Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Met mijn iPad Air 2 probeerde ik video te streamen met Ark MC en Media:connect. Bij geen van beide apps was het echter mogelijk om filmpjes in de app folder te plaatsen zonder dat ik een beschikbare media server heb. Ook niet in 'Documents' of de VLC app. Als ik daarin op het filmpje klik en op 'share' of 'copy to' klik zie ik geen van beide DLNA apps er in staan. Helaas is er van BubbleUPNP (die onder Android fantastisch werkt) geen iOS versie.

Dus HDMI lijkt me een betere optie maar is het niet zo dat als je een film van meer dan een uur bekijkt dat die je batterij leegtrekt omdat het schermpje aan moet staan ? Want voorzover ik weet is er geen powered HDMI adapter met lightning connector beschikbaar. Voor mijn Android heb ik dat wel.

Hebben jullie ideeen ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Ik gebruik AirPlay dmv de AppleTV. Gaat echt niks boven AirPlay, het gemak, de mogelijkheden en latency zijn subliem. Zeker nu de AppleTV 4 komt, wordt de ATV 3 een aantrekkelijke optie. Scheelt qua prijs nauwelijks van een hdmi-lightning converter en je kan alles lekker draadloos afspelen.

Via AirPlay kan je je scherm ook gewoon uit zetten, of zelfs even andere apps tussendoor gebruiken. Het videobeeld wordt nog gewoon doorgestuurd via AirPlay naar je TV. Hiervoor is het belangrijk om de video zelf via AirPlay te sturen, dus niet je hele scherm mirroren. Anders krijg je namelijk 1:1 je scherm te zien, als je je scherm dan uit zet dan valt de video uiteraard uit.

Ik gebruik Infuse 3 met Pro upgrade. Kan werkelijk alles afspelen, mkv, subtitles, 1080p, dts/dolby, zelfs vanaf een NAS streamen én een ingebouwde subtitle searcher. Dit icm AirPlay = zeer goede mediaplayer (dan heb ik het niet over 3D, bluray iso's, 24bit etc etc, dan moet je een echte dedicated player of HTPC halen)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Dan denk ik dat ik voorlopig maar mijn Android met BubbleUPNP gebruik. Werkt goed, hoef je geen relatief dure Apple TV voor te kopen. En als ik HDMI gebruik kan mijn Android aangelijnd blijven dus batterij loopt niet leeg.
Kennelijk zijn de mogelijkheden van iOS te beperkt.

[ Voor 10% gewijzigd door skatebiker op 21-10-2015 19:07 ]