same hier.... Na update loopt alles vast... Na opstarten even normaal en daarna weer crash... Filmpjes e.d op Facebook....apps werken niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn p7 terugzetten naar een eerdere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen! Graag hoor ik wat er aan te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb deze problemen.. Gisteren de update gedaan en sinds dien werken Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify en de wekker/klok niet meer. Whatsapp werkt maar half. Ik heb de instellingen al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit leverde helaas niks op (veel moeite voor geen resultaat..). Hoop dat er snel een oplossing komt, want zo er is niks te beginnen met deze telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem met Facebook verholpen door een upgrade van Facebook uit te voeren, misschien helpt dat ook bij de andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met de klantenservice van Huawei, ze hadden al enorm veel klachten gekregen over de p7 met de nieuwe software. Ik moest een harde reset uitvoeren, maar helaas heeft ook dit niks geholpen. Nog een keer gebeld, met als enige oplossing dat ik hem moet opsturen naar hun reparatiecentrum, waardoor ik hem 1 a 2 weken kwijt ben... Ze zouden contact opnemen met China over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Werkt als een zonnetje bij mij. Wel heb ik na de upgrade een stuk of 8-9 updates van apps binnen gekregen en geïnstalleerd. Ik weet niet meer vanbuiten welke dat allemaal waren, maar Facebook zat er met zekerheid ook tussen.

Ook kreeg ik onmiddellijk na de upgrade in mijn notificatiecentrum dat de play store een update moest krijgen, en dat deze niet zou functioneren tot dit gebeurd was. Ik heb echter zelf geen actie ondernomen hiervoor, en een half uurtje of wat later, was deze melding weg. Ik heb verder met de play store ook geen issues ondervonden.

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook alle apps een upgrade geven die dat nog niet hadden gehad en bij mij werkt de telefoon ook weer beter. Nog niet zoals deze voorheen werkte maar toch. Even aankijken hoe de telefoon blijft functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn Huawei p7 de software terug gezet naar versie B621 via deze beschrijving : http://huaweiblog.nl/2015...-1-1-voor-p7-beschikbaar/

Nu doet alles het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik zit hier ook met een toestel met Android-versie 5.1.1 EMUI 3.1 waar build B830 op staat en sinds de update problemen geeft. Het is niet mijn toestel, dat verder terzijde. Daarnaast heb ik ook geen kennis van alle Android varianten, update processen, etc, maar na wat uitzoekwerk kom ik een heel eind.

Ik ben gaan zoeken hoe ik in weer terug kon naar oudere versies en heb toen onderstaande gevonden op de website van Huawei zelf, een zogeheten Rollback HUAWEI P7-L10 EMUI 3.1 to EMUI 3.0
http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=51051

Wellicht had ik dat helemaal niet moeten doen, maar goed de situatie is als volgt.

De UPDATE.APP die in bovenstaande link zit heb ik in de map dload gezet op de SD-card en als lokale update op het toestel doorgevoerd.
Ik heb op het toestel nu Build P7-L101C900B800 staan en de EMUI versie is nog steeds 3.1

Moet ik nu dan nog iets doen om van EMUI 3.1 naar EMUI 3.0 te gaan? Moet ik dat juist niet doen en een ander stappenplan volgen?

Van B800 naar bijv. B809 lukt me niet, ik lees dat je dan eerst B802 moet installeren, maar die kan ik nergens (meer) vinden.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en het toestel draait op dit moment dus Build P7-L101C900B800 en EMUI 3.1
Kan iemand een stappenplan geven wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat er gewoon weer een Build op komt te draaien die wat actueler en stabiel is?

[ Voor 28% gewijzigd door McWolf82 op 23-10-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McWolf82 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:43:
Ik zit hier ook met een toestel met Android-versie 5.1.1 EMUI 3.1 waar build B830 op staat en sinds de update problemen geeft. Het is niet mijn toestel, dat verder terzijde. Daarnaast heb ik ook geen kennis van alle Android varianten, update processen, etc, maar na wat uitzoekwerk kom ik een heel eind.

Ik ben gaan zoeken hoe ik in weer terug kon naar oudere versies en heb toen onderstaande gevonden op de website van Huawei zelf, een zogeheten Rollback HUAWEI P7-L10 EMUI 3.1 to EMUI 3.0
http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=51051

Wellicht had ik dat helemaal niet moeten doen, maar goed de situatie is als volgt.

De UPDATE.APP die in bovenstaande link zit heb ik in de map dload gezet op de SD-card en als lokale update op het toestel doorgevoerd.
Ik heb op het toestel nu Build P7-L101C900B800 staan en de EMUI versie is nog steeds 3.1

Moet ik nu dan nog iets doen om van EMUI 3.1 naar EMUI 3.0 te gaan? Moet ik dat juist niet doen en een ander stappenplan volgen?

