Ikea Billy boekenkast 'hout' kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Gisteren een Billy boekenkast er bijgekocht, berkenfineer, maar deze blijkt een stuk lichter dan mijn oude Billy's!
Ik heb Ikea inmiddels gebeld en ik weet nu dat er ook een tijd kleur beukenfineer was, die niet meer in het assortiment zit. Maar ik weet nog niet zeker of dat mijn kast is (zit al een beetje op Marktplaats te kijken). De medewerkster kon me niet vertellen of er nog een andere kleur daar vóór was.

Ik denk dat mijn eerste Billy uit begin 2000 stamt. Paar jaar later nog een gekocht, met een Benno. Allemaal dezelfde kleur nog (en volgens mij ook de enige kleur in die tijd).

Dus ik probeer nu te achterhalen of het echt 'beuken' is, of dat daar vóór nog een andere kleur was (ik weet niet hoe lang ze beuken hebben gehad?)

Toevallig hier old time Billy owners die me wat wijzer kunnen maken? :)

EDIT:
Zal ook nog wel foto's maken wanneer ik gelegen ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Zero op 21-10-2015 12:28 ]

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 21:11
Ik heb onlangs ook een nieuwe Ikea kast gekocht (Kallax) in berkenfineer.
Maar de kleur is ook lichter dan mijn Ikea bureau die ook in berkenfineer is (weet alleen ff zo snel de naam niet meer)

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 17:38

Foamy

Fulltime prutser

Is je originele kast door de ouderdom niet gewoon verkleurd? Ik heb hetzelfde met een bed van IKEA en de bijbehorende kastjes (zelfde serie). Kastjes zijn vrijwel tegelijk gekocht, en hadden dezelfde kleur. Maar deze kon ik niet direct plaatsen ivm ruimtegebrek. Toen de ruimte er wel was zat er ineens een kleurverschil in.

Troost je: dit trekt vrij snel bij, duurde bij ongeveer een jaartje.

blub

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Ja, daar twijfel ik ook nog over, zei de telefoniste ook. Maar in mijn geheugen waren mijn oude kasten zeker niet ZO licht, als de huidige berken.. En dat kasten gekocht in verschillende jaren dan nu exact dezelfde kleur hebben zou ik ook te toevallig vinden (maar misschien verkleurd het daadwerkelijk maar tot een bepaalde gradatie, en is het daarna stabiel...).

Misschien dat ik ook nog wat oude foto's kan vinden.

@Marinusvw: jouw berken bureau had je al, of ook tegelijkertijd gekocht?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Dat kleurt vanzelf bij. Is gewoon een eigenschap van het fineer. Heb hier ook een boekenkastje van een andere serie met hetzelfde fineer en je kan tegenwoordig precies zien waar de games en waar de ordners stonden, ook al staat er nu iets anders. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 21-10-2015 15:19 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 15:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Die dingen verkleuren gewoon makkelijk. Ik heb een paar jaar later een billy vitrinekast gekocht, ook in berkenfineer, en je kan nu nog steeds zien dat het later bijgekomen is. Boeien. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou natuurlijk je oude Billy kunnen marktplaatsen, en een nieuwe kopen die identiek is aan je andere nieuwe. Billy's kosten nou niet bepaald veel geld toch? Zeker als je alleen het frame vervangt en niet ook 100 plankjes, ledverlichting, zachtsluitende designdeurtjes, boekenstandaarden en andere grappen gekocht hebt waardoor je alsnog een 500 euro kostende boekenkast hebt :)
Pagina: 1