Keuze tussen 3 4k 55 Inch modellen (Samsung of Panasonic)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 06:21
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Een nieuwe UHD tv met 3D functie en smart tv. Ik heb mijn keuzemogelijkheden al verkleint naar 3 modellen.Ik twijfel alleen nog heel erg over de keuze.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget ligt tussen de €1200,- en €1600,- . Hoger wil ik niet gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Het hoofdgebruik zal gewoon tv kijken zijn, en dan via HD satteliet. Verder zit ik er over na te denken om een Netflix abonnement te nemen. Verder zal de playstation 4 er op worden aangesloten, maar dit weegt niet mee in de keuze voor een tv. Afstand tot de tv is ongeveer 4,5 meter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen op de volgende modellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic Viera TX-55CX750 Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Samsung UE55HU7500L Zwart€ 1.399,-€ 1.399,-
1Samsung UE55JU7000L Zilver€ 1.549,-€ 1.549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.247,-

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb in een aantal elektronica zaken de Samsung modellen met elkaar kunnen vergelijken. Echter vind ik dit wel lastig met het vele licht in deze winkels en de instellingen die mogelijk niet optimaal zijn.

Qua beeldkwaliteit deden de twee Samsung toestellen niet voor elkaar onder. Vond de JU7000 een iets scherpere weergave hebben, maar dit kan ook aan de instellingen liggen. De besturing met Tizen zag er degelijk en redelijk snel uit.

Het Panasonic model zelf heb ik niet kunnen vinden hier in de buurt. Echter wel andere modellen uit deze serie. Echter viel het beeld me een beetje tegen. Mogelijk heeft dit met de instellingen te maken. De reviews van deze tv zijn wel heel goed. Smart tv is iets minder uitgebreid maar wel lekker simplistisch.

Op dit moment neigt mijn keuze naar de UE55JU7000, ook omdat deze nu voor een hele mooie prijs (€1599) te verkrijgen is. Maar mogelijk dat jullie hier een hele andere mening over hebben.

Even kort door de bocht, beeldkwaliteit is voor mij bepalend!

Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen in deze zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Onlangs heeft een andere tweaker een nagenoeg soortgelijke vraag gepost. Dit is een antwoord op je vraag: Bever! in "samsung UE55JU7000 of panasonic cx750"

Het zullen allen prima toestellen zijn maar persoonlijk zie ik geen meerwaarde in die 4K en zou ik je adviseren om voor bijna de helft van geld een waarschijnlijk net zo goede full-hd televisie te kopen. Kun je nog jaren mee vooruit om de ontwikkelingen rondom 4K en OLED af te kijken. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk. Er zijn ook genoeg mensen die wel al de stap naar een hogere resolutie willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBosma
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 06:21
Bedankt.

Inmiddels keuze gemaakt en tv in huis staan.
Het is de Samsung 55JU7000 geworden.

Tot nu toe zeer tevreden over het beeld en de mogelijkheden.