Van B800 naar bijv. B809 lukt me niet, ik lees dat je dan eerst B802 moet installeren, maar die kan ik nergens (meer) vinden.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en het toestel draait op dit moment dus Build P7-L101C900B800 en EMUI 3.1
Kan iemand een stappenplan geven wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat er gewoon weer een Build op komt te draaien die wat actueler en stabiel is?
Bij mij was dit de oplossing:

1. Rollback installeren, dus update.app in de dload map plaatsen en vervolgens via 'updater' je telefoon updaten. Dan kom je zoals jij al zei op B800 uit.

2. Download B609 en plaats deze wederom in de dload map. Dus weer het update.app bestand, deze vervangt dan het vorige bestand, omdat ze dezelfde naam hebben. Vervolgens installeer je deze update weer via je telefoon. Vanaf nu zit je volgens mij weer op EMUI 3.0.

3. Na de update van B609 heb ik mijn telefoon nog een keer via de telefoon zelf geüpdatet (dus gewoon op je telefoon controleren op updates). Mijn telefoon gaf aan dat ik kon updaten naar B621 en dat heb ik toen gedaan. Na deze update, heb ik 'de automatisch zoeken naar updates' functie uitgezet, want anders loop je het risico dat je weer te ver updatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
@Roy95

B609 heb ik gedownload, maar de update.app is ca. 2 GB en de SD-card in het toestel is ook maar 2 GB, dit gaat dus niet passen.

Als ik in dit geval alleen de update.app in dload moet zetten, dan moet er een grotere SD-card komen.

Update: De internal storage van het toestel had nog voldoende ruimte, dload map aangemaakt en in dit geval de update.app voor B609 erin gezet. Lokale update gestart en voila, B609 staat erop.

Het is dus niet verplicht om de update op een SD-card te zetten, dat dacht ik, eind goed, al goed.

[ Voor 63% gewijzigd door McWolf82 op 24-10-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen. Het toestel liep als een zonnetje en nu crashed bijna alles. Chrome, Facebook, Camera, Netflix... Gekmakend. Zojuist geprobeerd met het hoofdkantoor te bellen voor een oplossing maar na een paar keer overgaan wordt de verbinding verbroken. Heel vervelend daar ik mijn telefoon ook voor werk echt nodig heb en de werking is momenteel belabberd. Ik hoop echt dat er snel een update komt die de problemen oplost, liefst voor ik genoodzaakt ben een ander toestel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiercook update v P 7 gedaan
Alles loopt vast. Fb ,chrome,en alle apps die op telefoon staan. Ook batterij gaat bij mij niet zolang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit antwoord kreeg ik van Huawei op maandag 26 oktober 2015

Geachte klant,

Bedankt voor het contacteren van HUAWEI Consumer Care.

Momenteel zijn we intensief bezig met het oplossen van deze problemen.

Helaas hebben we momenteel geen roll-back beschikbaar.

Wij adviseren om een reset uit te voeren.

Voordat de reset uitgevoerd wordt zal er een back up gemaakt moeten worden. Dit kan op twee manieren: via de HiSuite applicatie of de geintegreerde "Back up" applicatie op de telefoon zelf.

Hierna kan via instellingen - persoonlijk - backup en fabrieksinstellingen. Volg de instructies op het scherm.

Na de reset, ga terug naar de "Back up" applicatie en vul de pincode in die ingegeven werd om de back up te maken. Hierna kunt u uw gegevens meteen terugzetten.

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Reset naar fabrieksinstellingen is geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel internet doorzocht te hebben is dit de oplossing om je Huawei p7 na die waardeloze update naar lollipop in stappen terug te zetten naar Kitkat.

http://raymondjurg.nl/2015/10/lollipop-update-huawei-p7/

Als je doet wat hier staat kan het niet mis gaan. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb dezelfde problemen. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltaz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2022
Hier ook het zelfde probleem.

Maar heb terug gezet (zonder een SD kaart) en hij heeft nog crash gehad afgelopen uur. Telefoon vraagt nu alleen of die van EMUI3.0 naar EMUI3.1 geupdate mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaQu
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-02-2022
idem hier (op gsm van mijn vriendin). Facebook, klok, snapshat crasht voortdurend, een factory reset heeft niet geholpen...
Tot op heden zeer tevreden van deze telefoon, hopelijk is dit snel verholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

De beste workaround is om de Facebook app te verwijderen.
Deze actie lost alle problemen op.

Had er ook last van en was sceptisch tegen het advies (van op XDA) dat het verwijderen van één app alle problemen zou oplossen.
Facebook app verwijderd en terug een vlotte en stabiele telefoon die lang meegaat op een batterijlading. Voorlopig gebruik ik Facebook via de browser.

