Ik verwacht dat ik niet goed kan zoeken, want deze vraag is waarschijnlijk al vele malen gesteld. Mijn muziek speelde opeens niet meer nadat ik i.v.m. een crash een schoon image van mijn C-partitie had teruggezet. De bestanden zijn iets groter geworden. Als ik een origineel terughaal van mijn externe backup doet die het wel. Ik verwacht dat ik een Ransomware halverwege heb afgebroken door de image terug te zetten. Maar ik weet niet welke Ransomware (nieuwsgierigheid), en ik weet niet wat er aangepast is (hier gaat het om). Om nou alles blind te gaan terughalen klinkt niet efficiënt. Hoe kan ik nagaan welke bestanden veranderd zijn?
[edit]
Zucht, stom geneuzel en zonde van de tijd:
[edit]
Zucht, stom geneuzel en zonde van de tijd:
- Google vind alleen maar discussie over het decrypten. Dat is niet wat ik zoek. Ik heb de meeste originelen nog, maar wil weten wat er veranderd is. De zaken die niet in de backup staan zijn niet echt belangrijk, maar ik wil ze niet blind weggooien. Als ze niet aangetast zijn, dan houd ik ze graag. Bovendien wil ik graag selectief terughalen. Is bijv. mijn Dropbox-map geraakt? Niet alle muziek is stuk, dus ik denk dat het nog werk in uitvoering was.
- Ik kan met Crashplan de bestanden alleen naar de oorspronkelijke locatie of naar de desktop terughalen. Erg onhandig omdat ik op de betreffende pc niet genoeg ruimte heb om de bestanden dubbel op te slaan. Ik had met Beyond Compare willen nagaan welke bestanden veranderd zijn.
Klopt niet, dit is wel aanpasbaar.
[ Voor 40% gewijzigd door Milmoor op 21-10-2015 13:40 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.