Virtualbox ziet VT-x niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik heb hier een win10 pc met Virtualbox draaien. Deze pc staat hier al enkele jaren en heeft het altijd goed gedaan. Echter sinds gisteren geeft Virtualbox bij elke vm aan "VT-x is not available (VERR_VMX_NO_VMX)". Nu kan ik dus geen enkele vm meer opstarten.
  • Virtualbox opnieuw geïnstaleerd
  • Tijdelijk vt-x uitzetten:
  • [list]
  • Virtualbox in BIOS uitgezet, reboot, Virtualbox opstarten
  • VM opstarten
  • Nou ziet Virtualbox dat virtualisatie uitgeschakeld is
  • Virtualization weer aan zetten in BIOS, reboot, virtualbox opstarten
  • Nou ziet hij nog steeds de vt-x niet
  • [/list]
  • Ook heb ik geen andere virtualisatie-software draaien op de achtergrond
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weleens gehoord dat ontwikkelomgevingen als visualstudio virtualisatie-software op kunnen starten. Misschien is dat aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:37
In VBox5 is er de mogelijkheid bijgekomen om de hypervisor meer hardware virtualisatie opties door te laten geven aan de VMs (paravirtualisatie) zodat deze er bewust van worden dat ze een VM zijn. Maar niet alle opties zijn geschikt voor alle host-OSen. Je kan zo VirtualBox zich laten gedragen als een Hyper-V visor, maar ook als een KVM. De eerste kan alleen onder Windows, de tweede alleen onder Linux. Wellicht dat met de verkeerde instelling de hardware niet juist gedetecteerd word. Het is in ieder geval het controleren waard.

Deze instelling is te vinden in de System instellingen, 3e tabblad (Acceleration), Paravirtualization combobox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:45:
Heb weleens gehoord dat ontwikkelomgevingen als visualstudio virtualisatie-software op kunnen starten. Misschien is dat aan de hand?
Ik heb laatst wel visual studio geinstalleerd... Hier maar eens naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het log bestand van de betreffende VM die je probeert te starten zal ook iets meer informatie geven dan het venstertje dat op komt als de VM starten faalt. Als wat rond kijken bij VS niet werkt, check dat dan nog even. Als het niet aanwezig is, komt er namelijk een andere melding te staan dan wanneer deze al in gebruik is door een ander process (VMX_LOCKED oid).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:45:
Visual studio compleet verwijderd. Heeft helaas niet geholpen.
Hero of Time schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:41:
Het log bestand van de betreffende VM die je probeert te starten zal ook iets meer informatie geven dan het venstertje dat op komt als de VM starten faalt. Als wat rond kijken bij VS niet werkt, check dat dan nog even. Als het niet aanwezig is, komt er namelijk een andere melding te staan dan wanneer deze al in gebruik is door een ander process (VMX_LOCKED oid).
Een snelle blik in de logs zegt mij ook niets. Morgen beter naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
HyperV staat waarschijnlijk aan.. Dat uitzetten en rebooten ! http://www.eightforums.co...-disable-windows-8-a.html

Heb hetzelfde probleem gehad en hoewel ik hyperV niet gebruikte, draaide het toch (by default )

(sorry, heb het topic niet gelezen of dit al verteld was)

[ Voor 45% gewijzigd door mrFoce op 21-10-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
mrFoce schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:43:
HyperV staat waarschijnlijk aan.. Dat uitzetten en rebooten ! http://www.eightforums.co...-disable-windows-8-a.html

Heb hetzelfde probleem gehad en hoewel ik hyperV niet gebruikte, draaide het toch (by default )

(sorry, heb het topic niet gelezen of dit al verteld was)
HyperV stond inderdaad aan. Na dit compleet uitgeschakeld te hebben, starten mijn vm's weer op :).

Toch blijf ik het vreemd vinden dat dit ineens aan staat... Kan Visual Studio dit tijdens de installatie aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja, want het is nodig indien je Windows Phone apps wilt maken en emuleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Kaalus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:07:
Ja, want het is nodig indien je Windows Phone apps wilt maken en emuleren ;)
Is waar ook. Zo snel even niet aan gedacht.

Maar goed, ben al lang blij dat Virtualbox nu weer werkt.
Pagina: 1