Het probleem was al lang bekend in de betatests met Lollipop. Een rare zet om dan toch een release te doen.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor laatste reactie DSK. Facebook app verwijderen en telefoon even helemaal afsluiten lijkt de trick te doen. Alles lijkt weer te werken, ook filmpjes en Chrome. Weet alleen nog niet of hij minder snel leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:07

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:18:
Dank voor laatste reactie DSK. Facebook app verwijderen en telefoon even helemaal afsluiten lijkt de trick te doen. Alles lijkt weer te werken, ook filmpjes en Chrome. Weet alleen nog niet of hij minder snel leegloopt.
Bij mij in ieder geval niet. Ik heb zelfs de indruk dat het beter is dan met de vorige versie (621). Vind het nog altijd vreemd dat één app zo'n grote invloed kan hebben op het gedrag van de hele telefoon.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde ... sinds de upgrade loopt alles vast, filmpjes via FB starten niet en blijft hangen, de klok waarbij de wekker ene keer wel afloopt en dan weer 3 keer niet (heel vervelend!), veelvuldig vastlopen van verschillende apps en uiteindelijk is ook m'n sd-kaart (32Gb) beschadigd door het vele vastlopen, stonden zo'n 2.900 foto's en filmpjes op (de meesten gelukkig wel reeds op de pc) maar al de rest (laatste weken) ben ik dus wel kwijt :'(

Uiteindelijk heb ik dan maar een Back-up gemaakt en teruggesteld naar fabrieksinstellingen, met eindelijk weer een vlotte P7 als resultaat.
Na veel tijd en moeite de back-up gegevens, instellingen en een reeks apps (waaronder FB) opnieuw geplaatst en in orde gebracht en het is weer van dat, Fb loopt vast bij de opstart van een filmpje 8)7

Zoals hierboven aangehaald heb ik ook maar de FB-app terug verwijderd, de P7 opnieuw opgestart en wonderwel spelen filmpjes via Youtube en zelfs filmpjes van FB via de browser opnieuw af _/-\o_
Batterijduur en werking van de klok zal zich morgen wel uitwijzen ... het ziet er alvast veelbelovend uit hé

Grts, Jim_RS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varkenshand
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik had ook grote problemen (Facebook video, YouTube video, power knop instabiel, Galerij, Chrome stort af). Harde reset met herinstalleren van alle apps hielp voor de helft (wel YouTube video, geen Facebook video). De oplossing komt uit Italie:
- Deinstalleer Facebook en evt Facebook Messenger
- Metal for Facebook installeren.
Sindsdien werkt alles als een zonnetje.

[ Voor 5% gewijzigd door varkenshand op 07-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij lopen apps vast, na de software update. Heb mijn telefoon al opgestuurd naar Teleplan. Heb hem terug gekregen, maar hebben er niets aan gedaan. Geen defect ontdekt..... bestaat er ern beschrijving hoe je je telefoon terug kunt zetten naar de instellingen van vóór deze software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Er is een update onderweg... Ik test op de dit moment de Bèta (b839) en dit is nagenoeg foutloos.
Wekker gaat af, Facebook speelt filmpjes etc.
Whatsapp stuur notificaties, alleen Wordfeud notificaties willen nog niet doordringen.

Ik ben in elk geval weer blij met mijn P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mij ook de Facebook app eraf geflikkerd.
Al een week of 4 geleden eigenlijk, vlak na de update. Ik had ook dezelfde problemen als zowat iedereen hierboven. Battery drain, toestel werd zo warm als een gloeikaars, alles crashte, geen filmpjes, geen afsluitmenu, kortom toestel leek om zeep.
Facebook eraf geflikkerd en het was een opmerkelijk verschil. Dan eerst een shortcut nr de mobiele website van Facebook erop gezet. dat ging wel, maar geen notificaties en geen mogelijkheid tot delen. Dan die metal for Facebook erop gezet en dat was eigenlijk niet veel verschil met de mobiele website.

Ik heb nu sinds een week of twee, de Facebook Lite app (ontwikkeld voor india en 2g netwerken) geinstalleerd.
De look en feel van Facebook wordt zo wel een beetje windows 3.1, maar de batterij gaat nu wel 2 dagen mee, systeem is stabieler en sneller dan ooit tevoren, ik krijg ook notifications op homescreen en kan delen nr Facebook via de andere toepassingen.
Enige nadeel met die lite app is de gedateerde layout en dat je hem via het internet als apk moet downloaden en zo installeren op je toestel, want google Play zegt dat die niet beschikbaar is voor België en waarschijnlijk heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe update ontvangen en geïnstalleerd. Facebook werkt weer als vanouds. De Telefoon ook. Versie PL-L10C900B852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enigste waarvan na de update mijn galerij icoon is verdwenen? Maar als ik galerij zoek vind ik het wel
Pagina: 1